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Create cultural venue outreach policies
Create outreach policies for cultural venues
Draft policies of outreach for cultural venues
Draw up outreach policies for target cultural groups
Intermediate monetary objective
Intermediate monetary target
Intermediate target variable for monetary policy
Key Competence network on School Education
KeyCoNet
Policy targeting school
Target group policy
Target school population
Target student population

Traduction de «Policy targeting school » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
policy targeting school

modèle de «politique unique»


target school population [ target student population ]

effectif scolaire cible


Smoking Policies in Schools, Daycares, Health Care Institutions and Commercial Settings

Les politiques antitabagisme dans les écoles, les garderies, les établissements de services de santé et les établissements commerciaux


European Policy Network on Key Competences in School Education | European Policy Network on the Implementation of Key Competences in School Education | Key Competence network on School Education | KeyCoNet [Abbr.]

Réseau européen pour une meilleure intégration des compétences clés dans l’enseignement scolaire


intermediate monetary objective | intermediate monetary target | intermediate target variable for monetary policy

objectifs monétaires intermédiaires


create outreach policies for cultural venues | draw up outreach policies for target cultural groups | create cultural venue outreach policies | draft policies of outreach for cultural venues

créer des politiques de diffusion sur les sites culturels


target group policy

politique orientée sur l'aide à des groupes cibles
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The UK introduced in 1997 the 'unique pupil number' (UPN) which provides a rich source for analysis and helps target school policy more effectively also in fields other than early school leaving.

En 1997, le Royaume-Uni a introduit le numéro d’élève unique (« unique pupil number » - UPN), qui offre une précieuse source d’analyse et aide à cibler plus efficacement la politique scolaire, également dans des domaines autres que l’abandon scolaire.


Key focus areas under the 2016 European Semester were active labour market policies, early school-leaving, better access to education and training to vulnerable groups, the relevance of education for labour market needs, work-based learning and apprenticeships and targeted support to young people who are not in employment, education or training.

Les principaux domaines prioritaires ciblés par le Semestre européen 2016 étaient les politiques actives du marché du travail, l’abandon scolaire prématuré, l’amélioration de l’accès à l’éducation et à la formation pour les groupes vulnérables, l’adéquation de l'éducation par rapport aux besoins du marché du travail, la formation et l’apprentissage en entreprise et un soutien ciblé aux jeunes ne travaillant pas et ne suivant ni études ni formation.


The Council agreed in May 2010 in its conclusions on the social dimension of education and training that the successful prevention of early school leaving requires the development of knowledge about groups at risk of dropping out at local, regional and national level, and systems for identifying early individuals who are at such risk, and concluded that comprehensive and cross-sectoral strategies should be implemented, which provide a range of school-wide and systemic policies targeting the different factors leadi ...[+++]

Dans ses conclusions de mai 2010 sur la dimension sociale de l'éducation et de la formation, le Conseil a estimé que, pour réussir, la prévention de l'abandon scolaire précoce devait s'appuyer sur une meilleure connaissance des groupes présentant un risque de décrochage au niveau local, régional et national, ainsi que sur des systèmes permettant d'identifier rapidement les jeunes qui courent ce risque.


Integrate measures which support the reduction of early school leaving rates in relevant policies targeted at children and young people, and coordinate activities among different policy sectors.

intégrer des mesures qui soutiennent la réduction des taux d'abandon scolaire dans les actions pertinentes visant les enfants et les jeunes et coordonner les activités entre les différents domaines d'action.


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The Council agreed in May 2010 in its conclusions on the social dimension of education and training that the successful prevention of early school leaving requires the development of knowledge about groups at risk of dropping out at local, regional and national level, and systems for identifying early individuals who are at such risk, and concluded that comprehensive and cross-sectoral strategies should be implemented, which provide a range of school-wide and systemic policies targeting the different factors leadi ...[+++]

Dans ses conclusions de mai 2010 sur la dimension sociale de l'éducation et de la formation, le Conseil a estimé que, pour réussir, la prévention de l'abandon scolaire précoce devait s'appuyer sur une meilleure connaissance des groupes présentant un risque de décrochage au niveau local, régional et national, ainsi que sur des systèmes permettant d'identifier rapidement les jeunes qui courent ce risque.


The UK introduced in 1997 the 'unique pupil number' (UPN) which provides a rich source for analysis and helps target school policy more effectively also in fields other than early school leaving.

En 1997, le Royaume-Uni a introduit le numéro d’élève unique (« unique pupil number » - UPN), qui offre une précieuse source d’analyse et aide à cibler plus efficacement la politique scolaire, également dans des domaines autres que l’abandon scolaire.


INTERVENTION POLICIES aim to avoid early school leaving by improving the quality of education and training at the level of the educational institutions, by reacting to early warning signs and by providing targeted support to pupils or groups of pupils at risk of early school leaving.

Les POLITIQUES D'INTERVENTION visent à éviter l'abandon scolaire en améliorant la qualité de l'éducation et de la formation au niveau des établissements d'enseignement, en réagissant face aux signes avant-coureurs et en fournissant un soutien ciblé aux élèves ou aux groupes d'élèves exposés au risque d'abandon scolaire.


INTERVENTION POLICIES aim to avoid early school leaving by improving the quality of education and training at the level of the educational institutions, by reacting to early warning signs and by providing targeted support to pupils or groups of pupils at risk of early school leaving.

Les POLITIQUES D'INTERVENTION visent à éviter l'abandon scolaire en améliorant la qualité de l'éducation et de la formation au niveau des établissements d'enseignement, en réagissant face aux signes avant-coureurs et en fournissant un soutien ciblé aux élèves ou aux groupes d'élèves exposés au risque d'abandon scolaire.


The combination of data on early school leaving and contextual data such as socio-economic information can help in the targeting of measures and policies.

La combinaison de données sur l'abandon scolaire et de données contextuelles telles que des informations d'ordre socioéconomique peut contribuer à cibler les mesures et les politiques à mettre en œuvre.


Gathering and analysing information on the motivation of early school leavers, their employment and career perspectives can also help in the targeting of measures and policies.

La collecte et l'analyse d'informations sur les motivations des personnes abandonnant l'école, leurs perspectives d'emploi et de carrière, peuvent également favoriser ce processus.




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'Policy targeting school' ->

Date index: 2021-11-05
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