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ABC Canada
ABC Canada Literacy Foundation
ABC Life Literacy Canada
Adult literacy instructor
Adult literacy teacher
Assembly line production
Assembly line work
Cambridge Literacy Council
Canadian Business Task Force on Literacy
Computer literacy
Core Literacy
Digital competence
Digital literacy
Digital skills
E-literacy
E-skills
Educate on digital literacy
Educate on literacy as a social practice
Electronic literacy
Explain digital literacy
High Level Group of experts in the field of literacy
High-level expert group on literacy
High-level group on literacy
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Information skills
Instructor in adult literacy and numeracy
Literacy Council of Kitchener-Waterloo
Literacy Group of Waterloo Region
Media literacy
On-line literacy
Teach digital literacy
Teach literacy as a social practice
Teacher of adult literacy and numeracy
Teaches digital literacy
Teaches literacy as a social practice
Teaching literacy as a social practice

Translation of "On-line literacy " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
on-line literacy [ e-literacy | electronic literacy ]

alphabétisation électronique


digital literacy [ computer literacy | digital competence | digital skills | e-skills | informatics skills | information literacy | information skills | media literacy ]

culture numérique [ alphabétisation numérique | compétence numérique | culture de l'information | maîtrise de l'information | maîtrise des outils informatiques ]


adult literacy instructor | instructor in adult literacy and numeracy | adult literacy teacher | teacher of adult literacy and numeracy

formatrice \\ lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère\\ | formateur lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère /formatrice lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère | formateur \\ lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère\\


educate on digital literacy | explain digital literacy | teach digital literacy | teaches digital literacy

enseigner la culture numérique


educate on literacy as a social practice | teaching literacy as a social practice | teach literacy as a social practice | teaches literacy as a social practice

enseigner les rudiments de la lecture comme pratique sociale


High Level Group of experts in the field of literacy | high-level expert group on literacy | high-level group on literacy

groupe d’experts de haut niveau sur la lutte contre l’illettrisme


Literacy Group of Waterloo Region [ Core Literacy | Cambridge Literacy Council | Literacy Council of Kitchener-Waterloo ]

Literacy Group of Waterloo Region [ Core Literacy | Cambridge Literacy Council | Literacy Council of Kitchener-Waterloo ]


ABC Life Literacy Canada [ ABC Canada | ABC Canada Literacy Foundation | Canadian Business Task Force on Literacy ]

ABC Alpha pour la vie Canada [ ABC Canada | ABC Canada Fondation pour l'alphabétisation | Groupe d'étude des entreprises canadiennes sur l'alphabétisation ]




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Definition: Percentage of teachers, having acquired digital literacy skills (i.e. trained in the use of computers and the internet) or using computers (off-line/on-line) by school level and type of education (primary, secondary, professional/technical) - INSED levels 1 and 2-3).

Définition: Pourcentage d'enseignants ayant acquis une culture numérique (c'est-à-dire formés pour utiliser des ordinateurs et accéder à Internet) ou utilisant des ordinateurs (hors ligne/en ligne) par niveau et type d'enseignement (primaire, secondaire, professionnel/technique - niveaux CITE 1 et 2-3).


It will take the form of joint analysis, peer learning, meetings, dissemination of good practices and concrete measures underpinned by funding from the Erasmus+ programme, in line with the four areas identified in the Declaration: (i) ensuring that children and young people acquire social, civic and intercultural competences by promoting democratic values and fundamental rights, social inclusion and non-discrimination as well as active citizenship (ii) enhancing critical thinking and media literacy (iii) fostering the education of dis ...[+++]

Elles prendront la forme d'une analyse conjointe, d'un apprentissage par les pairs, de rencontres, de la diffusion de bonnes pratiques et de mesures concrètes s'appuyant sur un financement provenant du programme Erasmus+, conformément aux quatre domaines recensés dans la déclaration: i) s'assurer que les enfants et les jeunes acquièrent des compétences sociales, civiques et interculturelles grâce à la promotion des valeurs démocratiques et des droits fondamentaux, de l'inclusion sociale, de la non-discrimination et de la citoyenneté active, ii) renforcer l'esprit critique et l'éducation aux médias, iii) encourager l'éducation des enfants ...[+++]


3. Stresses the need, with a view to achieving inclusive and accessible e-governance, to encourage digital literacy and trust in order to facilitate citizens’ involvement or participation; considers it, in this context, essential to tackle the obstacles which keep part of the population off-line; underlines the fact that digital literacy must be improved, first and foremost among people who tend to lack basic e-skills;

3. souligne la nécessité d'encourager la culture numérique et la confiance dans le numérique pour parvenir à une administration en ligne inclusive et accessible, facilitant l'implication ou la participation des citoyens; juge essentiel à cet égard de s'attaquer aux obstacles qui maintiennent une partie de la population hors ligne; souligne qu'il convient de renforcer la culture numérique, en priorité auprès des gens qui manquent des compétences numériques élémentaires;


A global opinion on Creative Content on line and Media literacy was adopted by the Committee of Regions in October 2008

En octobre 2008, le Comité des régions a adopté un avis général sur le contenu créatif en ligne et l'éducation aux médias


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15. Suggests the increase of the budget line 17 02 02 to finance activities at EU level aiming at improving consumers' financial education and financial literacy; asks the Commission to contribute to raising awareness at EU level through supporting the organisation of national and regional conferences, seminars, media and awareness campaigns as well as educational programmes with cross-border participation, in particular in the field of retail financial services and household credit/debt management;

15. suggère d'augmenter la ligne budgétaire 17 02 02 pour financer des activités au niveau de l'Union visant à améliorer l'éducation financière et la culture financière des consommateurs; demande à la Commission de contribuer à cette prise de conscience à l'échelle de l'Union en appuyant l'organisation, aux niveaux national et régional, de conférences, de séminaires, de campagnes dans les médias et de campagnes de sensibilisation, ainsi que des programmes d'éducation à participation plurinationale, en particulier dans les domaines des services financiers de détail et de gestion par les ménages du crédit et de l'endettement;


15. Suggests the increase of the budget line 17 02 02 to finance activities at EU level aiming at improving consumers' financial education and financial literacy; asks the Commission to contribute to raising awareness at EU level through supporting the organisation of national and regional conferences, seminars, media and awareness campaigns as well as educational programmes with cross-border participation, in particular in the field of retail financial services and household credit/debt management;

15. suggère d'augmenter la ligne budgétaire 17 02 02 pour financer des activités au niveau de l'UE visant à améliorer l'éducation financière et la culture financière des consommateurs; demande à la Commission de contribuer à cette prise de conscience à l'échelle de l'UE en appuyant l'organisation, aux niveaux national et régional, de conférences, de séminaires, de campagnes dans les médias et de campagnes de sensibilisation, ainsi que des programmes d'éducation à participation plurinationale, en particulier dans les domaines des services financiers de détail et de gestion par les ménages du crédit et de l'endettement;


The Recommendation of the European Parliament and of the Council of 20 December 2006 on the protection of minors and human dignity and on the right of reply in relation to the competitiveness of the European audiovisual and on-line information services industry already contains a series of possible measures for promoting media literacy such as, for example, continuing education of teachers and trainers, specific Internet training aimed at children from a very early age, including sessions open to parents, or organisation of national c ...[+++]

La recommandation du Parlement européen et du Conseil du 20 décembre 2006 sur la protection des mineurs et de la dignité humaine et sur le droit de réponse en liaison avec la compétitivité de l’industrie européenne des services audiovisuels et d’information en ligne prévoit déjà une série de mesures possibles pour promouvoir l’éducation aux médias, par exemple l’éducation permanente des enseignants et des formateurs, une formation axée sur l’internet à l’intention des enfants dès le plus jeune âge, comprenant des sessions ouvertes aux parents, ou l’organisation de campagnes nationales à l’intention des citoyens, mobilisant tous les moyen ...[+++]


develop positive measures for the benefit of minors, including initiatives to facilitate better access by minors to audiovisual and on-line information services, by improving their media literacy and providing for closer cooperation between self-regulatory and co-regulatory bodies in the Member States through the exchange of best practices by means of :

développent des mesures positives au bénéfice des mineurs, incluant des initiatives favorisant un meilleur accès des mineurs aux services audiovisuels et d'information en ligne, en améliorant leur connaissance des médias et en incluant une coopération plus étroite entre les organes d'autorégulation et de corégulation dans les États membres, à travers un échange de bonnes pratiques, par:


C. whereas Haiti is the poorest country in the Americas, and 80% of its population live below the poverty line, with the lowest life expectancy, literacy and health indicators of its region, and whereas the political, social, and economic crises of Haiti have worsened since 2000,

C. considérant qu'Haïti est le pays le plus pauvre du continent américain et que % de sa population vivent en dessous du seuil de pauvreté, que l'espérance de vie, le degré d'alphabétisation et les indicateurs de santé sont les plus faibles de la région et considérant que la situation politique, économique et sociale en Haïti s'est dégradée depuis ,


Action line 1: "Promoting digital literacy".

Ligne d'action 1: "Promotion de la culture numérique".


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