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1-1 mapping
AM
Applying map making techniques
Automated cartography
Automated mapping
Cartographic elaboration
Computer mapping
Computer-aided mapping
Create thematic maps
Create weather map
Create weather maps
Creating thematic maps
Creating weather map
Creating weather maps
Desktop mapping
Digital mapping
Elaboration
Embedding
Gene mapping
Genetic linkage map
Genetic map
Genetic mapping
Genome mapping
Injection
Injective function
Injective mapping
Linkage map
Map elaboration
Map out customer requirements into pragmatic action
Map out customer requirements into pragmatic actions
Map out pragmatic actions of customer requirements
One-one function
One-one mapping
One-to-one function
One-to-one map
One-to-one mapping
Organic hallucinatory state
Recombination map
Seen area map
Thematic map creation
Visibility area map
Visibility map
Visible area map

Translation of "Map elaboration " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
cartographic elaboration | map elaboration | elaboration

élaboration cartographique | élaboration


applying map making techniques | creating thematic maps | create thematic maps | thematic map creation

créer des cartes thématiques


creating weather map | creating weather maps | create weather map | create weather maps

créer des cartes météo


map out customer requirements into pragmatic action | map out pragmatic actions of customer requirements | map out customer requirements into pragmatic actions | mapping out customer requirements into pragmatic actions

traduire les exigences de clients en actions concrètes


seen area map | visibility area map | visibility map | visible area map

carte de visibilité


genetic linkage map | genetic map | linkage map | recombination map

carte des liaisons génétiques | carte génétique


Definition: A disorder of persistent or recurrent hallucinations, usually visual or auditory, that occur in clear consciousness and may or may not be recognized by the subject as such. Delusional elaboration of the hallucinations may occur, but delusions do not dominate the clinical picture; insight may be preserved. | Organic hallucinatory state (nonalcoholic)

Définition: Trouble caractérisé par des hallucinations persistantes ou récurrentes, habituellement visuelles ou auditives, survenant en l'absence d'une obnubilation de la conscience, et que le sujet peut reconnaître ou non en tant que telles. Les hallucinations peuvent être à l'origine d'une élaboration délirante, mais les idées délirantes ne dominent pas le tableau clinique; les hallucinations peuvent être reconnues comme pathologiques par le sujet lui-même. | Etat hallucinatoire organique (non alcoolique)


gene mapping | genetic mapping | genome mapping

cartographie de gènes | cartographie des génomes | cartographie génétique | construction de cartes génétiques | établissement de cartes génétiques | établissement de la carte factorielle


one-to-one function | injective mapping | injection | one-to-one map | one-one mapping | one-to-one mapping | 1-1 mapping | injective function | one-one function | embedding

application injective | injection | application biunivoque de E dans E


automated mapping | AM | computer-aided mapping | computer mapping | digital mapping | automated cartography | desktop mapping

cartographie assistée par ordinateur | CAO | cartographie numérique | cartographie automatisée | cartographie automatique | cartographie digitale
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission will invite the eSafety Forum to elaborate Road Maps for the development and deployment of Intelligent Vehicle Safety Systems. Furthermore, the Commission will launch consultations of Member States and all other public sector actors on these Industry Road Maps, and based on the results of these consultations, elaborates with the Member States regularly updated Public Sector Road Maps which define and indicate the time-table for the required investments and other public sector measures.

La Commission consultera également les États membres et tous les autres acteurs du secteur public à propos de ces feuilles de route pour l'industrie et, en fonction des résultats de ces consultations, élaborera avec les États membres des feuilles de route pour le secteur public, régulièrement mises à jour, définissant et annonçant le calendrier des investissements nécessaires et d'autres mesures à prendre par le secteur public.


* The Commission will promote the elaboration of Industrial Road Maps and the corresponding Public Sector Road Maps.

* La Commission favorisera l'élaboration de feuilles de route pour le secteur privé et des feuilles de route correspondantes pour le secteur public.


The Commission proposes to promote the development of Industry Road Maps, and based on them, elaborate with the Member States Public Sector Road Maps, which predict product development and deployment, and indicate the investments required for improvements in the road networks and information infrastructure base, and identify the steps needed for removing regulatory barriers.

La Commission propose d'encourager l'élaboration de feuilles de route pour le secteur privé et, sur cette base, d'élaborer avec les États membres des feuilles de route pour le secteur public, qui prévoiraient le développement et le déploiement des produits, indiqueraient les investissements à réaliser pour améliorer les réseaux routiers et l'infrastructure d'information et désigneraient les mesures à prendre pour supprimer les obstacles réglementaires.


Increasing civic, cultural and political participation of third-country nationals in the host society and improving dialogue between different groups of third-country nationals, the government and civil society to promote their active citizenship Supporting advisory platforms at various levels for consultation of third-country nationals Encouraging dialogue and sharing experience and good practice between immigrant groups and generations Increasing third-country nationals’ participation in the democratic process, promoting a balanced gender representation, through awareness raising, information campaigns and capacity-building Minimising obstacles to the use of voting rights, e.g. fees or bureaucratic requirements Facilitating immigrants’ pa ...[+++]

Renforcer la participation civique, culturelle et politique des ressortissants de pays tiers dans la société d'accueil et améliorer le dialogue entre les différents groupes de ressortissants de pays tiers, le gouvernement et la société civile pour promouvoir la citoyenneté active Soutenir des plates-formes de conseil à différents niveaux pour la consultation des ressortissants de pays tiers Encourager le dialogue et le partage d'expériences et de bonnes pratiques entre groupes et générations d'immigrants Renforcer la participation des ressortissants de pays tiers au processus démocratique, promouvoir une représentation équilibrée des sexes par des actions de sensibilisation, des campagnes d'information ...[+++]


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In doing so, it aims at creating ownership among EU institutions, Member States, and other stakeholders, which would facilitate the elaboration of the future TEN-T proposals, including maps.

Elle vise ainsi à permettre aux institutions de l'UE, aux États membres et autres parties intéressées de s'approprier cette idée, ce qui faciliterait l'élaboration de futures propositions dans le domaine du RTE-T, et notamment de cartes.


91. In the meantime, calls on the Council to start elaborating a road-map with the Parliament towards a single seat and a more efficient use of Parliament's working places, taking into account specific up-to-date figures detailing the cost of each place of work and working conditions for staff, as well as economic, societal and environmental factors – to be presented in a report by 30 June 2013;

91. par ailleurs, invite le Conseil à entamer avec le Parlement l'élaboration d'une feuille de route pour la mise en place d'un siège unique et une utilisation plus efficace des lieux de travail du Parlement, en tenant compte des données actualisées précisant le coût de chaque lieu de travail et les conditions de travail du personnel, ainsi que de facteurs économiques, sociétaux et environnementaux, en vue de la présenter dans un rapport d'ici le 30 juin 2013;


90. In the meantime, calls on the Council to start elaborating a road-map with the Parliament towards a single seat and a more efficient use of Parliament's working places, taking into account specific up-to-date figures detailing the cost of each place of work and working conditions for staff, as well as economic, societal and environmental factors – to be presented in a report by 30 June 2013;

90. par ailleurs, invite le Conseil à entamer avec le Parlement l'élaboration d'une feuille de route pour la mise en place d'un siège unique et une utilisation plus efficace des lieux de travail du Parlement, en tenant compte des données actualisées précisant le coût de chaque lieu de travail et les conditions de travail du personnel, ainsi que de facteurs économiques, sociétaux et environnementaux, en vue de la présenter dans un rapport d'ici le 30 juin 2013;


99. Calls on the Commission and Member States to map available knowledge of the practices, needs and good experiences of cross-border and territorial cultural and creative cooperation, to acquire specific expertise on culture, creativity and cross-border territories (particularly in little-explored areas such as the link between culture, creativity and economy) and to elaborate cross-border strategies for the management of cultural heritage and resources;

99. demande à la Commission et aux États membres de cartographier les connaissances disponibles en ce qui concerne les pratiques, les besoins et les expériences favorables en matière de coopération culturelle et créative transfrontalière et territoriale, à l'effet de disposer d'une expertise spécifique sur la culture et la créativité ainsi que les territoires transfrontaliers (en particulier des domaines peu explorés tels que le lien entre culture, créativité et économie) et d'élaborer des stratégies transfrontalières pour la gestion du patrimoine et des ressources culturels;


4. Underlines that culture has an important role to play in terms of the sustainable development of cross-border territories and is aware that CCI infrastructures and facilities can contribute to the achievement of territorial cohesion; believes that stimulating culture and creativity is an integral part of territorial cooperation that should be reinforced; calls on all the bodies involved at local level to use the territorial cooperation programmes in order to use and transfer best practices for the development of the CCI sector; calls on the Commission and Member States to map available knowledge of the practices, needs and good experiences of cross-border and territorial cultural and creative cooperation, to acquire specific expertise ...[+++]

4. souligne que la culture a un rôle important à jouer en termes de développement durable des espaces transfrontaliers et est conscient que les infrastructures et les équipements ICC peuvent contribuer à assurer la cohésion territoriale; est d'avis que la promotion de la culture et de la créativité doit faire partie intégrante de la coopération territoriale, qui est à renforcer; invite tous les organismes concernés au niveau local à profiter de leurs programmes de coopération territoriale pour utiliser et transférer les bonnes pratiques en faveur du développement du secteur ICC; demande à la Commission et aux États membres de cartographier les connaissances disponibles en ce qui concerne les pratiques, les besoins et les expériences favo ...[+++]


99. Calls on the Commission and Member States to map available knowledge of the practices, needs and good experiences of cross-border and territorial cultural and creative cooperation, to acquire specific expertise on culture, creativity and cross-border territories (particularly in little-explored areas such as the link between culture, creativity and economy) and to elaborate cross-border strategies for the management of cultural heritage and resources;

99. demande à la Commission et aux États membres de cartographier les connaissances disponibles en ce qui concerne les pratiques, les besoins et les expériences favorables en matière de coopération culturelle et créative transfrontalière et territoriale, à l'effet de disposer d'une expertise spécifique sur la culture et la créativité ainsi que les territoires transfrontaliers (en particulier des domaines peu explorés tels que le lien entre culture, créativité et économie) et d'élaborer des stratégies transfrontalières pour la gestion du patrimoine et des ressources culturels;




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'Map elaboration' ->

Date index: 2022-08-11
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