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COST B1
Develop treatment for HIV affected patients
Direct care of veterinary patient in accommodation
Handle patients with acute illnesses
Manage care of veterinary patient in residence
Manage care of veterinary patients in accommodation
Manage health condition in animals' accommodation
Manage patients with acute illnesses
Manage patients with acute injuries
Manage patients with urgent illnesses
Manage treatment for AIDS patients
Manage treatment for HIV affected patients
Management group
Managing group
Managing syndicate
Patient Management Working Group
STAMP
Treat HIV and AIDS patients
Working Group on Patient Classification

Traduction de «Manage patient groups » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
manage patients with acute injuries | manage patients with urgent illnesses | handle patients with acute illnesses | manage patients with acute illnesses

gérer les patients atteints d’affections aiguës


manage care of veterinary patient in residence | manage health condition in animals' accommodation | direct care of veterinary patient in accommodation | manage care of veterinary patients in accommodation

gérer les soins aux patients lors du séjour en clinique vétérinaire


manage treatment for AIDS patients | treat HIV and AIDS patients | develop treatment for HIV affected patients | manage treatment for HIV affected patients

gérer le traitement des personnes atteintes du VIH


Working Group on Patient Classification: Review and Update of Level and Type of Care Definitions [ Working Group on Patient Classification ]

Groupe de travail sur la classification des patients : Revue et mise à jour des définitions de niveaux et de types de soins [ Groupe de travail sur la classification des patients ]


management group | managing group | managing syndicate

groupe de direction | syndicat de direction


Patient Management Working Group

Groupe de travail sur la prise en charge des patients


Working Group to Review In-Patient and Out-Patient Rates

Groupe de travail chargé de l'examen des tarifs pour les services d'hospitalisation et les consultations externes


Definition: This category includes certain disorders of behaviour that are not classifiable under other categories. They are characterized by repeated acts that have no clear rational motivation, cannot be controlled, and generally harm the patient's own interests and those of other people. The patient reports that the behaviour is associated with impulses to action. The cause of these disorders is not understood and they are grouped together because of broad descriptive similarities, not because they are known to share any other impo ...[+++]

Définition: Cette catégorie comprend certains troubles du comportement qui ne peuvent pas être classés sous d'autres rubriques. Ils sont caractérisés par des actes répétés, sans motivation rationnelle claire, incontrôlables, et qui vont généralement à l'encontre des intérêts du sujet lui-même et de ceux d'autres personnes. Le sujet indique que son comportement est sous l'emprise d'impulsions à agir. La cause de ces troubles n'est pas connue. Ils ont été regroupés en raison de certaines similitudes dans leur tableau clinique, non parce ...[+++]


Management Committee COST B1 - Criteria for the Choice and Definition of Healthy Volunteers and/or Patients for Phase I and II Studies in Drug Development | COST B1 [Abbr.]

Comité de gestion COST B1 Critères pour le choix et la définition des volontaires sains et/ou des malades pour les phases I et II de l'étude des nouveaux médicaments | COST B1 [Abbr.]


Expert Group on Safe and Timely Access to Medicines for Patients | STAMP [Abbr.]

groupe d'experts sur l'accès rapide et sûr aux médicaments pour les patients | STAMP [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Through outreach to health care professionals, international regulators and patient groups, Health Canada has been told that early notification of any anticipated or occurring drug shortage is key to assisting health care professionals respond to and manage drug shortages.

Lors des consultations qui ont été tenues, des professionnels de la santé, des organismes de réglementation d'autres pays et des groupes de patients ont informé Santé Canada qu'il leur est indispensable de connaître rapidement les situations de pénurie ou les risques de pénurie pour pouvoir y réagir.


That, in the opinion of the House, the government should help ensure that patients suffering from Multiple sclerosis (MS), and their families and caregivers, have access to the information they need to make informed decisions in the management of their condition by ensuring that: (a) the MS monitoring system currently being developed by the Canadian Institute for Health Information contain specific and useful information, accessible directly to patients, on the risks, benefits, and other relevant aspects relative to undergoing surgica ...[+++]

Que, de l'avis de la Chambre, le gouvernement devrait faire en sorte que les patients atteints de la sclérose en plaques (SP), leur famille et leurs fournisseurs de soins, aient accès aux renseignements dont ils ont besoin pour prendre des décisions éclairées quant à la gestion de leur maladie en veillant à ce que : a) le système de surveillance de la sclérose en plaques, que l’Institut canadien d’information sur la santé est en train de concevoir, contienne des renseignements précis et utiles, que les patients puissent consulter dire ...[+++]


The bill calls on the Minister of Health to initiate discussions with the provincial and territorial health ministers to develop comprehensive patient care throughout the life cycle, develop national standards regarding universal screening, develop centres of excellence for both pediatric care and adult care, assess best practises for patients to succeed at school and in the work place, develop information for medical education to prepare health care workers to meet the needs of Canada's diverse populations, develop adequate clinical guidelines and prompt pain management for patie ...[+++]

Le projet de loi exige de la ministre de la Santé qu'elle entame des discussions avec les ministres provinciaux et territoriaux de la Santé dans le but d’élaborer une stratégie globale en matière de soins continus, d'établir des normes nationales pour le dépistage universel, de mettre sur pied des centres d’excellence en soins destinés tant aux enfants qu’aux adultes, d’établir les pratiques exemplaires permettant de fournir le soutien structuré nécessaire à la réussite des patients à l’école et au travail, de créer des produits d’information qui serviront à la formation médicale des travailleurs de la santé afin qu’ils soient en mesure ...[+++]


(ba) Promoting opportunities for cooperation and exchange of experience and best practice between hospital managers, clinical teams and patient groups across the European Union on patient safety initiatives at the local level.

b bis) en encourageant, à travers l'Union européenne, les possibilités de coopération ainsi que d'échanges d'expériences et de bonnes pratiques entre les directeurs d'hôpitaux, les équipes médicales et les groupes de patients au sujet des initiatives locales en matière de sécurité des patients.


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14. Calls on the Member States, in view of the rising costs of health care, to take reinforced measures - such as the use of new technologies, targeted information campaigns, efficient health service management, expansion of reference centres or cross-border cooperation - aimed at delivering high-quality health care for all now and in future and at the same time securing cost savings in the medium term; and urges the Member States and the Commission to issue guidelines after consulting industry and patient groups to provide e ...[+++]

14. invite les États membres, compte tenu de l'augmentation constante des dépenses de santé publique, à intervenir plus résolument (par exemple au moyen de mesures telles que le recours aux nouvelles technologies, des campagnes ciblées d'information, l'amélioration de l'efficacité de la gestion, l'établissement de centres de référence ou la coopération transfrontalière) afin d'assurer, également à l'avenir, un niveau élevé de soins de santé pour tous et de réaliser des économies à moyen terme; encourage, dans cette optique, les États membres et la Commission à élaborer, après consultation de l'industrie et des groupes de patients, des orientations p ...[+++]


Quality, efficiency and solidarity of health care systems including transitional health care systems and home-care strategies: to translate effective interventions into management decisions, to assess the cost, efficiency and benefits of different interventions including with regard to patient safety, to define the needs and conditions for an adequate supply of human resources, to analyse factors influencing equity of access to high-quality health care (also by disadvantaged groups) ...[+++]

Qualité, efficacité et solidarité des systèmes de soins de santé, y compris les systèmes en phase de transition et les stratégies de soins à domicile: transposer les mesures d'intervention efficaces en décisions de gestion, évaluer le coût, l'efficacité et les avantages de différentes interventions, y compris en ce qui concerne la sécurité du patient, définir les besoins et déterminer les conditions d'une offre adéquate en termes de ressources humaines, analyser les facteurs qui influencent l'équité de l'accès à des soins de santé de ...[+++]


– Quality, efficiency and solidarity of health care systems including transitional health care systems and home-care strategies: to translate effective interventions into management decisions, to assess the cost, efficiency and benefits of different interventions including with regard to patient safety, to define the needs and conditions for an adequate supply of human resources, to analyse factors influencing equity of access to high-quality health care (also by disadvantaged groups) ...[+++]

– Qualité, efficacité et solidarité des systèmes de soins de santé, y compris les systèmes en phase de transition et les stratégies de soins à domicile: transposer les mesures d'intervention efficaces en décisions de gestion, évaluer le coût, l'efficacité et les avantages de différentes interventions, y compris en ce qui concerne la sécurité du patient, définir les besoins et déterminer les conditions d'une offre adéquate en termes de ressources humaines, analyser les facteurs qui influencent l'équité de l'accès à des soins de santé d ...[+++]


4. Believes that the issue of patient mobility needs a separate Commission proposal and that the Services Directive should concentrate on service mobility rather than patient mobility, but that the Services Directive should incorporate a call to the Commission to bring forward a proposal on patient mobility within six months of that measure entering into force; further believes that this proposal should be based on the work of the High Level Group on Health Services and Medical Care and should address in particular a framework for gu ...[+++]

4. est d'avis que la question de la mobilité des patients requiert une proposition distincte de la Commission et que la directive relative aux services doit se concentrer sur la mobilité des services plutôt que celle des patients, mais que la directive relative aux services doit englober un appel à la Commission pour que celle-ci présente une proposition relative à la mobilité des patients dans les six mois suivant l'entrée en vigueur de la première de ces mesures; estime par ailleurs que cette proposition doit reposer sur les travaux du groupe à haut niveau sur l ...[+++]


The reflection process involves ministers from 14 Member States, as well as EU level civil society groups representing healthcare professionals, health insurers and sickness funds, healthcare managers and patients.

Le processus de réflexion a fait intervenir les ministres de 14 États membres, ainsi que des groupes de la société civile au niveau européen, représentant les professionnels de la santé, les assureurs maladie et les caisses de maladie, les gestionnaires des soins de santé et les patients.


The final plenary session, held on 8 December 2003, was attended by Health Ministers from current and future Member States, John Bowis MEP and Commissioner David Byrne as well as civil society groups that had participated in the process (l'Association Internationale de la Mutualité/AIM, Standing Committee of the Hospitals of the EU/HOPE, European Health Management Association/EHMA, European Patients Forum/EPF, European Social Insurance Partners/ESIP, Standing Committee of ...[+++]

Ont assisté à la séance plénière finale, qui s'est tenue le 8 décembre 2003, les ministres de la santé des États membres actuels et futurs, John Bowis, membre du Parlement européen, commissaire David Byrne, ainsi que les groupes de la société civile qui avaient participé au processus, à savoir l'AIM (Association internationale de la Mutualité), le comité HOPE (Comité permanent des hôpitaux de l'Union européenne), l'EHMA (European Health Management Association), l'EPF (European Patients ...[+++]


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