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Bar roller
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Burr roller
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Inline hockey
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Licker-in
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Operate compression rollers
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Pneumatic tyred roller
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Pneumatic-tired roller
Pneumatic-tyred roller
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Roller hockey
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Roller inline hockey
Rollerblade hockey
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Rubber-tyred roller
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Sheep's foot roller
Sheep's foot tamper
Sheep's-foot roller
Sheep-foot roller
Sheep-foot tamping roller
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Sheeps-foot roller
Sheepsfoot roller
Split land roller
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Steel-wheeled roller
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Surface roller
Taker-in
Taker-in roller

Translation of "Numbering rollers " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
numbering of rollers | numbering of the top pressure rollers and bottom rollers

numérotage des cylindres d'étirage | numérotation des cylindres d'étirage


pneumatic-tired roller [ pneumatic-tyred roller | pneumatic roller | rubber-tired roller | rubber-tyred roller | multi-wheel roller | pneumatic tired roller | pneumatic-tire roller ]

rouleau à pneus [ compacteur à pneus | cylindre à pneus ]


sheepsfoot roller [ sheep's-foot roller | sheep's foot roller | sheeps foot roller | sheep-foot roller | sheep foot roller | sheep foot tamping roller | sheep's foot tamper ]

rouleau à pieds de mouton [ cylindre à pied de mouton | rouleau dameur à pieds de mouton | rouleau pied de mouton | cylindre pied de mouton | rouleau à pied de mouton | rouleau pieds-de-mouton | pied de mouton compacteur ]


inline hockey | in-line hockey | inline roller hockey | in-line roller hockey | roller inline hockey | roller in-line hockey | roller hockey | rollerblade hockey | roller blade hockey

hockey sur patins à roues alignées | hockey en patins à roues alignées | hockey sur patins en ligne


sheep foot roller | sheep-foot tamping roller | sheep's foot roller | sheeps-foot roller

rouleau à pieds de mouton | rouleau pied-de-mouton


burr cylinder | burr roller | lickerin | licker-in | licker-in roller | morel roller | preparer | stripper | taker-in | taker-in roller

cylindre briseur | cylindre rouletabosse


control compression rollers | operate compression roller | operate compression rollers | run compression rollers

utiliser des rouleaux de compression


land roller [ roller | surface roller | bar roller | split land roller ]

rouleau brise-mottes [ rouleau ]


roller | road roller | steel-wheeled roller | roller compactor | steel roller compactor

rouleau compresseur | rouleau compacteur | compacteur à jantes métalliques | compacteur à rouleau


rubber-tired roller | rubber-tyred roller | multi-wheel roller | pneumatic tyred roller | pneumatic-tyred roller | PTR

rouleau à pneus | rouleau à pneumatiques | compacteur à pneus | compacteur à pneumatiques | cylindre à pneus
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
3.4. The maximum load per track roller shall not exceed 2 250 kg, calculated by dividing the maximum permissible mass in kg (allowing for any mass acting on any wheeled axles in the same way as 3.3.1.2 or 3.3.2.2) by the total number of track rollers directly transferring load onto the road surface.

3.4. La charge maximale par galet de chenille ne doit pas dépasser 2 250 kg; elle est calculée en divisant la masse maximale admissible en kg (en tenant compte de toute masse agissant sur les éventuels essieux munis de roues de la même manière qu’au point 3.3.1.2 ou 3.3.2.2) par le nombre total de galets transférant directement la charge à la surface de la route.


37.3.1. Number of track rollers directly transferring load onto the road surface (NR): .

37.3.1. Nombre de galets de chenille transférant directement la charge à la surface de la route (NR): .


Method of compaction (e.g. type of roller, roller mass, number of passes).

Méthode de compactage (par exemple type de rouleau, masse du rouleau, nombre de passes)


Other key features include a fully marinized structure and engines for continuous corrosion resistant operations in a maritime environment; extensive use of composites to increase resistance to corrosion fatigue; state-of-the-art crash-worthiness features in the areas of structural design, load attenuation, passenger safety, payload retention, fire suppression, and emergency escape; triple redundant digital fly-by-wire flight controls and hydraulic systems; Rolls-Royce AE 1107C engines, which share the same engine core as found on the CC-130J; modern avionics with glass cockpit displays; a number of radar options to include weather ...[+++]

Voici d'autres caractéristiques clés: structure et moteurs entièrement marinisés pour assurer le fonctionnement continu et prévenir la corrosion dans un environnement maritime; utilisation accrue de matériaux composites pour augmenter la résistance à la corrosion et à la fatigue; caractéristiques de pointe en matière de résistance à l’écrasement en ce qui a trait à la conception structurale, l’atténuation des charges, la sécurité des passagers, la rétention de la charge utile, la suppression des incendies, et l’évacuation d’urgence; commandes de vol et systèmes hydrauliques numériques (fly-by-wire) à triple redondance; turbopropulseurs AE1107C de Rolls-Royce (noyau central identique à celui du CC-130J); avionique moderne dotée d’écrans ...[+++]


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6.1.3. Method of compaction (e.g. type of roller, roller mass, number of passes).

6.1.3. méthode de compactage (par exemple type de rouleau, masse du rouleau, nombre de passes);


(c) method of compaction (e.g. type of roller, roller mass, number of passes);

c) méthode de compactage (par exemple type de rouleau, masse du rouleau, nombre de passes);


Such alternative test schedules shall be approved by the technical service in advance of the test and must have substancially the same average speed, distribution of speeds, number of stops per kilometres and number of accelerations per kilometres as the driving schedule used on track or roller test bench, as detailed in 5.1 and Figure VII. 5.1.

De tels programmes seront approuvés au préalable par le service technique et devront avoir les mêmes vitesses moyennes, répartitions de vitesses, nombres d'arrêts par kilomètre ainsi que les nombres d'accélérations par kilomètre que le programme de conduite utilisé sur piste ou banc à rouleaux, comme indiqués au point 5.1 et figure VII/5.1.


Senator Downe: In point six of the paper you presented this evening, you refer to the roller coaster we have been on with these countries over the last number of years, and how something seems to flare up to put us off track.

Le sénateur Downe : Au point 6 du document que vous nous avez présenté ce soir, vous mentionnez les fluctuations de nos rapports avec ces pays depuis quelques années et vous dites que parfois, tout s'effondre.


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