Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CRT based flight deck
CRT configured flight deck
Cathode ray tube-based flight deck
Cathode ray tube-configured flight deck
Inverted flight baffle
Negative G flight
Negative G flight fuselage inspection
Negative equity
Negative g
Negative g compartment
Negative net worth
Negative over G flight inspection
Negative shareholder equity
Negative stockholders' equity
Negative-g strap
Pre-flight actions for IFR flights
Pre-flight checks for IFR flights
Pre-flight procedures for IFR flights
Preparation activities for IFR flights

Translation of "Negative G flight " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


negative G flight fuselage inspection

inspection du fuselage après dépassement d'un facteur de charge négatif




negative g compartment (1) | inverted flight baffle (2)

réservoir de vol inversé (1) | réservoir pour vol inversé (2) | réservoir pour g négatif (3)


negative over G flight inspection

inspection après dépassement du facteur de charge négatif






pre-flight actions for IFR flights | pre-flight checks for IFR flights | pre-flight procedures for IFR flights | preparation activities for IFR flights

procédures de pré-vol pour vols IFR


negative equity | negative net worth | negative shareholder equity | negative stockholders' equity

capitaux propres négatifs | fonds propres négatifs | valeur nette négative


cathode ray tube-based flight deck | cathode ray tube-configured flight deck | CRT based flight deck | CRT configured flight deck

poste de pilotage doté d'écrans
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
If the first question is to be answered in the negative, how many earlier flights involving the aircraft to be used for the scheduled flight are relevant to the existence of an extraordinary circumstance?

En cas de réponse négative à la première question: quel est le nombre de trajets préalables de l’avion utilisé pour le vol prévu pertinent pour les circonstances extraordinaires?


If the first question is to be answered in the negative, how many earlier flights involving the aircraft to be used for the scheduled flight are relevant to the existence of an extraordinary circumstance?

En cas de réponse négative à la première question: quel est le nombre de trajets préalables de l’avion utilisé pour le vol prévu pertinent pour les circonstances extraordinaires?


20. Notes that the increasing market share taken up by low-cost airlines heavily impacts on European competition, modifies the market for short- and medium-haul flights and has a negative impact on the social protection of employees;

20. constate que la part de marché croissante des compagnies aériennes à bas prix influence grandement la concurrence européenne et la modifie pour ce qui est des liaisons court-courriers et moyen-courriers, et qu'elle a une incidence négative sur la couverture sociale des salariés;


K. whereas the EU has outsourced to Mercosur countries a considerable amount of protein production for animal feed, and is further outsourcing energy crop production, with a very negative impact on biodiversity, forests, water, climate change, food security, land use and property, violence and social conflict, flight from the land and the growth of slums in big city areas;

K. considérant que l'Union européenne sous-traite aux pays du Mercosur une quantité importante de production de protéines pour l'alimentation animale, et sous-traite également la production de cultures énergétiques, ce qui a des incidences désastreuses sur la biodiversité, les forêts, l'eau, le changement climatique, la sécurité alimentaire, l'utilisation et la propriété des sols, la violence et le conflit social, l'exode rural et la croissance des bidonvilles dans les grandes zones urbaines;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
A large number of Union citizens are exposed to high noise levels which may lead to negative health effects, particularly where night flights are concerned . [Am. 1]

De nombreux citoyens de l’Union sont exposés à des niveaux élevés de bruit, qui sont susceptibles d’avoir des effets néfastes sur leur santé surtout dans le cas des vols de nuit .[Am. 1]


A large number of Union citizens are exposed to high noise levels which may lead to negative health effects, particularly where night flights are concerned . [Am. 1]

De nombreux citoyens de l’Union sont exposés à des niveaux élevés de bruit, qui sont susceptibles d’avoir des effets néfastes sur leur santé surtout dans le cas des vols de nuit .[Am. 1]


21. Is alarmed at the continuous strains on the euro area sovereign bond markets, as reflected in widening spreads over the last two years; points out that the flight to safety provoked by the waves of panic during the current financial crisis have had massive distorting effects and have created costly negative externalities; commends the efforts made by the ECB by means of its Securities Markets Programme to reduce spreads in vulnerable Member States;

21. est préoccupé par les tensions continues qui s'exercent sur les marchés des obligations souveraines dans la zone euro, qui se traduisent par un accroissement du différentiel d'intérêt depuis deux ans; souligne que les replis stratégiques provoqués par les vagues de panique survenues pendant la crise financière actuelle ont eu des effets de distorsion massifs et engendré de coûteux effets extérieurs négatifs; loue les efforts réalisés par la BCE, avec son programme pour les marchés de titres, afin de réduire le différentiel d'intérêt des États membres vulnérables;


If the third question is answered in the negative: may it be concluded from the non-applicability of Article 11(3) of Directive 2003/96/EC for the purposes of Article 14(1)(b) of Council Directive 2003/96/EC of 27 October 2003 restructuring the Community framework for the taxation of energy products and electricity that where there is mixed use of an aircraft for private and commercial purposes no exemptions are to be applied to maintenance or training flights?

Dans la cas où il serait répondu par la négative à la troisième question: faut-il déduire de l’absence d’application de l’article 11, paragraphe 3, de la directive 2003/96/CE du Conseil du 27 octobre 2003 restructurant le cadre communautaire de taxation des produits énergétiques et de l'électricité dans le cadre de l’article 14, paragraphe 1, sous b), de la directive 2003/96/CE du Conseil du 27 octobre 2003 restructurant le cadre communautaire de taxation des produits énergétiques et de l'électricité qu’en cas d’une utilisation mixte d’un avion à des fins privées et professionnelles il n’y a pas lieu d’accorder une exonération aux vols d ...[+++]


Moreover, ATM in Europe is still characterised by a high degree of fragmentation, which adds unnecessary flight length resulting in additional cost for airspace users and negative impact on the environment.

En outre, l’ATM se caractérise encore en Europe par une forte fragmentation qui allonge inutilement la durée des vols, avec à la clé un surcoût pour les utilisateurs de l'espace aérien et des incidences négatives sur l'environnement.


(202) Consequently, it seems unrealistic to assume that these passengers would not come from flights operated by Ryanair. This means that these costs ought to be taken into account for all Ryanair passengers within the limit of the 26 contractual flight rotations(81) which would have a negative impact on the result ranging from EUR 200000 in 2004, for 50000 passengers, to EUR 1800000 in 2010, for 450000 passengers, totalling EUR 6620000 for the total envisaged in the plan in 2001-2010.

(202) Il semble ainsi irréaliste de ne pas considérer que ces passagers viendront bien de vols assurés par Ryanair; ceci implique de prendre en compte ces coûts pour tous les passagers Ryanair, dans la limite des 26 rotations contractuelles(81), ce qui aurait un effet négatif sur le résultat allant de 200000 euros en 2004, pour 50000 passagers, à 1800000 euros en 2010, pour 450000 passagers, soit au total 6620000 euros sur le total du plan pour la période 2001-2010.


w