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Judicatum solvi security
Legal proceeding to secure payment
Payment of security for legal costs
Security for costs

Translation of "Payment security for legal costs " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
judicatum solvi security | payment of security for legal costs | security for costs

caution judicatum solvi


legal proceeding to secure payment

procédure de recouvrement
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Most legislative proposals or subjects qualify with variant degree under different objectives as e.g. payment market efficiency, legal or technical security, payment service user protection or Internal Market Integration.

L'importance de la plupart des propositions législatives et des sujets traités varie en fonction des objectifs tels que l'efficacité du marché des paiements, la sécurité juridique ou technique, la protection des utilisateurs de services de paiement ou l'intégration du marché intérieur.


To achieve this objective, the Commission may act as a catalyst in order to clarify the issues at stake, and may reconsider its stance altogether if a harmonised methodology to evaluate security, reduce manufacturing costs and significantly enhance consumers' and merchants' confidence in payment instruments is not implemented within a reasonable timeframe by the combined efforts of market participants and other regulators.

Pour atteindre cet objectif, la Commission peut jouer un rôle catalyseur en vue de préciser les enjeux et pourrait reconsidérer entièrement sa position si une méthode harmonisée destinée à évaluer la sécurité, à réduire les coûts de fabrication et à renforcer notablement la confiance des consommateurs et des commerçants dans les instruments de paiement n'est pas mise en oeuvre dans un délai raisonnable grâce aux efforts conjugués des acteurs du marché et des autorités de r ...[+++]


15. Stresses that territorial fragmentation may require users aspiring to offer content-related services across the EU to secure multiple licences; emphasises the fact that differences in limitations and exceptions too often create additional legal costs and legal uncertainty, thereby undermining innovation and investment, and contributing in some cases to market concentration; calls on the Commission, therefore, to examine which of the optional exceptions and limitations referred to in Directive 2001/29/EC could be transformed to mandatory ones, so as to allow equal access to cultural diversit ...[+++]

15. insiste sur le fait que la fragmentation territoriale pourrait obliger les utilisateurs qui souhaitent offrir des services liés à des contenus dans l'Union à obtenir des licences multiples; souligne que les différentes limitations et exceptions donnent trop souvent lieu à des coûts juridiques supplémentaires ainsi qu'à une incertitude juridique, ce qui nuit à l'innovation et aux investissements et contribue, dans certains cas, à la concentration du marché; invite par conséquent la Commission à déterminer quelles limitations et exceptions facultatives mentionnées dans la directive 2001/29/CE pourraient être rendues obligatoires, afin de permettre ...[+++]


Although the implementation of the most economically feasible security infrastructure for payment services is a task and a responsibility primarily belonging to the payment industry, the New Legal Framework should address the issue of legal security of the payment environment.

Bien que ce soit avant tout au secteur des systèmes de paiement qu'incombent la tâche et la responsabilité de mettre en place une infrastructure offrant le niveau de sécurité économiquement viable le plus élevé possible, le nouveau cadre juridique devrait aborder la question de la sécurité juridique de l'environnement des paiements.


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During the transitional period, Member States levying withholding tax may provide that an economic operator making an interest payment to, or securing such a payment for, an entity or a legal arrangement referred to in Article 4(2), which has its place of effective management in another Member State, shall be considered to be the paying agent in place of the entity or legal arrangement and shall levy the withholding tax on that interest, unless the entity or legal arrangement has form ...[+++]

Au cours de la période de transition, les États membres prélevant la retenue à la source peuvent prévoir qu'un opérateur économique effectuant un paiement d'intérêts, ou attribuant un tel paiement, au profit d'une entité ou d'une construction juridique visée à l'article 4, paragraphe 2, dont le siège de direction effective se trouve dans un autre État membre est considéré comme étant l'agent payeur en lieu et place de l'entité ou de la construction juridique et prélève la retenue à la source sur ces intérêts, à moins que l'entité ou la construction juridique considé ...[+++]


33. Considers that some of the most obvious problems encountered by consumers, especially in the services sector, which need to be acted upon as a priority in order to achieve quick results are: (1) access to safe products and quality services; (2) access to reliable, comparable and objective information, including price comparisons; (3) greater legal security and clarity in contractual relations; (4) greater payment security; (5) acce ...[+++]

33. estime que certains des problèmes les plus évidents rencontrés par les consommateurs, notamment dans le secteur des services, et qui doivent être traités prioritairement pour obtenir des résultats rapides, sont: (1) l'accès à des produits sûrs et à des services de qualité; (2) l'accès à des informations fiables, comparables et objectives, y compris des comparaisons de prix; (3) davantage de sécurité juridique et de clarté dans les relations contractuelles; (4) une plus grande sécurité dans les ...[+++]


33. Considers that some of the most obvious problems encountered by consumers, especially in the services sector, which need to be acted upon as a priority in order to achieve quick results are: (1) access to safe products and quality services; (2) access to reliable, comparable and objective information, including price comparisons; (3) greater legal security and clarity in contractual relations; (4) greater payment security; (5) acce ...[+++]

33. estime que certains des problèmes les plus évidents rencontrés par les consommateurs, notamment dans le secteur des services, et qui doivent être traités prioritairement pour obtenir des résultats rapides, sont: (1) l'accès à des produits sûrs et à des services de qualité; (2) l'accès à des informations fiables, comparables et objectives, y compris des comparaisons de prix; (3) davantage de sécurité juridique et de clarté dans les relations contractuelles; (4) une plus grande sécurité dans les ...[+++]


33 Considers that some of the most obvious problems encountered by consumers, especially in the services sector, which need to be acted upon as a priority in order to achieve quick results are: (1) access to safe products and quality services; (2) access to reliable, comparable and objective information, including price comparisons; (3) greater legal security and clarity in contractual relations; (4) greater payment security; (5) acce ...[+++]

33. estime que certains des problèmes les plus évidents rencontrés par les consommateurs, notamment dans le secteur des services, et qui doivent être traités prioritairement pour obtenir des résultats rapides, sont: (1) l'accès à des produits sûrs et à des services de qualité; (2) l'accès à des informations fiables, comparables et objectives, y compris des comparaisons de prix; (3) davantage de sécurité juridique et de clarté dans les relations contractuelles; (4) une plus grande sécurité dans les ...[+++]


Consumers and businesses would be able to limit the legal costs of judicial intervention and accelerate the resolution of payment disputes through arbitrage and mediation.

Les procédures d’arbitrage ou l’intervention d’un médiateur permettraient de limiter les coûts juridiques pour les consommateurs et les entreprises et d’accélérer la résolution des litiges concernant les paiements.


22. Calls for the development of a modern payments infrastructure which is capable of supporting efficient, secure and low-cost cross-border (card) payments and stresses that the current situation, where cross-border (card) payments incur charges which far exceed domestic transfer charges, is intolerable;

22. demande la mise en place d'une infrastructure moderne de paiement permettant d'assurer des paiements transfrontaliers qui soient efficaces, sûrs et peu coûteux (par carte) et souligne que la situation actuelle, dans laquelle les paiements transfrontaliers (par carte) entraînent des frais qui dépassent de loin les frais de virements nationaux est intolérable;




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'Payment security for legal costs' ->

Date index: 2021-02-06
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