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Cargo
Cargo Securing Manual
EU Action Plan on Air Cargo Security
European action plan to strengthen air cargo security
Harbour terminal
Inspector of ship freight
Marine cargo
Marine cargo claim
Marine cargo inspector
Marine cargo security
Marine cargo terminal
Marine freight and cargo inspector
Marine terminal
Maritime cargo security
Ocean cargo claim
Ocean cargo terminal
Ocean terminal
Perform safe cargo stowage activities
Port terminal
Safely stow cargo
Secure cargo in stowage
Secure cargo stowage
Securely stow cargo
Ship terminal
Shipping freight and cargo inspector
Stow cargo
Stow cargo shipments

Translation of "Marine cargo security " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
maritime cargo security [ marine cargo security ]

sécurité du fret maritime


safely stow cargo | secure cargo stowage | secure cargo in stowage | securely stow cargo

assurer l'arrimage de la cargaison


marine freight and cargo inspector | shipping freight and cargo inspector | inspector of ship freight | marine cargo inspector

administrateur des affaires maritimes | contrôleur des affaires maritimes | administrateur des affaires maritimes/administratrice des affaires maritimes | administratrice des affaires maritimes


EU Action Plan on Air Cargo Security | European action plan to strengthen air cargo security

plan d'action européen pour renforcer la sûreté du fret aérien


marine cargo claim | ocean cargo claim

créance maritime sur faculs


marine terminal [ marine cargo terminal | port terminal | ship terminal | ocean terminal | ocean cargo terminal | harbour terminal ]

terminal [ terminal portuaire ]


Legislative Framework for Canadian Marine Transportation Security [ Marine security, working together ]

Cadre législatif de la sûreté du transport maritime du Canada [ Sûreté maritime, un travail d'équipe ]


Cargo Securing Manual

manuel d'assujettissement de la cargaison




perform safe cargo stowage activities | stow cargo shipments | securely stow cargo | stow cargo

arrimer la cargaison
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(2) The company security officer or vessel security officer may, with the agreement of the marine facility security officer and, if applicable, the port security officer, make arrangements with shippers or others responsible for the cargo with respect to off-site inspection, sealing, scheduling, supporting documentation and similar matters.

(2) L’agent de sûreté de la compagnie ou l’agent de sûreté du bâtiment, avec l’accord de l’agent de sûreté d’une installation maritime et, selon le cas, de l’agent de sûreté du port, peut prendre avec les expéditeurs de cargaison, ou autres responsables, des arrangements portant sur l’inspection hors site, l’apposition de scellés, l’ordonnancement, la documentation à l’appui et autres éléments.


The main components of the regulations are as follows: a clear accountability structure, laying out the legal responsibility for implementation by operators of vessels and marine facilities and port administration; requirements for security officers and other personnel with duties related to security; security drills and exercise requirements; requirements for record keeping and equipment; declarations of security; vessel/marine facility security assessments and facility security plans; coordinating plans for port administration ...[+++]

Les principaux éléments du règlement sont les suivants: une structure de responsabilisation qui définit clairement la responsabilité juridique de la mise en oeuvre du règlement pour les exploitants de bâtiments et d'installations maritimes et pour les administrations portuaires; les exigences concernant les agents de sûreté et autres membres du personnel exerçant des fonctions liées à la sûreté, les exigences en matière d'exercices et d'entraînements de sûreté, les exigences de tenue de registres et d'équipement, les déclarations de sûreté, les évaluations de sûreté des bâtiments et des installations maritimes, les plans de sûreté des i ...[+++]


334. A marine facility security plan shall contain security procedures, as appropriate to the facility’s operations, for cargo handling for each MARSEC level for

334. Le plan de sûreté de l’installation maritime comprend des procédures de sûreté visant la manutention de la cargaison pour chaque niveau MARSEC, compte tenu des opérations de l’installation maritime, pour :


There's been $95 million in rail and urban transit security, $26 million in air cargo security, $303 million in border security strategies, $930 million in marine security, $101 million in border guard security, and another $133 million over two years to CATSA.

Il y a eu 95 millions de dollars dans la sécurité ferroviaire et celle des transports en commun urbains, 26 millions de dollars dans la sécurité du fret aérien, 303 millions de dollars dans les stratégies sécuritaires frontalières, 930 millions de dollars dans la sécurité maritime, 101 millions de dollars dans la sécurité des gardes frontaliers et 133 millions de dollars sur deux ans dans l'ACSTA.


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E. whereas the shortfall of EU seafarers, in general well-trained personnel, is likely to have negative consequences with regards safe navigation, the number of accidents and marine pollution, since accidents are mostly caused by human error; whereas these negative consequences may be particularly significant for the security of transportation into the EU of cargoes such as oil and, in general, any other substances that pose a ri ...[+++]

E. considérant que la pénurie de gens de mer de l'UE, qui sont en général bien formés, aura probablement des répercussions négatives sur la sécurité de la navigation, le nombre d'accidents et la pollution marine, étant donné que, dans la plupart des cas, les accidents sont dus à l'erreur humaine; ces répercussions négatives peuvent être particulièrement ressenties au niveau de la sécurité du transport, dans l'UE, de cargaisons comme le pétrole et ...[+++]


E. whereas the shortfall of EU seafarers, in general well trained personnel, is likely to have negative consequences as far as safe navigation, number of accidents and marine pollution is concerned since accidents are mostly caused by human error; negative consequences might be particularly perceived regarding the security of transportation into the EU of cargoes such as oil and, in general, any other substances that pose a risk t ...[+++]

E. considérant que la pénurie de gens de mer de l'UE, qui sont en général bien formés, aura probablement des répercussions négatives en ce qui concerne la sécurité de la navigation, le nombre d'accidents et la pollution marine, étant donné que, dans la plupart des cas, les accidents sont dus à l'erreur humaine; ces répercussions négatives peuvent être particulièrement ressenties au niveau de la sécurité du transport, dans l'UE, de cargaisons comme le pétrole et ...[+++]


Currently, carriers and freight forwarders provide CBSA officers with electronic air and marine cargo information in advance so that they are equipped with the right information at the right time to identify health, safety and security threats before goods arrive in Canada.

À l'heure actuelle, les transporteurs et les transitaires fournissent par voie électronique et à l'avance aux agents de l'ASFC de l'information sur les marchandises transportées par avion et par bateau, de façon à ce que ces agents disposent de l'information dont ils ont besoin en temps opportun pour prévoir les menaces à la santé, à la sûreté et à la sécurité que peuvent causer les biens acheminés vers le Canada.


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