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Area control program
Capital development program
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Capital expenditure program
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Subscription TV
Subscription television
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Toll TV
Toll television
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User pay principle
User-pay principle

Translation of "Pay programming " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
pay programming [ location-based entertainment | toll television | toll TV | pay television | pay TV | subscription television | subscription TV | pay as you view | pay as you see television | tollevision | subscription television system ]

télévision payante [ télé payante | télévision à péage | télévision à accès conditionnel | télévision par abonnement | système de télévision par abonnement ]


merit pay system | merit pay program

système de rémunération au mérite


Inmate Pay Program

Programme de rémunération des détenus


Equal Pay Program

Programme d'équité salariale [ Programme de l'égalité de rémunération ]


pay-per-view television | pay-per-view TV | pay-per-view | PPV | pay-per-program television | pay-per-program TV

télévision à la carte | télé à la carte | TV à la carte


capital development program | capital development programme | capital expenditure program | capital expenditure programme | capital investment program | capital investment programme | capital program | capital programme | investment plan | investment program | investment programme

programme d'investissements


equal pay for equal work principle | equal pay principle | principle of equal pay | principle of equal pay for equal work | principle of equal pay for equal work or work of equal value | principle of equal pay for male and female workers for equal work | principle of equal pay for male and female workers for equal work or work of equal value | the principle that men and women should receive equal pay for equal work

concept à travail égal, salaire égal | principe à travail égal, salaire égal | principe de l'égalité des rémunérations entre travailleurs masculins et travailleurs féminins pour un même travail | principe de l'égalité des rémunérations entre travailleurs masculins et travailleurs féminins pour un même travail ou un travail de même valeur | principe de l'égalité salariale


pay policy

politique des salaires [ politique salariale ]


area control program | macro control program | macro program | master control program

macroprogramme de régulation


user pay principle | user-pay principle | principle of user pay | principle of user-pay | principle of full cost recovery

principe de l'utilisateur-payeur
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Footnote 7. 4 (1) The Governor in Council may change any terms and conditions of a compensation plan that is extended under section 5 or 6 or in respect of which section 11 applies if those terms and conditions are, in the opinion of the Treasury Board, required to implement the voluntary leave without pay programs arising from the February 27, 1995 budget.

Note de bas de page 7.4 (1) Le gouverneur en conseil peut apporter aux conditions et modalités d’un régime de rémunération prorogé en vertu des articles 5 ou 6 ou visé à l’article 11 les modifications que le Conseil du Trésor estime nécessaires pour mettre en oeuvre les programmes de congés sans solde facultatifs découlant du budget du 27 février 1995.


Footnote 7. 4 (1) The Governor in Council may change any terms and conditions of a compensation plan that is extended under section 5 or 6 or in respect of which section 11 applies if those terms and conditions are, in the opinion of the Treasury Board, required to implement the voluntary leave without pay programs arising from the February 27, 1995 budget.

Note de bas de page 7.4 (1) Le gouverneur en conseil peut apporter aux conditions et modalités d’un régime de rémunération prorogé en vertu des articles 5 ou 6 ou visé à l’article 11 les modifications que le Conseil du Trésor estime nécessaires pour mettre en oeuvre les programmes de congés sans solde facultatifs découlant du budget du 27 février 1995.


Nearly all of the funds in our budget are recovered through asset-based, premium-based or membership-based assessments on the financial services industry and a user-pay program for selected services.

Son budget provient essentiellement de cotisations que lui versent les institutions financières en fonction de leur actif, de leur revenu-primes ou du nombre de leurs participants, et d'un programme d'utilisateur-payeur lié à certains services.


186. Observes that some Member States ran multiannual programs in the MFF 2007-2013 and some paying agencies were obliged to undertake recoveries from beneficiaries even when small amounts of no more than some cents were concerned (since Article 33 (7) in connection with Article 32 (6) of Regulation (EC) No 1290/2005 was only applicable after closure of a rural development program); is worried since for these small amounts costs for the recovery clearly exceeded the amounts to be recovered; notes that for the financial year 2013 and 2014 no changes are in sight for the Memb ...[+++]

186. observe que certains États membres ont mené des programmes pluriannuels pendant le CFP 2007-2013 et que certains organismes payeurs ont été obligés de procéder à des recouvrements auprès de bénéficiaires même lorsque la situation ne concernait que de faibles montants d'à peine plus de quelques centimes (puisque l'article 33, paragraphe 7, en liaison avec l'article 32, paragraphe 6, du règlement (CE) n° 1290/2005 n'était applicable qu'après la clôture d'un programme de développement rural); se dit inquiet étant donné que les coûts des recouvrements de ces petites sommes dépassaient clairement le montant à recouvrer; relève que pour ...[+++]


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186. Observes that some Member States ran multiannual programs in the MFF 2007-2013 and some paying agencies were obliged to undertake recoveries from beneficiaries even when small amounts of no more than some cents were concerned (since Article 33 (7) in connection with Article 32 (6) of Regulation (EC) No 1290/2005 was only applicable after closure of a rural development program); is worried since for these small amounts costs for the recovery clearly exceeded the amounts to be recovered; notes that for the financial year 2013 and 2014 no changes are in sight for the Memb ...[+++]

186. observe que certains États membres ont mené des programmes pluriannuels pendant le CFP 2007-2013 et que certains organismes payeurs ont été obligés de procéder à des recouvrements auprès de bénéficiaires même lorsque la situation ne concernait que de faibles montants d'à peine plus de quelques centimes (puisque l'article 33, paragraphe 7, en liaison avec l'article 32, paragraphe 6, du règlement (CE) n° 1290/2005 n'était applicable qu'après la clôture d'un programme de développement rural); se dit inquiet étant donné que les coûts des recouvrements de ces petites sommes dépassaient clairement le montant à recouvrer; relève que pour ...[+++]


28. Takes the view that a clear and comprehensive presentation of the EU's budget is necessary, and intends pay close attention to the financial programming and the modifications made by recent major budgetary agreements; welcomes the Commission's improved presentation of its financial programming documents and calls for further clarification of the breakdown between operational and administrative expenditure; while recognising that this distinction might be difficult to make in some cases; recalls that adequate administrative expenditure is necessary for running the programmes;

28. estime que le budget de l'Union européenne doit être présenté de manière claire et exhaustive, et entend suivre étroitement la programmation financière ainsi que les modifications apportées par les grands accords budgétaires récents; salue l'amélioration de la présentation des documents de programmation financière de la Commission et demande des précisions supplémentaires concernant la ventilation entre dépenses opérationnelles et dépenses administratives, tout en reconnaissant que cette distinction peut être difficile dans certains cas; rappelle que l'exécution des programmes nécessite des dépenses administratives appropriées;


28. Takes the view that a clear and comprehensive presentation of the EU's budget is necessary, and intends pay close attention to the financial programming and the modifications made by recent major budgetary agreements; welcomes the Commission's improved presentation of its financial programming documents and calls for further clarification of the breakdown between operational and administrative expenditure; while recognising that this distinction might be difficult to make in some cases; recalls that adequate administrative expenditure is necessary for running the programmes;

28. estime que le budget de l'Union européenne doit être présenté de manière claire et exhaustive, et entend suivre étroitement la programmation financière ainsi que les modifications apportées par les grands accords budgétaires récents; salue l'amélioration de la présentation des documents de programmation financière de la Commission et demande des précisions supplémentaires concernant la ventilation entre dépenses opérationnelles et dépenses administratives, tout en reconnaissant que cette distinction peut être difficile dans certains cas; rappelle que l'exécution des programmes nécessite des dépenses administratives appropriées;


28. Takes the view that a clear and comprehensive presentation of the EU’s budget is necessary, and intends pay close attention to the financial programming and the modifications made by recent major budgetary agreements; welcomes the Commission’s improved presentation of its financial programming documents and calls for further clarification of the breakdown between operational and administrative expenditure; while recognising that this distinction might be difficult to make in some cases; recalls that adequate administrative expenditure is necessary for running the programmes;

28. estime que le budget de l'Union européenne doit être présenté de manière claire et exhaustive, et entend suivre étroitement la programmation financière ainsi que les modifications apportées par les grands accords budgétaires récents; salue l'amélioration de la présentation des documents de programmation financière de la Commission et demande des précisions supplémentaires concernant la ventilation entre dépenses opérationnelles et dépenses administratives, tout en reconnaissant que cette distinction peut être difficile dans certains cas; rappelle que l’exécution des programmes nécessite des dépenses administratives appropriées;


The installation and ongoing maintenance of the devices can be established as a user-pay program operating through the driver's licensing agency.

L'installation et l'entretien des dispositifs peuvent se faire dans le cadre d'un programme fondé sur le principe de l'utilisateur-payeur et administré par l'organisme qui délivre les permis de conduire.


1- The Canadian Forces should consider the introduction of a more wide-spread “qualification pay” program;

1. Les Forces canadiennes devraient envisager la mise en place d’un programme élargi de « rémunération en fonction des compétences »;


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