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Antiballistic-missile screen
Antiballistic-missile shield
Antimissile defence shield
Antimissile screen
CDDPH
CDP
CEDP
CESDP
CSDP
Case of defence
Common European Defence Policy
Common European Security and Defence Policy
Common defence
Common defence policy
Common security and defence policy
Council for the Defence of Human Rights
Council for the Defence of Individuals' Rights
Council for the Protection of Human Rights
Defence policy
Defence programme
Defence scenario
Defence shield
Defence situation
Defence umbrella
ESDP
European Security and Defence Policy
European defence policy
General defence
General national defence
Global defence
Human Rights Defence Council
Military defences
Military programme
Minimum acceptable overall assurance
Minimum acceptable overall audit assurance
Minimum tolerable overall assurance
Minimum tolerable overall audit assurance
Missile-proof shield
National defence
Overall defence
Overall defence
Space-shield
State of defence

Translation of "Overall defence " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
overall defence (1) | general defence (2) | general national defence (3)

défense générale [ DF ]




defence policy [ defence programme | military programme | national defence | military defences(UNBIS) ]

politique de défense [ défense nationale | programme militaire ]


minimum acceptable overall audit assurance [ minimum acceptable overall assurance | minimum tolerable overall audit assurance | minimum tolerable overall assurance ]

degré minimal acceptable de certitude globale [ niveau maximal acceptable de certitude globale ]


common security and defence policy [ CDP | CEDP | CESDP | common defence | common defence policy | Common European Defence Policy | Common European Security and Defence Policy | CSDP | ESDP | European Security and Defence Policy ]

politique de sécurité et de défense commune [ défense commune | PESD | politique commune de sécurité et de défense | politique de défense commune | politique européenne de sécurité et de défense | PSDC ]


European defence policy

politique européenne de défense


antiballistic-missile screen | antiballistic-missile shield | antimissile defence shield | antimissile screen | defence shield | defence umbrella | missile-proof shield | space-shield

bouclier antimissiles | bouclier défensif | bouclier spatial


Council for the Defence of Human Rights | Council for the Defence of Individuals' Rights | Council for the Protection of Human Rights | Human Rights Defence Council | CDDPH [Abbr.]

Conseil de défense des droits de la personne humaine


overall responsibility/overall management/lead-management

gérance ad hoc


state of defence (1) | defence scenario (2) | defence situation (3) | case of defence (4)

cas de défense
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
While we are spending a lot of money on a single layer of air defence, we may not have enough fighter resources to achieve the overall defence objectives that the current policy.have established.

En consacrant ainsi des fonds considérables à l’entretien d’une seule composante de sa défense aérienne, le Canada a à peine assez de chasseurs pour atteindre les grands objectifs de défense prévus dans les documents [ .] actuels.


The government is reviewing these reports in terms of the overall defence capabilities and the benefits to Canadian industry, and, importantly, the total life cycle costs.

Il est en train d'étudier ces rapports en ce qui concerne les capacités de défense globales, les avantages pour l'industrie canadienne et, surtout, les coûts associés au cycle de vie des appareils.


All in all, if current trends persist, by 2017 we risk having lost 12% of our overall defence spending since the start of the crisis: the equivalent to the entire current defence budgets of Poland, Spain and the Netherlands.

D'une manière générale, si les tendances actuelles persistent, nous risquons, d'ici 2017, de voir nos dépenses globales en matière de défense diminuer de 12 % depuis le début de la crise, ce qui correspond au total des budgets de défense actuels de la Pologne, de l'Espagne et des Pays-Bas.


R. whereas investments in cyber security and defence research and development are crucial for advancing and for maintaining a high level of cyber security and defence; whereas defence expenditure on research and development has decreased instead of reaching the agreed 2% of overall defence expenditure;

R. considérant que les investissements en faveur des activités de recherche et de développement dans le domaine de la sécurité et de la défense du cyberespace sont indispensables pour réaliser des progrès et maintenir un niveau élevé de sécurité et de défense du cyberespace; considérant que les dépenses consacrées à la recherche et au développement ont diminué au lieu d'atteindre l'objectif convenu de 2 % des dépenses de défense totales;


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R. whereas investments in cyber security and defence research and development are crucial for advancing and for maintaining a high level of cyber security and defence; whereas defence expenditure on research and development has decreased instead of reaching the agreed 2 % of overall defence expenditure;

R. considérant que les investissements en faveur des activités de recherche et de développement dans le domaine de la sécurité et de la défense du cyberespace sont indispensables pour réaliser des progrès et maintenir un niveau élevé de sécurité et de défense du cyberespace; considérant que les dépenses consacrées à la recherche et au développement ont diminué au lieu d'atteindre l'objectif convenu de 2 % des dépenses de défense totales;


Canada's overall defence priorities have not really changed since the 1964 white paper with respect to protecting Canada and being a reliable partner in NORAD and NATO and meeting our international commitments.

Les priorités globales du Canada en matière de défense n'ont pas vraiment changé depuis le livre blanc de 1964 sur la protection du Canada, sa place au sein du NORAD et de l'OTAN et ses engagements internationaux.


(T) efforts will be determining in mastering future technological advances; deplores the fact that only about 1 % of EU countries' overall defence spending goes to RT, while more than 50 % continues to be spent on personnel, and in particular that for most Member States this is well below 1 %; urges the Member States to exclude RT from their spending cuts as a matter of priority;

(T) déployés actuellement seront déterminants dans la maîtrise des futures avancées technologiques; déplore le fait qu'à peine 1 % des dépenses totales en matière de défense des États membres de l'Union européenne soient octroyées à la RT, tandis que plus de 50 % sont toujours affectées aux ressources humaines, et plus particulièrement que, dans la plupart des États membres, ce chiffre soit bien inférieur à 1 %; presse les États membres d'exclure la RT de leurs coupes budgétaires, à titre de priorité;


(T) efforts will be determining in mastering future technological advances; deplores the fact that only about 1 % of EU countries’ overall defence spending goes to RT, while more than 50 % continues to be spent on personnel, and in particular that for most Member States this is well below 1 %; urges the Member States to exclude RT from their spending cuts as a matter of priority;

(T) déployés actuellement seront déterminants dans la maîtrise des futures avancées technologiques; déplore le fait qu'à peine 1 % des dépenses totales en matière de défense des États membres de l'Union européenne soient octroyées à la RT, tandis que plus de 50 % sont toujours affectées aux ressources humaines, et plus particulièrement que, dans la plupart des États membres, ce chiffre soit bien inférieur à 1 %; presse les États membres d'exclure la RT de leurs coupes budgétaires, à titre de priorité;


28. Recognises bilateral and regional initiatives such as the 2010 UK-French defence agreements, the Nordic Defence Cooperation and the Baltic Defence Cooperation as important steps for rationalising the use of resources and fill short-term capability gaps; notes the proposals for similar cooperations in other regions, such as among the Visegrád Group countries; takes the view, however, that significant structural gaps remain which need to be addressed in a coordinated fashion at EU level and that, therefore, at a certain point these bilateral or regional arrangements need to be integrated into the wider European perspective, making su ...[+++]

28. reconnaît les initiatives bilatérales et régionales telles que l'accord 2010 de défense franco-britannique, la coopération nordique de défense et la coopération des pays baltes en matière de défense, en tant qu'étapes importants de rationalisation de l'utilisation des ressources et de comblement des déficits de capacités à court terme; note les propositions de coopération du même ordre dans d'autres régions, notamment parmi les pays du groupe de Visegrád; estime cependant qu'il subsiste des déficits structurels significatifs qu'il convient de combler de manière coordonnée à l'échelon européen, et que, par conséquent, à un certain p ...[+++]


As part of a comprehensive reform of Parliament, the House of Commons standing committee must be empowered to review the following: the annual spending estimates of DND in a comprehensive fashion with the power to increase and decrease funding for specific programs within the boundaries of the overall defence spending envelope determined by the government; all major crown projects valued at more than $100 million proposed by DND, as recommended by the House of Commons defence committee procurement study of June 2000; the appointment of the chief of defence staff should have a legislative mandate to appear before the defence committee o ...[+++]

Dans le cadre d'une réforme en profondeur du Parlement, on devrait autoriser le comité permanent de la Chambre des communes à examiner ce qui suit: les prévisions de dépenses annuelles du ministère de la Défense nationale, avec le pouvoir d’augmenter ou de diminuer le financement de programmesprécis dans les limites de l’enveloppe budgétaire globale de la défense établies par le gouvernement; tous les projets importants de la Couronne (évalués à plus de 100 millions de dollars) proposés par le MDN, selon la recommandation de l’étude sur les acquisitions de juin 2000 du Comité de la défense de la Chambre des communes; la nomination du c ...[+++]


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