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Adapt to new design materials
Adapt to new materials
Balance carried
Balance carried forward to new account
Balance to be carried over
Be open to working with new design materials
Become habituated to new design materials
Carry forward into subsequent period
Carry-forward
Educational experiment
Educational innovation
Educational research
Employment relationship for an unlimited period
Experimental school
Full-time open-ended employment
New educational methods
New employment opportunities
New openings for employment
New type of employment
Open-access school
Open-ended contract
Open-ended employment contract
Open-ended employment relationship
Opening balance
Parallel school
Pilot school
Profit balance to be carried forward
Profit carried forward
Surplus carried forward to new account
The Way Ahead A New Era in Employment Insurance

Traduction de «New openings for employment » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
new employment opportunities [ new openings for employment ]

nouvelles possibilités d'emploi


The Way Ahead: A New Era in Employment Insurance

Une ère nouvelle : l'assurance-emploi




open-ended contract | open-ended employment contract

contrat de travail de durée indéterminée


Unemployment in the 1990's : The Need for New Approaches to Employment and Unemployment

Le chômage dans les années 1990 : Le besoin de nouvelles approches de l'emploi et du chômage


employment relationship for an unlimited period | open-ended employment relationship

rapports de travail de durée indéterminée | rapports de travail à durée indéterminée


full-time open-ended employment

travail à temps plein et à durée indéterminée


adapt to new materials | be open to working with new design materials | adapt to new design materials | become habituated to new design materials

s'adapter aux nouveaux matériaux de conception


new educational methods [ educational experiment | educational innovation | educational research | experimental school | open-access school | parallel school | pilot school ]

pédagogie nouvelle [ école expérimentale | école ouverte | école parallèle | école pilote | expérience pédagogique | innovation pédagogique | recherche pédagogique ]


balance carried | balance carried forward to new account | balance to be carried over | carry forward into subsequent period | carry-forward | opening balance | profit balance to be carried forward | profit carried forward | surplus carried forward to new account

report à compte nouveau | report à nouveau | report de solde | solde à nouveau
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Luxembourg "Jobs" Summit (November 1997), against the background of high levels of unemployment and in anticipation of the entry into force of the Amsterdam Treaty, launched the implementation of the new open method of co-ordination embedded in art. 128, endorsing the first set of Employment Guidelines.

Dans un contexte de taux de chômage élevés et par anticipation à l'entrée en vigueur du traité d'Amsterdam, le sommet de Luxembourg sur l'emploi (novembre 1997) a lancé la mise en oeuvre de la nouvelle méthode ouverte de coordination inscrite à l'article 128 en adoptant les premières lignes directrices pour l'emploi.


The EC Treaty's new Title on employment aims to put in place a comprehensive strategy to achieve the objective of a high level of employment, with the participation of all those concerned.

Le nouveau titre sur l'emploi du Traité CE vise à mettre en œuvre une stratégie complète avec la participation de tous les acteurs concernés, afin de réaliser l'objectif d'un niveau élevé d'emploi.


15. Innovative actions involving new sources of employment provided a framework for the new Community approach used in the Territorial Pacts for Employment.

15. Les actions innovatrices concernant les nouveaux gisements d'emploi ont dessiné le cadre de la nouvelle démarche communautaire des Pactes Territoriaux pour l'Emploi.


By using the definition of worker from the case-law of the Court, this Directive would ensure that the same broad categories of workers will be covered. Bringing within the scope of the Directive forms of employment that are now often excluded. This includes domestic workers, marginal part-time workers or workers on very short contracts, and extending it to new forms of employment, such as on-demand workers, voucher-based workers and platform workers. Ensuring that workers are provided with an updated and extended information package ...[+++]

La directive envisagée reprend quant à elle la définition de la notion de travailleur tirée de la jurisprudence de la Cour, de sorte que les mêmes grandes catégories de travailleurs seront couvertes; en étendant le champ d'application de la directive à des formes d'emploi qui en sont aujourd'hui souvent exclues, notamment le travail domestique, le travail à temps partiel marginal ou les contrats de très courte durée, ainsi qu'à de nouvelles formes d'emploi, par exemple le travail à la demande, le travail basé sur des «chèques» ou le travail via une plateforme; en faisant en sorte que les travai ...[+++]


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As these new forms of employment can blur the distinction between employers and workers, new challenges arise for the role social partners and social dialogue can play in addressing today's labour market challenges.

Étant donné que ces nouvelles formes d'emploi peuvent brouiller la distinction entre employeurs et travailleurs, de nouveaux défis apparaissent en ce qui concerne le rôle que peuvent jouer les partenaires sociaux et le dialogue social dans les défis auquel est actuellement confronté le marché du travail.


Ensure open labour markets for job-seekers and disadvantaged people, women, young people and older people, through: active employment measures and preventive measures to combat unemployment , including early identification of needs, action to create new sources of employment in such areas as social services and healthcare, the environment and new technologies, job search assistance, guidance, training and retraining as part of personalised action plans, provision of social services necessary to support the labour market inclusion of disadvantaged people a ...[+++]

Créer des marchés du travail ouverts aux demandeurs d'emploi et aux personnes défavorisées, aux femmes, aux jeunes et aux personnes âgées, au moyen des actions suivantes: appliquer des mesures actives en faveur de l'emploi et des mesures préventives face au chômage telles que l'identification précoce des besoins, la recherche de nouveaux gisements d'emploi dans des secteurs comme les soins sociosanitaires, l'environnement ou les nouvelles technologies, l'aide à la recherche d'un emploi, l'orientation et la formation et la reconversion dans le cadre de plans d'action personnalisés, la mise à disposition des services sociaux né ...[+++]


Ensure open labour markets for job-seekers and disadvantaged people, women, young people and older people, through: active employment measures and preventive measures to combat unemployment, including early identification of needs, action to create new sources of employment in such areas as social services and healthcare, the environment or the new technologies, job search assistance, guidance, training and retraining as part of personalised action plans, provision of social services necessary to support the labour market inclusion of disadvantaged people ...[+++]

Créer des marchés du travail ouverts aux demandeurs d'emploi et aux personnes défavorisées, aux femmes, aux jeunes et aux personnes âgées, au moyen des actions suivantes: appliquer des mesures actives en faveur de l'emploi et des mesures préventives face au chômage telles que l'identification précoce des besoins, la recherche de nouveaux gisements d'emploi dans des secteurs comme les soins sociosanitaires, l'environnement ou les nouvelles technologies, l'aide à la recherche d'un emploi, l'orientation et la formation et la reconversion dans le cadre de plans d'action personnalisés, la mise à disposition des services sociaux né ...[+++]


23. Supports the use of new instruments, including benchmarking underpinned by quantified targets; notes the proposals regarding the Employment Guidelines for 2003 but is concerned that proper coverage may not be secured, as the Guidelines are due to be simplified; suggests that a separate open method of coordination on health and safety at work would ensure better coverage; asks that the Advisory Committees be fully involved in ...[+++]

23. soutient l'utilisation de nouveaux instruments, y compris le benchmarking basé sur des objectifs quantifiés; prend note des propositions relatives aux lignes directrices pour l'emploi pour 2003 mais s'inquiète de ce qu'une couverture satisfaisante ne puisse être garantie dans la mesure où les lignes directrices doivent être simplifiées; estime qu'une méthode de coordination ouverte séparée pour les questions de santé et de sécurité au travail assurerait une meilleure couverture; demande que les comités consultatifs participent pleinement à la mise en œuvre d'une telle nouvelle méthode de c ...[+++]


23. Supports the use of new instruments, including benchmarking underpinned by quantified targets; notes the proposals regarding the Employment Guidelines for 2003 but is concerned that proper coverage may not be secured, as the Guidelines are due to be simplified; suggests that a separate open method of coordination on health and safety at work would ensure better coverage; asks that the Advisory Committees be fully involved in ...[+++]

23. soutient l'utilisation de nouveaux instruments, y compris le benchmarking basé sur des objectifs quantifiés; prend note des propositions relatives aux lignes directrices pour l'emploi pour 2003 mais s'inquiète de ce qu'une couverture satisfaisante ne puisse être garantie dans la mesure où les lignes directrices doivent être simplifiées; estime qu'une méthode de coordination ouverte séparée pour les questions de santé et de sécurité au travail assurerait une meilleure couverture; demande que les comités consultatifs participent pleinement à la mise en œuvre d'une telle nouvelle méthode de c ...[+++]


11. Within the framework of the open coordination strategy initiated by the Luxembourg process and while observing the subsidiarity principle, urges appropriate action by the Member States to put into practice Council Directive 94/45/EC of 22 September 1994 on the establishment of a European Works Council or a procedure in Community-scale undertakings and Community-scale groups of undertakings for the purposes of informing and consulting employees and update the basic legislative framework, guaranteeing the legislative support needed to develop bargaining on flexibility within agreed limits, working hours policy policy (reduction and reo ...[+++]

11. dans le cadre de la stratégie de coordination ouverte engagée par le processus de Luxembourg et dans le respect du principe de subsidiarité, invite les États membres à prendre des mesures appropriées afin d'appliquer la directive 94/45/CE du Conseil, du 22 septembre 1994, concernant l'institution d'un comité d'entreprise européen ou d'une procédure dans les entreprises de dimension communautaire et les groupes d'entreprises de dimension communautaire en vue d'informer et de consulter les travailleurs et d'actualiser le cadre législatif de référence et d'offrir la base juridique requise pour les discussions sur la flexibilité négociée ...[+++]


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