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National Parent Resource Institute for Drug Education
PRIDE
PRIDE Canada Inc.
Parent Resource Institute for Drug Education
Parent Resources and Information on Drug Education

Translation of "National Parent Resource Institute for Drug Education " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
National Parent Resource Institute for Drug Education [ PRIDE | Parent Resource Institute for Drug Education | Parent Resources and Information on Drug Education ]

National Parent Resource Institute for Drug Education [ PRIDE | Parent Resource Institute for Drug Education ]


National Parents' Resource Institute for Drug Education Inc. | PRIDE [Abbr.]

PRIDE [Abbr.]


PRIDE Canada Inc. [ Parent Resource Institute for Drug Education | (PRIDE) Inc. ]

PRIDE Canada Inc. [ Parent Resource Institute for Drug Education | (PRIDE) Inc. ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
European Commission support for better knowledge and stronger evidence-based policies The Commission will: · Carry out a comprehensive exercise of foresight scenarios for education in Europe 2030, in consultation with relevant actors such as ERT, EADTU, LERU, EUA and European Schoolnet on the basis of the work carried out by JRC-IPTS[35] and in line with the on-going FUTURIUM[36] project. As regards higher education, the Commission will also pursue work with the High Level Group for Modernisation of Higher Education to establish recom ...[+++]

Contribution de la Commission européenne à l’amélioration de l’état des connaissances et à la mise en œuvre de politiques plus solides, basées sur des données scientifiques La Commission: · mènera un exercice approfondi d’exploration des différents scénarios d'éducation pour l’Europe à l’horizon 2030, en concertation avec les acteurs concernés, tels que la Table ronde des industriels européens (ERT), l’Association européenne des universités dispensant un enseignement à distance (EADTU), le centre de recherche LERU, l’Association européenne de l’université (EUA) et le réseau «European Schoolnet», sur la base des travaux réali ...[+++]


European Commission support for better knowledge and stronger evidence-based policies The Commission will: · Carry out a comprehensive exercise of foresight scenarios for education in Europe 2030, in consultation with relevant actors such as ERT, EADTU, LERU, EUA and European Schoolnet on the basis of the work carried out by JRC-IPTS[35] and in line with the on-going FUTURIUM[36] project. As regards higher education, the Commission will also pursue work with the High Level Group for Modernisation of Higher Education to establish recom ...[+++]

Contribution de la Commission européenne à l’amélioration de l’état des connaissances et à la mise en œuvre de politiques plus solides, basées sur des données scientifiques La Commission: · mènera un exercice approfondi d’exploration des différents scénarios d'éducation pour l’Europe à l’horizon 2030, en concertation avec les acteurs concernés, tels que la Table ronde des industriels européens (ERT), l’Association européenne des universités dispensant un enseignement à distance (EADTU), le centre de recherche LERU, l’Association européenne de l’université (EUA) et le réseau «European Schoolnet», sur la base des travaux réali ...[+++]


Strengthening the integration component of admission procedures, e.g. through pre-departure measures such as information packages and language and civic orientation courses in the country of origin Organising introduction programmes and activities for newly arrived third-country nationals to acquire basic knowledge about language, history, institutions, socio-economic features, cultural life and fundamental values Offering courses at several levels taking into account different educational ...[+++]

Renforcer le volet «intégration» des procédures d'admission, par exemple par des mesures préalables au départ, telles que l'offre de kits d'information et de cours de langue et d'éducation civique dans le pays d'origine Organiser des programmes et des activités d'introduction au pays d'accueil pour les ressortissants de pays tiers nouvellement arrivés, pour qu'ils acquièrent des connaissances de base sur sa langue, son histoire, ses institutions, ses aspects socio-économiques, sa vie culturelle et ses valeurs fondamentales Proposer di ...[+++]


99. Asks for special attention to be given to unaccompanied minors and minors separated from their parents who arrive on EU territory via irregular immigration, and stresses the duty of the Member States to provide them with assistance and special protection; calls on all authorities – local, regional and national – and on the European institutions to put every effort into cooperating to protect these children from all ...[+++]

99. demande d'accorder une attention particulière aux mineurs non accompagnés et à ceux séparés de leurs parents arrivant sur le territoire de l'Union par voie d'immigration irrégulière et souligne l'obligation des États membres de leur fournir assistance et une protection spéciale; demande à toutes les autorités - locales, régionales, nationales - et aux institutions européennes, de coopérer de manière assidue pour protéger ces enfant ...[+++]


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26. Calls upon the Commission and the Member States" national and local authorities to learn from best practice in operation within the Member States which activate the whole of society and include positive action and intervention on the part of parents' associations and NGOs in schools and local residents, and to assess the experiments that have been conducted in the Member States as regards cooperation agreements between police authorities, ...[+++]

26. invite la Commission et les autorités nationales et locales des États membres à s'inspirer des meilleures pratiques ayant cours dans les États membres, propres à mobiliser l'ensemble de la société et comprenant des actions et interventions positives de la part des associations de parents d'élèves et d'ONG dans les écoles et d'habitants de quartiers ainsi qu'à tirer le bilan des expériences menées dans les États membres portant sur des accords de co ...[+++]


26. Calls upon the Commission and the Member States" national and local authorities to learn from best practice in operation within the Member States which activate the whole of society and include positive action and intervention on the part of parents' associations and NGOs in schools and local residents, and to assess the experiments that have been conducted in the Member States as regards cooperation agreements between police authorities, ...[+++]

26. invite la Commission et les autorités nationales et locales des États membres à s'inspirer des meilleures pratiques ayant cours dans les États membres, propres à mobiliser l'ensemble de la société et comprenant des actions et interventions positives de la part des associations de parents d'élèves et d'ONG dans les écoles et d'habitants de quartiers ainsi qu'à tirer le bilan des expériences menées dans les États membres portant sur des accords de co ...[+++]


27. Calls upon the Commission and the Member States’ national and local authorities to learn from the best practices in operation within the EU countries which activate the whole of society and include positive action and intervention on the part of parents' associations in schools and neighbourhood residents, and to assess the experiments conducted in the Member States in respect of cooperation agreements between police authorities, educational establishments, local authorities, youth organisations and social services at local level (with due regard to the rule of shared confidentiality), together with national strategies and national youth programmes; calls upon the Member States to learn from the best practices currently in operation wi ...[+++]

27. invite la Commission et les autorités nationales et locales des États membres à s'inspirer des meilleures pratiques ayant cours dans les pays de l'Union, propres à mobiliser l'ensemble de la société et comprenant des actions et interventions positives de la part des associations de parents d'élèves et d'ONG dans les écoles et d'habitants de quartiers ainsi qu'à tirer le bilan des expériences menées dans les États Membres portant sur des accords de coopération entre autorités policières, établissements scolaires, autorités locales, organisations de jeunes et services sociaux à l'échelon local en respectant la règle du secret partagé, et des stratégies nationales et programmes de soutien des jeunes à l'échelle nationale; invite les États ...[+++]


29. Urges NATO and the US and EU leaders to develop a new and comprehensive plan for the reconstruction of Afghanistan which includes the withdrawal of Operation Enduring Freedom (OEM), the strengthening of ISAF in terms of manpower and other resources, especially those allocated to the civil-military projects, a much higher level of resources for capacity-building of State institutions, justice, police, border police, the education system and anti-drug policies with the goal of Afghan ownership; believes that every effort should be made by the US and the EU Member States to enhance the civilian component of the support efforts and to increase diplomatic efforts towards trying to include the neighbouring countries in attempts to pacify Afg ...[+++]

29. exhorte l'OTAN et les dirigeants des États-Unis et de l'UE à élaborer un nouveau plan global pour la reconstruction de l'Afghanistan incluant la fin de l'opération «liberté immuable», le renforcement de l'ISAF en termes de personnel et d'autres moyens, en particulier ceux accordés aux projets civils-militaires, un niveau bien plus important de moyens pour le renforcement des capacités des institutions nationales, de la justice, de la police, de la police des frontières, du système éducatif et des politiques de lutte contre la drogue en vue de les confier aux Afghans; estime que les États-Unis et les États membres de l'UE devraient tout mettre en œuvre pour renforcer la composante civile de l'aide et accroître les efforts diplomatiques ...[+++]


Strengthening the integration component of admission procedures, e.g. through pre-departure measures such as information packages and language and civic orientation courses in the country of origin Organising introduction programmes and activities for newly arrived third-country nationals to acquire basic knowledge about language, history, institutions, socio-economic features, cultural life and fundamental values Offering courses at several levels taking into account different educational backgrounds and previous knowledge of the country Reinforcing the capacity of introduction programmes and activities for dependants of persons subject to admission procedures, women, children, elderly, illiterate persons and people with disabilities Incre ...[+++]

Renforcer le volet «intégration» des procédures d'admission, par exemple par des mesures préalables au départ, telles que l'offre de kits d'information et de cours de langue et d'éducation civique dans le pays d'origine Organiser des programmes et des activités d'introduction au pays d'accueil pour les ressortissants de pays tiers nouvellement arrivés, pour qu'ils acquièrent des connaissances de base sur sa langue, son histoire, ses institutions, ses aspects socio-économiques, sa vie culturelle et ses valeurs fondamentales Proposer différents niveaux de cours tenant compte de l'éducation des intéressés et de leurs connaissances préalables sur le pays Développer les programmes et activités d'introduction pour les personnes à la charge des pe ...[+++]


Arrangements for special categories in Vocational Educational Centres. E.g. Repatriated Greek nationals, free attendance for ex-drug users etc. Scholarships - from the State Scholarship Institute, the General Secretariat for Youth) etc.

Arrangements pour les catégories spéciales dans les centres d'éducation professionnelle (Exemple: citoyens grecs de retour au pays, prise en charge gratuite des anciens toxicomanes, etc.) Bourses d'études (Institut d'État des bourses d'études, Secrétariat général pour la jeunesse, etc.).




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Date index: 2023-08-15
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