Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advance objections
Arrange objective assessments of calls
Assess condition of object
Assess object condition
Assess object's condition
Basic objective
Evaluate the status of the object
Long-range objective
Long-term objective
Nano-object
Nanometer-scale object
Nanometer-sized object
Nanoscale object
Nanosize object
Narrow-bezel monitor
Narrow-frame monitor
Object Transaction Monitors
Object to
Object-monitor
Object-oriented monitor
Provide an objective assessment of a call
Provide objective assessments of calls
Providing objective assessments of calls
Raise objections
Slim-bezel monitor
Slim-frame monitor
Store and archive objects
Store archival objects
Store objects
Storing archival objects
Strategic objective
Thin-bezel monitor
Thin-frame monitor
What Has Changed

Translation of "Object-monitor " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
object-monitor [ object-oriented monitor ]

moniteur d'exploitation orienté objet


Object Transaction Monitors

Moniteurs transactionnels objet


Monitoring the Integration of the Strategic Objectives into the Work of the Service [ What Has Changed ]

Suivi de l'intégration des objectifs dans le cadre des travaux du Service [ Droit au but! ]


assess condition of object | evaluate the status of the object | assess object condition | assess object's condition

évaluer l'état d'un objet


store objects | storing archival objects | store and archive objects | store archival objects

stocker des objets d'archives


arrange objective assessments of calls | providing objective assessments of calls | provide an objective assessment of a call | provide objective assessments of calls

fournir des évaluations objectives sur les appels


nano-object | nanoscale object | nanosize object | nanometer-scale object | nanometer-sized object

nano-objet | objet nanométrique


slim-bezel monitor | thin-bezel monitor | narrow-bezel monitor | thin-frame monitor | slim-frame monitor | narrow-frame monitor

moniteur à encadrement étroit | moniteur à cadre étroit | moniteur à encadrement mince | moniteur à cadre mince


advance objections | object to | raise objections

avancer des objections | avoir des objections | présenter des objections | s'opposer à


basic objective | long-range objective | strategic objective | long-term objective

objectif à long terme | objectif stratégique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Nowadays, public authorities increasingly entrust the provision of such services to public or private undertakings or to public-private partnerships (PPPs) [10] and limit themselves to defining public objectives, monitoring, regulating and, where necessary, financing those services.

Aujourd'hui, les autorités publiques confient de plus en plus souvent la fourniture de ces services à des entreprises publiques ou privées ou à des partenariats entre le secteur public et le secteur privé (PPP) [10], et se limitent à définir les objectifs publics ainsi qu'à contrôler, réglementer et, le cas échéant, financer ces services.


This is largely due to the lack of ex-ante energy efficiency objectives, monitoring requirements and/or ex-post evaluation.

Ce problème est pour une grande part lié à l'absence d'objectifs ex-ante dans le domaine de l'efficacité énergétique, d'exigences en matière de suivi et/ou d'évaluations ex-post.


Experience suggests that self and co-regulation processes are most effective when they: are based on an initial open analysis of the issues with all concerned stakeholders, in the presence of and if necessary convened by public authorities such as the European Commission; result, in a subsequent phase, in clear commitments from all concerned stakeholders, with performance indicators; provide for objective monitoring mechanisms, performance review and the possibility of improving commitments as needed; and include an effective accountability mechanism for dealing with complaints regarding non-compliance.

L’expérience montre que l’autorégulation et la corégulation sont le plus efficaces: lorsqu’elles sont fondées sur une étude préliminaire publique des enjeux, effectuée avec le concours de toutes les parties prenantes concernées, en présence et, si nécessaire, sur convocation des pouvoirs publics tels que la Commission européenne; lorsqu’elles débouchent, à un stade ultérieur, sur des engagements clairs de toutes les parties prenantes concernées, assortis d’indicateurs de performances; lorsqu’elles prévoient des mécanismes de suivi objectifs, l’analyse des performances et la possibilité d’améliorer les engagements pris dans la mesure où ...[+++]


Thus coherent planning systems are needed to set objectives, monitor implementation and to evaluate progress, in particular in relation to early school leaving which is a problem involving several sectors.

Ainsi, des systèmes cohérents de planification sont nécessaires pour fixer les objectifs, contrôler la mise en oeuvre et évaluer les progrès, en particulier en ce qui concerne l'abandon scolaire précoce qui implique plusieurs secteurs.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
This is largely due to the lack of ex-ante energy efficiency objectives, monitoring requirements and/or ex-post evaluation.

Ce problème est pour une grande part lié à l'absence d'objectifs ex-ante dans le domaine de l'efficacité énergétique, d'exigences en matière de suivi et/ou d'évaluations ex-post.


Experience suggests that self and co-regulation processes are most effective when they: are based on an initial open analysis of the issues with all concerned stakeholders, in the presence of and if necessary convened by public authorities such as the European Commission; result, in a subsequent phase, in clear commitments from all concerned stakeholders, with performance indicators; provide for objective monitoring mechanisms, performance review and the possibility of improving commitments as needed; and include an effective accountability mechanism for dealing with complaints regarding non-compliance.

L’expérience montre que l’autorégulation et la corégulation sont le plus efficaces: lorsqu’elles sont fondées sur une étude préliminaire publique des enjeux, effectuée avec le concours de toutes les parties prenantes concernées, en présence et, si nécessaire, sur convocation des pouvoirs publics tels que la Commission européenne; lorsqu’elles débouchent, à un stade ultérieur, sur des engagements clairs de toutes les parties prenantes concernées, assortis d’indicateurs de performances; lorsqu’elles prévoient des mécanismes de suivi objectifs, l’analyse des performances et la possibilité d’améliorer les engagements pris dans la mesure où ...[+++]


The voluntary agreements which are covered by this Directive should be transparent and contain, where applicable, information on at least the following issues: quantified and staged objectives, monitoring and reporting.

Les accords volontaires visés par la présente directive devraient être transparents et comporter, le cas échéant, des informations concernant au moins les éléments suivants: objectifs quantifiés et échelonnés dans le temps, contrôle et présentation de rapports.


The voluntary agreements which are covered by this Directive should be transparent and contain, where applicable, information on at least the following issues: quantified and staged objectives, monitoring and reporting.

Les accords volontaires visés par la présente directive devraient être transparents et comporter, le cas échéant, des informations concernant au moins les éléments suivants: objectifs quantifiés et échelonnés dans le temps, contrôle et présentation de rapports.


Thus coherent planning systems are needed to set objectives, monitor implementation and to evaluate progress, in particular in relation to early school leaving which is a problem involving several sectors.

Ainsi, des systèmes cohérents de planification sont nécessaires pour fixer les objectifs, contrôler la mise en oeuvre et évaluer les progrès, en particulier en ce qui concerne l'abandon scolaire précoce qui implique plusieurs secteurs.


Nowadays, public authorities increasingly entrust the provision of such services to public or private undertakings or to public-private partnerships (PPPs) [10] and limit themselves to defining public objectives, monitoring, regulating and, where necessary, financing those services.

Aujourd'hui, les autorités publiques confient de plus en plus souvent la fourniture de ces services à des entreprises publiques ou privées ou à des partenariats entre le secteur public et le secteur privé (PPP) [10], et se limitent à définir les objectifs publics ainsi qu'à contrôler, réglementer et, le cas échéant, financer ces services.


w