Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Base pin
Base post
Connection pin
King pin
Pin base
Pin cap
Removing filament mandrel pins
Saw off filament mandrel pins
Sawing filament mandrel pins off
Sawing off filament mandrel pins
Single pin base
Steering pivot pin
Steering swivel pin
Swivel pin

Translation of "Pin base " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below








connection pin [ base pin ]

branche de connexion [ broche du culot ]






king pin | steering pivot pin | steering swivel pin | swivel pin

axe de pivotement | pivot de direction | pivot de fusée




removing filament mandrel pins | sawing filament mandrel pins off | saw off filament mandrel pins | sawing off filament mandrel pins

couper les broches fixant une pièce en filament sur un mandrin
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
18. Recommends pinning down the concept of ‘principal place of business’ so that the operating licence is granted by a state if the volume of air transport therein is substantial and also in the context of the coordination of social security systems and labour law, aligning the definitions of ‘home base’ in Commission Regulation (EU) No 83/2014 and in Regulation (EU) No 465/2012; recommends, in addition, shortening the transitional period and clarifying the situation of aircrew that have multiple home bases;

18. recommande de définir précisément la notion de "principal établissement" de sorte que la licence d'exploitation soit octroyée par un État si le volume d'activité de transport aérien y est substantiel et, également dans le cadre de la coordination des systèmes de sécurité sociale et du droit du travail, d'harmoniser les définitions de "base d'affectation" dans le règlement (UE) n° 83/2014 de la Commission et le règlement (UE) n° 465/2012; recommande en outre de réduire la période transitoire et de clarifier la situation du personnel navigant qui a plusieurs bases d'affectation;


18. Recommends pinning down the concept of ‘principal place of business’ so that the operating licence is granted by a state if the volume of air transport therein is substantial and also, in the context of the coordination of social security systems and labour law, alignment of the definition of ‘Home Base’ as per Regulation (EU) No 83/2014 and Regulation (EU) No 465/2012; highlights the need to shorten the transitional period and clarify the situation of aircrew that have multiple home bases;

18. recommande de définir précisément le concept de "lieu principal d'activité commerciale" de sorte à ce qu'un État membre n'accorde de licence d'exploitation que si le volume d'activité de transport aérien qu'y réalise une compagnie est substantiel et, dans le contexte de la coordination des systèmes de sécurité sociale et des législations du travail, d'harmoniser la définition du concept de "base d'affectation" conformément aux règlements (UE) n° 83/2014 et (UE) n° 465/2012; souligne qu'il faut réduire la période transitoire et clarifier la situation du personnel navigant qui a plusieurs bases d'affectation;


5. Recommends pinning down the concept of a ‘principal place of business’ so that the operating licence is granted by a state if the volume of air transport therein is substantial and also in the context of the coordination of social security systems and labour law, aligning the definitions of ‘home base’ in Commission Regulation (EU) No 83/2014 and in Regulation (EU) No 465/2012; recommends, in addition, shortening the transitional period and clarifying the situation of aircrew that have multiple home bases;

5. recommande de définir précisément la notion de "principal établissement" de sorte que la licence d'exploitation soit octroyée par un État si le volume d'activité de transport aérien y est substantiel et, également dans le cadre de la coordination des systèmes de sécurité sociale et du droit du travail, d'harmoniser les définitions de "base d'affectation" dans le règlement (UE) n° 83/2014 de la Commission et le règlement (UE) n° 465/2012; recommande en outre de réduire la période transitoire et de clarifier la situation du personnel navigant qui a plusieurs bases d'affectation;


16. Recommends pinning down the concept of ‘principal place of business’ so that the operating licence is granted by a state if the volume of air transport therein is substantial and also, in the context of the coordination of social security systems and labour law, alignment of the definition of ‘Home Base’ as per Regulation (EU) No 83/2014 and Regulation (EU) No 465/2012; also recommends shortening the transitional period and clarifying the situation of aircrew that have multiple home bases;

16. recommande de définir la notion de "siège principal d'exploitation" de sorte que la licence d'exploitation soit octroyée par un État si le volume de transport aérien est considérable sur son territoire et également, dans le contexte de la coordination des systèmes de sécurité sociale et du droit du travail, d'harmoniser la définition de "base d'affectation" dans le règlement (UE) n° 83/2014 et le règlement (UE) n° 465/2012. recommande également la réduction de la période transitoire et la clarification de la situation du personnel navigant ayant plusieurs bases d'affectation;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
18. Recommends pinning down the concept of ‘principal place of business’ so that the operating licence is granted by a state if the volume of air transport therein is substantial and also, in the context of the coordination of social security systems and labour law, alignment of the definition of ‘Home Base’ as per Regulation (EU) No 83/2014 and Regulation (EU) No 465/2012; also recommends shortening the transitional period and clarifying the situation of aircrew that have multiple home bases;

18. recommande de définir précisément le concept de "lieu principal d'activité commerciale" de sorte à ce qu'un État membre n'accorde de licence d'exploitation que si le volume d'activité de transport aérien qu'y réalise une compagnie est substantiel et, dans le contexte de la coordination des systèmes de sécurité sociale et des législations du travail, d'harmoniser la définition du concept de "base d'affectation" conformément aux règlements (UE) n° 83/2014 et (UE) n° 465/2012; recommande en outre d'écourter la période de transition et de clarifier la situation des équipages qui ont plusieurs bases d'affectation;


Our largest service by volume is Interac direct payment, which is a real-time, ubiquitous, PIN-based national debit service that allows Canadians to make purchases at retailers across Canada.

Notre service le plus utilisé est le paiement direct Interac qui est un service de débit en temps réel offert à grande échelle et assorti d'un NIP, qui permet aux Canadiens de faire des achats chez des commerçants, partout au Canada.


I understand that today Maestro, MasterCard's PIN-based offering, is out in the marketplace.

Je crois comprendre qu'aujourd'hui, Maestro, le produit de MasterCard à NIP, est offert sur le marché.


single capped fluorescent lamps having a diameter of 16 mm (T5) 2G11 4 pin base, Tc = 3 200 K with chromaticity coordinates x=0,415 y=0,377 and Tc = 5 500 K with chromaticity coordinates x=0,330 y=0,335;

les lampes fluorescentes à simple culot présentant un diamètre de 16 mm (T5), un culot 2G11 à 4 broches, Tc = 3 200 K avec les coordonnées trichromatiques x = 0,415 y = 0,377 et Tc = 5 500 K avec les coordonnées trichromatiques x = 0,330 y = 0,335;


To answer your question, the consumer benefit principally associated with MasterCard's debit proposition — which is in the market already and is called Maestro, a PIN-based, real-time debit program like Interac — is that consumers can use the card around the world.

En ce qui a trait à votre question, je vous répondrai que le principal avantage du mode de paiement par débit proposé par MasterCard — qui est déjà sur le marché sous le nom de Maestro, une carte de débit assortie d'un NIP qui permet de faire des transactions en temps réel comme Interac — est que les consommateurs peuvent utiliser la carte partout dans le monde.


Maestro is the most widely accepted PIN-based online debit proposition in the world.

Maestro est la carte de débit en ligne avec un NIP la plus acceptée au monde.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'Pin base' ->

Date index: 2024-01-10
w