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Business risk
Degree of operating leverage
Gearing
Identify and manage risks in rail operations
Identify and manage risks in railway operations
Leverage
Operating gearing
Operating leverage
Operating leverage risk
Operating risk
Perform rail operations risk management
RCO
Risk capital operation
Venture capital operation

Translation of "Operating leverage risk " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
operating leverage risk

risque de levier d'exploitation


operating leverage | operating gearing | leverage | gearing

levier d'exploitation | effet de levier d'exploitation | levier opérationnel | effet de levier opérationnel


leverage | gearing | operating leverage

levier d'exploitation | effet de levier d'exploitation


leverage [ operating leverage | gearing ]

levier d'exploitation [ effet de levier d'exploitation | levier opérationnel ]




degree of operating leverage

ratio de levier d'exploitation


degree of operating leverage

ratio de levier d'exploitation


identify and manage risks in rail operations | identify and manage risks in railway operations | develop strategies to mitigate risks in rail operations | perform rail operations risk management

effectuer la gestion des risques liés à des opérations ferroviaires


business risk | operating risk

risque de l'exploitation


risk capital operation | venture capital operation | RCO [Abbr.]

opération de capital-risque | opération de capitaux à risque
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The expected leverage of the Debt Instrument — defined as the total funding (i.e. Union contribution plus contributions from other financial sources) divided by the Union contribution — shall be expected to range from 6 to 15, depending on the type of operations involved (level of risk, target beneficiaries, and the debt financing concerned).

L'effet de levier escompté de l'instrument de prêt (défini comme le financement total, c'est-à-dire le financement de l'Union plus les contributions des autres sources de financement, divisé par la contribution financière de l'Union) doit se situer entre 6 et 15, selon le type d'opérations concernées (niveau de risque, bénéficiaires, instrument d'emprunt utilisé).


The leverage of the Debt facility - defined as the total funding (i.e. Union funding plus contribution from other financial institutions) divided by the Union financial contribution - is expected to range from an average 1,5 to 6,5, depending on the type of operations involved (level of risk, target beneficiaries, and the particular debt financial instrument facility concerned).

L'effet de levier du mécanisme d'emprunt - défini comme le financement total (c'est-à-dire le financement de l'Union plus la contribution des autres institutions financières), divisé par la contribution financière de l'Union - devrait se situer en moyenne entre 1,5 et 6,5 (selon le type d'opérations concernées (niveau de risque, bénéficiaires cibles, instrument d'emprunt spécifique utilisé).


The expected leverage of the Debt Instrument — defined as the total funding (i.e. Union contribution plus contributions from other financial sources) divided by the Union contribution — shall be expected to range from 6 to 15, depending on the type of operations involved (level of risk, target beneficiaries, and the debt financing concerned).

L'effet de levier escompté de l'instrument de prêt (défini comme le financement total, c'est-à-dire le financement de l'Union plus les contributions des autres sources de financement, divisé par la contribution financière de l'Union) doit se situer entre 6 et 15, selon le type d'opérations concernées (niveau de risque, bénéficiaires, instrument d'emprunt utilisé).


The leverage of the Debt facility - defined as the total funding (i.e. Union funding plus contribution from other financial institutions) divided by the Union financial contribution - is expected to range from an average 1,5 to 6,5, depending on the type of operations involved (level of risk, target beneficiaries, and the particular debt financial instrument facility concerned).

L'effet de levier du mécanisme d'emprunt - défini comme le financement total (c'est-à-dire le financement de l'Union plus la contribution des autres institutions financières), divisé par la contribution financière de l'Union - devrait se situer en moyenne entre 1,5 et 6,5 (selon le type d'opérations concernées (niveau de risque, bénéficiaires cibles, instrument d'emprunt spécifique utilisé).


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60. Calls on the EIB to submit to Parliament, on a formal and transparent basis, an annual report containing relevant data on its capital adequacy, contingent liabilities, operations through financial intermediaries, risk-taking, the leverage factor in its private-sector financing, and EIB-EIF cooperation;

60. demande à la BEI de lui soumettre, de manière officielle et transparente, un rapport annuel contenant des données pertinentes sur l'adéquation de ses fonds propres, ses passifs éventuels, les opérations effectuées par la voie d'intermédiaires financiers, la prise de risques, l'effet de levier de ses activités de financement dans le secteur privé et la coopération BEI-FEI;


26. Calls therefore on the Commission to propose measures to extend the system of innovative financing, after its detailed examination and following a precise assessment of public and private investment needs as well as a methodology for the coordination of funding from different sources; calls on Member States to ensure that their national legal framework enables the implementation of these systems; calls, therefore, for substantive strengthening of the regulatory, budgetary and operational framework of these mechanisms, in order to ensure their effectiveness in terms of leveraging ...[+++]

26. demande, par conséquent, à la Commission de proposer des mesures visant à étendre le système du financement novateur, après son examen approfondi et au terme d'une évaluation précise des besoins d'investissements publics et privés, et une méthode pour la coordination des financements provenant de différentes sources; appelle les États membres à veiller à ce que leur cadre juridique national permette la mise en œuvre de ces systèmes; demande, par conséquent, un renforcement notable du cadre réglementaire, budgétaire et opérationnel de ces mécanismes, propre à assurer leur efficacité sous les aspects de la multiplication des investis ...[+++]


It is suggested that proper pre-trade risk controls and post-trade monitoring systems must be established for sponsored access to platforms, especially for those using a ‘clearing firm’ where sponsored clients can operate in the markets using significant leverage, potentially causing a systemic risk to the system given the potentially large intraday positions across the many strategies.

Nous suggérons de soumettre à des contrôles de risque pré-négociation et à des mécanismes de surveillance post-négociation l'accès "sponsorisé" aux plates-formes, particulièrement celui des opérateurs passant par des "sociétés de compensation" dont les clients "sponsorisés" peuvent intervenir sur les marchés en jouant d'un fort effet de levier et sont en situation de créer un risque systémique en raison de l'ampleur que peuvent rev ...[+++]


37. Calls on the European institutions and Member States to promote, including with the involvement of local and regional authorities and other appropriate institutions, the establishment of regional technology incubators and, by means of their public financial instruments (EIF, Structural Funds, regional funds), to encourage the use of private risk capital (leverage effect) for the purpose of establishing regional risk capital funds (primarily venture-capital funds), which - as public-private risk funds ...[+++]

37. demande aux institutions européennes et aux États membres de promouvoir, notamment par l'implication des collectivités régionales et locales et autres institutions concernées, la création d'incubateurs technologiques régionaux et, au moyen de leurs instruments financiers publics (fonds européen d'investissement, fonds structurels, fonds régionaux), d'encourager par un effet de levier le capital à risque privé à créer des fonds régionaux de capital à risque, en particulier des fonds de capital à risque, lesquels, en tant que fonds à risque de caractère ...[+++]


37. Calls on the European institutions and Member States to promote, including with the involvement of local and regional authorities and other appropriate institutions, the establishment of regional technology incubators and, by means of their public financial instruments (EIF, Structural Funds, regional funds), to encourage the use of private risk capital (leverage effect) for the purpose of establishing regional risk capital funds (primarily venture-capital funds), which - as public-private risk funds ...[+++]

37. demande aux institutions européennes et aux États membres de promouvoir, notamment par l'implication des collectivités régionales et locales et autres institutions concernées, la création d'incubateurs technologiques régionaux et, au moyen de leurs instruments financiers publics (fonds européen d'investissement, fonds structurels, fonds régionaux), d'encourager par un effet de levier le capital à risque privé à créer des fonds régionaux de capital à risque, en particulier des fonds de capital à risque, lesquels, en tant que fonds à risque de caractère ...[+++]


For regional development, the Council Structural Funds Regulations and the Commission Guidelines for implementing Structural Funds in the period 2000-2006 [43] stress the need to achieve the best leverage from operations funded from the Community budget by favouring as far as possible recourse to private sources of financing, namely risk and venture capital and Public-Private Partnerships (PPP).

En matière de développement régional, les règlements du Conseil sur les fonds structurels et les orientations de la Commission pour la mise en oeuvre des fonds structurels sur la période 2000-2006 [43] soulignent la nécessité de maximiser l'effet de levier des opérations financées sur le budget communautaire, en favorisant autant que possible le recours au financement privé, c'est-à-dire au capital-risque et au capital-investissement, ainsi que les partenariats public-privé (PPP).




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Date index: 2022-07-14
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