Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Direct spoken language learning
Disorder of personality and behaviour
Electronic self-directed learning
Imitative learning
Jealousy
LSRM
Learning by observation
Learning response model
Learning system reference model
Model-directed learning
Model-driven learning
Modeling
Modelling
Observational learning
Online self-directed learning
Online self-learning
Paranoia
Past-tense learning model
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Self-directed learning
Self-managed learning
Shadowing
Supervise spoken language learning
Supervises spoken language learning
Supervising spoken language learning
Virtual self-directed learning

Traduction de «Model-directed learning » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
model-directed learning [ model-driven learning ]

apprentissage dirigé par un modèle


online self-learning [ online self-directed learning | virtual self-directed learning | electronic self-directed learning ]

autoapprentissage en ligne [ auto-apprentissage en ligne | auto-apprentissage virtuel | auto-apprentissage électronique | auto-apprentissage en ligne ]


learning by observation [ modeling | observational learning | imitative learning | modelling | shadowing ]

modelage [ apprentissage par observation | apprentissage imitatif ]


self-directed learning | self-managed learning

apprentissage autodirigé | apprentissage autogéré


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and should not be made in the presence of any of the mental or behavioural disorders classified to F10-F99. The d ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présence de l'un des troubles mentaux ou du comportement classés en F10-F99. Le trouble peut précéder, accompagn ...[+++]


supervises spoken language learning | supervising spoken language learning | direct spoken language learning | supervise spoken language learning

superviser l'apprentissage d'une langue parlée


past-tense learning model

apprentissage du temps passé


learning system reference model | LSRM [Abbr.]

modèle de référence de système d'apprentissage | LSRM [Abbr.]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
46. Calls on the Member States to take an intergenerational approach to education, and to ensure equal access to formal and informal education by integrating the supply of affordable and quality childcare in their educational systems, as well as care for the elderly and other dependents; calls on the Member States to engage in initiatives that reduce direct and indirect educational costs and to increase the capacity of all nurseries and crèches, pre-school, school and after-school networks, in due respect of the principles of inclusion for children living in poverty or at risk of poverty; emphasises the importance of this in order to help all women and men, including single parents, balance family life with work and guarantee women’s participation in ...[+++]

46. appelle les États membres à adopter une approche intergénérationnelle de l'éducation, et à assurer l'accès à l'éducation formelle et informelle en intégrant l'offre de garde d'enfants à un prix abordable et de qualité dans leurs systèmes éducatifs, ainsi que les soins aux personnes âgées et d'autres personnes dépendantes; appelle les États membres à s'engager dans des initiatives qui réduisent les coûts directs et indirects dans le domaine de l'éducation et à renforcer les capacités des garderies et des crèches, des réseaux préscolaire, scolaire et périscolaire en respectant les principes de l'inclusion des enfants vivant dans la pauvreté ou exposés au risque de pauvreté; souligne l'importance de cet aspect pour aider les femmes et le ...[+++]


46. Calls on the Member States to take an intergenerational approach to education, and to ensure equal access to formal and informal education by integrating the supply of affordable and quality childcare in their educational systems, as well as care for the elderly and other dependents; calls on the Member States to engage in initiatives that reduce direct and indirect educational costs and to increase the capacity of all nurseries and crèches, pre-school, school and after-school networks, in due respect of the principles of inclusion for children living in poverty or at risk of poverty; emphasises the importance of this in order to help all women and men, including single parents, balance family life with work and guarantee women’s participation in ...[+++]

46. appelle les États membres à adopter une approche intergénérationnelle de l'éducation, et à assurer l'accès à l'éducation formelle et informelle en intégrant l'offre de garde d'enfants à un prix abordable et de qualité dans leurs systèmes éducatifs, ainsi que les soins aux personnes âgées et d'autres personnes dépendantes; appelle les États membres à s'engager dans des initiatives qui réduisent les coûts directs et indirects dans le domaine de l'éducation et à renforcer les capacités des garderies et des crèches, des réseaux préscolaire, scolaire et périscolaire en respectant les principes de l'inclusion des enfants vivant dans la pauvreté ou exposés au risque de pauvreté; souligne l'importance de cet aspect pour aider les femmes et le ...[+++]


46. Calls on the Member States to take an intergenerational approach to education, and to ensure equal access to formal and informal education by integrating the supply of affordable and quality childcare in their educational systems, as well as care for the elderly and other dependents; calls on the Member States to engage in initiatives that reduce direct and indirect educational costs and to increase the capacity of all nurseries and creches, pre-school, school and after-school networks, in due respect of the principles of inclusion for children living in poverty or at risk of poverty; emphasises the importance of this in order to help all women and men, including single parents, balance family life with work and guarantee women’s participation in ...[+++]

46. appelle les États membres à adopter une approche intergénérationnelle de l'éducation, et à assurer l'accès à l'éducation formelle et informelle en intégrant l'offre de garde d'enfants à un prix abordable et de qualité dans leurs systèmes éducatifs, ainsi que les soins aux personnes âgées et d'autres personnes dépendantes; appelle les États membres à s'engager dans des initiatives qui réduisent les coûts directs et indirects dans le domaine de l'éducation et à renforcer les capacités des garderies et des crèches, des réseaux préscolaire, scolaire et périscolaire en respectant les principes de l'inclusion des enfants vivant dans la pauvreté ou exposés au risque de pauvreté; souligne l'importance de cet aspect pour aider les femmes et le ...[+++]


In each case, an assessment needs to be done, and the appropriate services need to be identified and, then, provided. What we learned from the provinces was the importance of having a direct relationship with the private sector and employers, and we are trying to follow that kind of model.

Il faut évaluer chaque cas, déterminer une offre de service et le fournir. Ce que les provinces on a appris, et nous essayons de suivre ce modèle, c'est à avoir un lien direct avec le secteur privé et les employeurs.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Therefore they shall not directly or indirectly exhort minors to buy a product or service by exploiting their inexperience or credulity, directly or indirectly encourage them to persuade their parents or others to purchase the goods or services being advertised, exploit the special trust minors place in parents, teachers or other persons, especially role models or persons exercising authority, or unreasonably show minors in dangerous or degrading situations unless justified for learning or training purposes.

Par conséquent, elles ne doivent pas : inciter directement ou indirectement les mineurs à l'achat d'un produit ou d'un service, en exploitant leur inexpérience ou leur crédulité; inciter les mineurs directement ou indirectement à persuader leurs parents ou des tiers d'acheter les produits ou les services faisant l’objet de la publicité ; exploiter la confiance particulière que les mineurs ont dans leurs parents, leurs enseignants ou d'autres personnes, en particulier les personnes jouant un rôle de modèle ou exerçant une autorité; ou présenter sans motif des mineurs en situation dangereuse ou dégradante, sauf à des fins d'édification ou de f ...[+++]


As directed by our board of governors, we are pursuing a business model where the school will become a centre of excellence, focusing on research, defining learning needs, setting standards, monitoring quality, and promoting the value of learning.

Comme nous l'a demandé notre conseil d'administration, nous cherchons à établir un modèle d'entreprise qui fera de l'école un centre d'excellence qui mettra l'accent sur la recherche, la définition des besoins en matière d'apprentissage, les normes à fixer, la qualité à atteindre et la promotion de l'apprentissage comme valeur.


The key deliverables of the initiative include an assessment of the TPP cost-recovery initiative as it relates to the Treasury Board cost-recovery policy, and the public and private benefits that have derived from it; a thorough assessment of the current cost-recovery initiative costing model used by the TPP, including a comparison of other regulatory regimes and justifications, identification of any gaps in the current cost-recovery initiative, and the contribution of fees to the delivery of an efficient service; an evaluation of whether the cost-recovery initiative has had an impact on the TPP's performance, taking into consideration previous performance commitments, other jurisdictions' experience, options for improving feedback and/or ...[+++]

Les principaux résultats de cette initiative comprennent entre autres une évaluation de l'initiative de recouvrement des coûts pour le programme des produits thérapeutiques par rapport à la politique de recouvrement des coûts du Conseil du Trésor, et des avantages privés et publics qui en découlent; une évaluation complète du modèle d'établissement des coûts de l'initiative actuelle de recouvrement des coûts utilisé par le programme des produits thérapeutiques, y compris une comparaison avec d'autres régimes de réglementation avec justification à l'appui, l'identification de toute lacune que comporte l'initiative actuelle et la contribution des droits à la prestation d'un service efficace; une évaluation de l'impact de l'initiative de rec ...[+++]


The success has been built from a large investment in scoring technology, a great investment in trial and error, direct marketing in wave after wave to try to learn what works and to improve our scoring models, and a total re-engineering of our sales process, taking out the face-to-face lending procedure so that we can do it on a remote basis.

Notre réussite s'appuie sur un vaste investissement dans le domaine de la technologie d'évaluation par score, une importante mise de fonds au titre des essais et des erreurs, un marketing direct en plusieurs étapes pour chercher à déterminer ce qui donne des résultats et à améliorer nos modèles d'évaluation par score, ainsi qu'un réaménagement complet de notre processus de vente pour éliminer la procédure de prêt en personne et procéder à distance.


w