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Air intake shut off valve
Air intake shut-off valve
Air-intake shut-off valve
Be off the air
Clear aspect of the disc signal
Clear position of the disc signal
Monitor receiver
Off air
Off aspect of the disc signal
Off position of the disc signal
Off the air
Off-air
Off-air monitor
Off-the-air monitor
Off-the-air outages
Off-the-air period
Off-the-air pickup
Off-the-air programme
Off-the-air receiver
Test receiver
To decenter the center
To decentre the centre
To offset the center
To offset the centre
To put off the center
To put off the centre

Traduction de «Off the air » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
off the air | off air | off-air

hors antenne | en dehors des ondes | hors des ondes | hors ondes | hors d'ondes




off-the-air monitor | off-the-air receiver | off-air monitor | monitor receiver | test receiver

récepteur de contrôle | récepteur d'antenne | récepteur moniteur | récepteur témoin


off-the-air period [ off-the-air outages ]

période muette


air-intake shut-off valve [ air intake shut off valve | air intake shut-off valve ]

robinet de coupure d'admission d'air






to decenter the center | to decentre the centre | to offset the center | to offset the centre | to put off the center | to put off the centre

excentrer


clear aspect of the disc signal | clear position of the disc signal | off aspect of the disc signal | off position of the disc signal

disque à voie libre | disque ouvert


Aircraft crash while taking off, occupant of commercial aircraft in surface to air transport injured

accident aérien au décollage, passager d'un avion commercial lors d'un transport de surface à air blessé
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
the en route ATFM delay is the delay calculated by the central unit of ATFM as defined in Commission Regulation (EU) No 255/2010 laying down common rules on air traffic flow management and expressed as the difference between the estimated take-off time requested by the aircraft operator in the last submitted flight plan and the calculated take-off time allocated by the central unit of ATFM.

le retard ATFM en route est le retard calculé par l’unité centrale d’ATFM, telle que définie dans le règlement (UE) no 255/2010 de la Commission du 25 mars 2010 établissant des règles communes relatives à la gestion des courants de trafic aérien , et exprimé par la différence entre l’heure estimée de décollage demandée par l’exploitant de l’aéronef dans le dernier plan de vol soumis et l’heure de décollage calculée et attribuée par l’unité centrale d’ATFM.


There shall be an automatic system that turns off the air conditioning and heating of rooms when windows are open.

Il existe un système d’arrêt automatique de la climatisation et du chauffage des chambres à l’ouverture des fenêtres.


There shall be an automatic system that turns off the air conditioning and heating of rental accommodation when windows are open.

Il existe un système d’arrêt automatique de la climatisation et du chauffage des logements de location à l’ouverture des fenêtres.


There shall be an automatic system that turns off the air conditioning and heating of rooms when windows are open.

Il existe un système d’arrêt automatique de la climatisation et du chauffage des chambres à l’ouverture des fenêtres.


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There shall be an automatic system that turns off the air conditioning and heating of rental accommodation when windows are open.

Il existe un système d’arrêt automatique de la climatisation et du chauffage des logements de location à l’ouverture des fenêtres.


‘Commercial air transport movements’ means the sum of take-offs and landings involving the transport of passengers, cargo or mail, for remuneration or hire, calculated as an average over the three years preceding the adoption of the performance plan, regardless of the maximum take-off mass and the number of passenger seats used;

«mouvements de transport aérien commerciaux», le total des décollages et atterrissages effectués pour le transport de voyageurs, de marchandises ou de courrier, contre rémunération ou en vertu d’une location, calculé en moyenne sur les trois années précédant l’adoption du plan de performance, quels que soient la masse maximale au décollage et le nombre de sièges de passagers utilisés;


6. Without prejudice to the application of the principles referred to in Articles 14 and 15 of the service provision Regulation, Member States may decide not to calculate terminal charges as stipulated in Article 11 of this Regulation and not to set terminal unit rates as referred to in Article 13 of this Regulation in respect of air navigation services provided at aerodromes with less than 150 000 commercial air transport movements per year, regardless of the maximum take-off mass and the number of passenger seats, movements being counted as the sum of take-offs and landings and calculated as an average over the previous three years.

6. Sans préjudice de l’application des principes visés aux articles 14 et 15 du règlement sur la fourniture de services, les États membres peuvent décider de ne pas calculer les redevances pour services terminaux comme le prévoit l’article 11 du présent règlement et de ne pas fixer de taux unitaires pour services terminaux au sens de l’article 13 du présent règlement en ce qui concerne les services de navigation aérienne fournis sur les aérodromes où ont lieu moins de 150 000 mouvements de transport aérien commerciaux par an (c’est-à-dire l’ensemble des décollages et des atterrissages), quels que soient la masse maximale au décollage et le nombre de sièges d’aéronefs utilisés, le nombre de mouvements étant calculé comme la moyenne au cours ...[+++]


5. Member States may decide not to apply this Regulation to air navigation services provided at airports with less than 50 000 commercial air transport movements per year, regardless of the maximum take-off mass and the number of passenger seats, movements being counted as the sum of take-offs and landings and calculated as an average over the previous three years.

5. Les États membres peuvent décider de ne pas appliquer le présent règlement aux services de navigation aérienne fournis dans les aéroports où ont lieu moins de 50 000 mouvements de transport aérien commerciaux par an, quels que soient la masse maximale au décollage et le nombre de sièges de passagers utilisés, le nombre de mouvements étant la moyenne de l’ensemble des décollages et des atterrissages au cours des trois années antérieures.


6. Without prejudice to the application of the principles referred to in Articles 14 and 15 of the service provision Regulation, Member States may decide not to calculate terminal charges as stipulated in Article 11 of this Regulation and not to set terminal unit rates as referred to in Article 13 of this Regulation in respect of air navigation services provided at aerodromes with less than 150 000 commercial air transport movements per year, regardless of the maximum take-off mass and the number of passenger seats, movements being counted as the sum of take-offs and landings and calculated as an average over the previous three years.

6. Sans préjudice de l’application des principes visés aux articles 14 et 15 du règlement sur la fourniture de services, les États membres peuvent décider de ne pas calculer les redevances pour services terminaux comme le prévoit l’article 11 du présent règlement et de ne pas fixer de taux unitaires pour services terminaux au sens de l’article 13 du présent règlement en ce qui concerne les services de navigation aérienne fournis sur les aérodromes où ont lieu moins de 150 000 mouvements de transport aérien commerciaux par an (c’est-à-dire l’ensemble des décollages et des atterrissages), quels que soient la masse maximale au décollage et le nombre de sièges d’aéronefs utilisés, le nombre de mouvements étant calculé comme la moyenne au cours ...[+++]


5. Member States may decide not to apply this Regulation to air navigation services provided at airports with less than 50 000 commercial air transport movements per year, regardless of the maximum take-off mass and the number of passenger seats, movements being counted as the sum of take-offs and landings and calculated as an average over the previous three years.

5. Les États membres peuvent décider de ne pas appliquer le présent règlement aux services de navigation aérienne fournis dans les aéroports où ont lieu moins de 50 000 mouvements de transport aérien commerciaux par an, quels que soient la masse maximale au décollage et le nombre de sièges de passagers utilisés, le nombre de mouvements étant la moyenne de l’ensemble des décollages et des atterrissages au cours des trois années antérieures.




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'Off the air' ->

Date index: 2023-06-24
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