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Financial Assessment Report
OFC
OFC assessment report
Off-shore center
Off-shore centre
Off-shore financial center
Off-shore financial centre
Offshore banking unit
Offshore centre
Offshore financial center
Offshore financial center assessment report
Offshore financial centre
Offshore place

Translation of "Offshore financial center assessment report " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
offshore financial center assessment report | OFC assessment report

rapport d'évaluation des centres financiers offshore


offshore financial center | OFC

centre financier offshore | place financière offshore


offshore financial centre [ off-shore financial centre | off-shore center | off-shore centre | offshore centre | offshore place | off-shore financial center | offshore banking unit ]

place extraterritoriale [ centre financier extraterritorial | centre financier offshore ]


Financial Assessment Report

Rapport d'évaluation financière de l'exploitation agricole


Assessment and Reporting Program for CDIC's Standards of Sound Business and Financial Practices

Programme d'application des normes du Code des pratiques commerciales et financières saines de la SADC
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
When operating under the Community guarantee, the EIB should only cooperate with financial intermediaries not operating in offshore financial centers, and are equipped to implement a pro-development approach supporting the specificity of SMEs in the countries of operation.

Lorsqu'elle opère au titre de la garantie de l'Union, la BEI devrait uniquement coopérer avec des intermédiaires financiers qui n'exercent pas leurs activités dans des centres financiers extraterritoriaux et qui sont aptes à mettre en place une approche favorable au développement tenant compte des particularités des PME des pays correspondants.


52. Calls on the EIB to establish clear financing conditions for financial intermediaries and to report on the progress made in terms of transparency and increased accountability, in particular when it comes to lending through financial intermediaries; considers that the EIB should update and make stricter its policy on offshore financial centres, going beyond the existing level playing field of OECD lists and ...[+++]

52. demande à la BEI d'arrêter clairement les conditions de financement applicables aux intermédiaires financiers et de faire état des progrès réalisés en termes de transparence et de responsabilité accrue, notamment en matière d'octroi de prêts via des intermédiaires financiers; estime que la BEI doit actualiser et rendre plus stricte sa politique relative aux centres financiers offshore en allant au-delà d ...[+++]


52. Calls on the EIB to establish clear financing conditions for financial intermediaries and to report on the progress made in terms of transparency and increased accountability, in particular when it comes to lending through financial intermediaries; considers that the EIB should update and make stricter its policy on offshore financial centres, going beyond the existing level playing field of OECD lists and ...[+++]

52. demande à la BEI d'arrêter clairement les conditions de financement applicables aux intermédiaires financiers et de faire état des progrès réalisés en termes de transparence et de responsabilité accrue, notamment en matière d'octroi de prêts via des intermédiaires financiers; estime que la BEI doit actualiser et rendre plus stricte sa politique relative aux centres financiers offshore en allant au-delà d ...[+++]


17. Calls on the EIB to establish clear financing conditions for financial intermediaries and to report on the progress made in terms of transparency and increased accountability, in particular when it comes to lending through financial intermediaries; considers that the EIB should update and make stricter its policy on offshore financial centres, going beyond the existing level playing field of OECD lists and ...[+++]

17. demande à la BEI d'arrêter clairement les conditions de financement applicables aux intermédiaires financiers et de faire état des progrès réalisés en termes de transparence et de responsabilité accrue, notamment en matière d'octroi de prêts via des intermédiaires financiers; estime que la BEI doit actualiser et rendre plus stricte sa politique relative aux centres financiers offshore en allant au-delà d ...[+++]


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National external emergency plans should be based on risk assessment, taking into account the reports on major hazards for the installations stationed in the offshore waters concerned.

Les plans d’urgence externes nationaux devraient être fondés sur l’évaluation des risques, en tenant compte des rapports sur les dangers majeurs pour les installations positionnées dans les eaux situées au large des côtes concernées.


2. The Commission shall, by 19 July 2015, submit to the European Parliament and to the Council a report on its assessment of the effectiveness of the liability regimes in the Union in respect of the damage caused by offshore oil and gas operations.

2. La Commission soumet au Parlement européen et au Conseil, au plus tard le 19 juillet 2015, un rapport concernant l’évaluation qu’elle a réalisée de l’efficacité des régimes de responsabilité au sein de l’Union en ce qui concerne les dommages causés par des opérations pétrolières et gazières en mer.


Key follow up actions: Extend nuclear safety assessments to the EU neighbours and strengthen cooperation on nuclear safety to promote convergence on regulatory framework and standards Review the use of Euratom agreements and extend their scope, as relevant, to issues of supply of nuclear fuel, nuclear waste, safety standards, nuclear research and financial assistance on technical cooperation Advocate for international legally binding nuclear safety standards in multilateral discussions, including under the IAEA Facilitate the creation ...[+++]

Principales mesures de suivi Étendre les évaluations de la sûreté nucléaire aux voisins de l'UE et renforcer la coopération en la matière dans un souci de convergence du cadre réglementaire et des normes. Revoir l'utilisation des accords Euratom et étendre leur champ d'application, le cas échéant, aux questions d'approvisionnement en combustible nucléaire, de déchets, de normes de sûreté, de recherche et d'aide financière à la coopération technique. Préconiser des normes internationales de sûreté nucléaire juridiquement contraignantes dans les discussions multilatérales, y compris au sein de l'AIEA. Œuvrer à la création de forums régiona ...[+++]


(1b) More extensive monitoring, research and reporting by the Commission on an ongoing basis is needed to understand better the full scope ofoffshoring, including an analysis of the extent to which offshore competition is already affecting EU industries, adequate data collection programmes on trends in the quantity and sectoral composition of jobs that move offshore, a precise analysis of the economic costs of offshoring (inc ...[+++]

(1 ter) Un effort renforcé et continu de la Commission en matière de suivi, de recherche et d'information est nécessaire pour mieux comprendre toute l'ampleur de la délocalisation, démarche incluant une analyse de la mesure dans laquelle les délocalisations compétitives affectent déjà les industries de l'Union européenne, des programmes appropriés de collecte des données sur l'évolution du nombre et de la composition sectorielle des emplois délocalisés, une analyse précise du coût économique de la délocalisation (y compris une évalu ...[+++]


Given the objectives of Directive 2003/71/EC to ensure that investors are able to make an informed assessment of the assets and liabilities, financial position, profit and losses and prospects of an issuer, and the objectives of Directive 2004/109/EC to enable investors to make an informed assessment of the financial situation of issuers with securities admitted to trading on a regulated market, it is appropriate that equivalence should be defined by reference to the ability of investors to make a similar assessment of the issuer’s fi ...[+++]

Étant donné que l’objectif de la directive 2003/71/CE est de permettre aux investisseurs d’évaluer en connaissance de cause le patrimoine, la situation financière, les résultats et les perspectives d’un émetteur et que celui de la directive 2004/109/CE est de permettre aux investisseurs d’évaluer en connaissance de cause la situation financière des émetteurs dont les valeurs mobilières sont admises à la négociation sur un marché réglementé, il convient de définir l’équivalence par référence à la capacité des investisseurs de procéder à une évaluation similaire de la situation financière et des perspectives de l’émetteur, que les états financiers soient établis conf ...[+++]


[4] Final report of 29 August 2001: "Vulnerability assessment of the transportation infrastructure relying on the global positioning system", prepared by John A. Volpe National Transportation Systems Center.

[4] Rapport final, du 29 août 2001 : « Vulnerability assessment of the transportation infrastructure relying on the global positioning system », prepared by John A. Volpe National Transportation Systems Center.




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Date index: 2021-04-16
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