Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Capacity rate
Fare
Maximum permissible number of passengers
Nameplate capacity
Nominal capacity
Nominal output
Nominal power
Passenger capacity
Passenger capacity rate
Passenger fare
Passenger tariff
Pump capacity
Pump rated capacity
Pump rated output
Rate
Rated capacity
Rated cell capacity
Rated output
Rated power
Rating

Translation of "Passenger capacity rate " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
capacity rate [ passenger capacity rate ]

taux de chargement [ taux de chargement passagers ]


pump capacity [ rated capacity | rated output | pump rated capacity | pump rated output ]

débit nominal [ débit d'une pompe | débit nominal d'une pompe ]


nominal capacity | rated capacity | rated output | rated power

puissance de fonctionnement | puissance nominale


rated output | rated capacity | rating | nominal output | nominal power | nominal capacity | rated power

puissance nominale | puissance normale


maximum permissible number of passengers | passenger capacity

nombre maximal de passagers autorisé


nameplate capacity | nominal capacity | rated capacity

puissance nominale | Pn [Abbr.]


rated cell capacity [ rated capacity ]

capacité pondérée


passenger fare | fare | passenger tariff | rate

tarif passagers | tarif voyageurs | tarif passager


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Poland argues that the infrastructure is necessary and proportional to the objective set because of the small scale of the airport's operations (1,55 % share in the Polish aviation market in 2030), forecasts for passenger traffic volumes that exceed Gdańsk airport's expansion capacity, the attractiveness of the region for tourism and the projected high rate of development for Pomerania.

Les autorités polonaises soutiennent que les infrastructures sont nécessaires et proportionnées par rapport à l'objectif visé, eu égard à l'échelle réduite des opérations aériennes (la part dans le marché aérien polonais s'élevant à 1,55 % en 2030), aux prévisions concernant une augmentation du trafic de passagers ne correspondant pas aux possibilités d'extension de l'aéroport de Gdańsk, à l'attractivité touristique de la région ainsi qu'au fort taux de développement de la région de Poméranie prévu.


CO emissions from the combustion of petrol for all transport activity with passenger cars (automobiles designated primarily for transport of persons and having capacity of 12 persons or fewer; gross vehicle weight rating of 3 900 kg or less — IPCC source category 1A3bi only petrol).

Émissions de CO provenant de la combustion d'essence par l'ensemble des activités de transport assurées à l'aide de voitures particulières, c'est-à-dire d'automobiles affectées principalement au transport de personnes, ayant une capacité maximale de douze passagers et un poids maximal autorisé ne dépassant pas 3 900 kg (catégorie de sources 1A3bi du GIEC, uniquement essence).


CO emissions from the combustion of fossil fuels for all transport activity with passenger cars (automobiles designated primarily for transport of persons and having capacity of 12 persons or fewer; gross vehicle weight rating of 3 900 kg or less — IPCC source category 1A3bi).

Émissions de CO provenant de la combustion de combustibles fossiles pour toutes les activités de transport effectuées par des voitures particulières (automobiles affectées principalement au transport de personnes, présentant une capacité maximale de douze passagers et un poids maximal autorisé de 3 900 kg — catégorie de sources 1A3bi du GIEC).


CO emissions from the combustion of diesel for all transport activity with passenger cars (automobiles designated primarily for transport of persons and having capacity of 12 persons or fewer; gross vehicle weight rating of 3 900 kg or less — IPCC source category 1A3bi only diesel).

Émissions de CO provenant de la combustion de carburant diesel par l'ensemble des activités de transport assurées à l'aide de voitures particulières, c'est-à-dire d'automobiles affectées principalement au transport de personnes, ayant une capacité maximale de douze passagers et un poids maximal autorisé ne dépassant pas 3 900 kg (catégorie de sources 1A3bi du GIEC, uniquement diesel).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
CO emissions from the combustion of diesel for all transport activity with passenger cars (automobiles designated primarily for transport of persons and having capacity of 12 persons or fewer; gross vehicle weight rating of 3 900 kg or less — IPCC source category 1A3bi only diesel).

Émissions de CO provenant de la combustion de carburant diesel par l'ensemble des activités de transport assurées à l'aide de voitures particulières, c'est-à-dire d'automobiles affectées principalement au transport de personnes, ayant une capacité maximale de douze passagers et un poids maximal autorisé ne dépassant pas 3 900 kg (catégorie de sources 1A3bi du GIEC, uniquement diesel).


CO emissions from the combustion of fossil fuels for all transport activity with passenger cars (automobiles designated primarily for transport of persons and having capacity of 12 persons or fewer; gross vehicle weight rating of 3 900 kg or less — IPCC source category 1A3bi).

Émissions de CO provenant de la combustion de combustibles fossiles pour toutes les activités de transport effectuées par des voitures particulières (automobiles affectées principalement au transport de personnes, présentant une capacité maximale de douze passagers et un poids maximal autorisé de 3 900 kg — catégorie de sources 1A3bi du GIEC).


Growth that exceeds the average EU annual rate of growth in passenger numbers by a factor of at least two could be taken as an indicator of rapid growth in capacity.

Toute croissance qui dépasse le taux moyen annuel de l’UE en matière de croissance du nombre des passagers correspondant à un facteur d’au moins deux pourrait servir d’indicateur de la croissance rapide de la capacité.


the participants must only discuss air fares to be paid by air transport users directly to a participating air carrier or to its authorized agents, for carriage as passengers on a scheduled service, and the conditions relating to those fares and rates; the consultations must not extend to the capacity for which such tariffs are to be available;

Les participants ne doivent discuter que des tarifs pour le transport de passagers payés par les usagers directement à un transporteur participant ou à ses agents autorisés, en contrepartie du transport de passagers sur un service régulier, ainsi que des conditions dont ces tarifs sont assortis. Les consultations ne doivent pas s'étendre aux capacités pour lesquelles ces tarifs vaudront.


But each of those airports—Ottawa, Winnipeg and Halifax—all handle about the same number of passengers, and whereas the capacity in Halifax is rated at 2 million passengers, it's handling today, or handled last year, 2.7 million passengers.

Or, chacun de ces aéroports, Ottawa, Winnipeg et Halifax, accueillent approximativement le même nombre de passagers et Halifax, qui est censé pouvoir accueillir 2 millions de passagers, en reçoit en réalité 2,7 millions; c'est du moins le chiffre de l'année dernière.


The overall worst statistic that really is kind of discomforting is the fact that Halifax handles 750,000 more passengers than its rated capacity.

Mais la statistique la plus troublante, c'est que Halifax traite 750 000 passagers de plus que sa capacité prévue.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'Passenger capacity rate' ->

Date index: 2022-09-18
w