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Airport charge
Airport due
Airport fee
Airport tax
Central American Commission of Port Authorities
Central American Port Authorities Commission
Charge port door
Charge port lid
Charges for use of infrastructure
Charging port door
Charging port lid
Dock due
Embarkation tax
Fraser River Harbour Commission By-laws
Harbor due
Harbor fee
Harbour due
Harbour fee
Managing body of the port
Nanaimo Harbour Commission Floats By-law
Nanaimo Harbour Commission General By-law
PAC
Port Alberni Assembly Wharves By-law
Port Authorities Operations Regulations
Port Authorities Works Interim Regulations
Port administration
Port authority
Port authority charge
Port charge
Port due
Port tax
Port towage charges
Port towage dues
Vancouvert Port Corporation Navigation Restriction B

Translation of "Port authority charge " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
port authority charge | PAC

redevance de l'autorité portuaire


charge port door | charging port door | charge port lid | charging port lid

trappe de la prise de recharge | trappe du port de recharge


Port Authorities Operations Regulations [ Fraser River Harbour Commission By-laws | Nanaimo Harbour Commission Floats By-law | Nanaimo Harbour Commission General By-law | Port Alberni Assembly Wharves By-law | Port Authorities Works Interim Regulations | Vancouvert Port Corporation Navigation Restriction B ]

Règlement sur l'exploitation des administrations portuaires [ Règlement administratif de la Commission portuaire du fleuve Fraser | Règlement administratif de la Commission portuaire de Nanaïmo relatif aux pontons | Règlement administratif général de la Commission portuaire de Nanaïmo | Règlement administratif de la Commi ]


port administration [ port authority ]

administration portuaire


Joint Meeting of Chief Executives of Port Authorities and the Association of Australian Port and Marine Authorities

Réunion commune des directeurs des administrations portuaires nationales et de l'Association des administrations portuaires et maritimes australiennes


Central American Commission of Port Authorities [ Central American Port Authorities Commission ]

Central American Commission of Port Authorities [ Central American Port Authorities Commission ]


managing body of the port | port authority

autorité portuaire | gestionnaire du port


port towage charges | port towage dues

frais de remorquage dans le port




charges for use of infrastructure [ airport charge | airport due | airport fee | airport tax | dock due | embarkation tax | harbor due | harbor fee | harbour due | harbour fee | port charge | port due | port tax ]

tarification de l'infrastructure [ droit de port | droits d'amarrage | droits de mouillage | droits portuaires | frais de port | frais portuaires | octroi de mer | redevance aéroportuaire | redevance d’aéroport | taxe aéroportuaire | taxe d'aéroport | taxe d'embarquement | taxe portuaire ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In any case, the relevant infrastructure managers as defined in Directive 2001/14/EC of the European Parliament and of the Council of 26 February 2001 on the allocation of railway infrastructure capacity and the levying of charges for the use of railway infrastructure as well as railway undertakings as users of the corridor, representatives of port authorities of the sea and inland ports which are concerned by the corridor shall participate in the corridor platform.

En tout état de cause, les responsables d'infrastructures concernés selon la directive 2001/14/CE du Parlement européen et du Conseil du 26 février 2001 concernant la répartition des capacités d'infrastructure ferroviaire et la tarification de l'infrastructure ferroviaire ainsi que les entreprises ferroviaires en tant qu'utilisatrices des corridors et les représentants des autorités portuaires des ports maritimes et intérieurs concernés par le corridor participent à la plateforme de corridor.


But two other fundamental issues explain this current and overall unattractive investment climate in several TEN-T ports: (4) unclear financial relations between public authorities, port authorities and port services providers and (5) the weak autonomy of ports to define infrastructure charges and non-transparent links with the costs related to access infrastructure of ports.

Cependant, deux autres problèmes fondamentaux expliquent le climat global actuel peu propice aux investissements dans plusieurs ports du RTE-T: 4) des relations financières floues entre les autorités publiques, les autorités portuaires et les prestataires de services portuaires et 5) la faible autonomie des ports pour définir les redevances d'infrastructure et les liens non transparents avec les coûts liés à l'accès aux infrastructures portuaires.


The transparency of financial relations between public authorities, ports authorities and port service providers is accommodated by separated accounts and rules link the setting of the port infrastructure charges to actual costs.

La transparence des relations financières entre les pouvoirs publics, les autorités portuaires et les prestataires de services portuaires se fonde sur des comptes séparés, et des règles lient la fixation des redevances d'infrastructure portuaire aux coûts réels.


The Regulation proposed in parallel to this Communication introduces common rules to ensure supervision by an independent authority of the port service charges levied by operators which have exclusive rights and which have not been designated through a procedure which is transparent and non-discriminatory.

Le règlement proposé parallèlement à la présente communication introduit des règles communes assurant qu’une autorité indépendante contrôle les redevances de services portuaires perçues par les exploitants qui disposent de droits exclusifs sans avoir été désignés selon une procédure transparente et non discriminatoire.


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3a. Member States shall ensure that port authorities include in the harbour fee or other charges any costs of reception, handling and disposal of effluents from exhaust gas cleaning systems in accordance with Directive 2000/59/EC of the European Parliament and of the Council of 27 November 2000 on port reception facilities for ship-generated waste and cargo residues.

3 bis. Les États membres veillent à ce que les autorités portuaires incluent dans les frais portuaires ou autres charges tous les coûts liés à la réception, au traitement et à l’élimination d’effluents provenant de dispositifs d’épuration des gaz d’échappement, conformément à la directive 2000/59/CE du Parlement européen et du Conseil du 27 novembre 2000 sur les installations de réception portuaires pour les déchets d'exploitation ...[+++]


3a. Member States shall ensure that port authorities include in the harbour fee or other charges any costs of reception, handling and disposal of effluents from exhaust gas cleaning systems in accordance with Directive 2000/59/EC of the European Parliament and of the Council of 27 November 2000 on port reception facilities for ship-generated waste and cargo residues, irrespective of whether or not wastes are delivered.

3 bis. Les États membres veillent à ce que les autorités portuaires incluent dans les frais portuaires ou autres charges tous les coûts liés à la réception, au traitement et à l’élimination d’effluents provenant de dispositifs d’épuration des gaz d’échappement, conformément à la directive 2000/59/CE du Parlement européen et du Conseil du 27 novembre 2000 sur les installations de réception portuaires pour les déchets d'exploitation ...[+++]


In its opening decision, the Commission took the preliminarily view that the criteria required to conclude that the port authority behaved like a private investor when establishing the concession fees to be charged to the future concession holders were not fully complied with.

Dans sa décision d’ouverture, la Commission était initialement d’avis que les critères permettant de conclure que l’autorité portuaire s’était comportée comme un investisseur privé lors de la fixation des redevances de concession dues par les futurs concessionnaires n’étaient pas totalement remplis.


Insufficient co-ordination at operational level in port between the various administrative services and operators at port level (e.g. port authority, port terminal operators, customs office, services in charge of health, phytosanitary and veterinary controls and inspections, ship agents, ship masters) and at national and international levels have been reported as a major source of unjustified costs for shipping as well as a source ...[+++]

Une cause première de coûts injustifiés et d'inefficacité dans le secteur du transport maritime serait, selon les informations recueillies, un manque de coordination des opérations portuaires entre les différents services administratifs et exploitants au niveau des ports (autorités portuaires, exploitants de terminaux portuaires, bureaux des douanes, services de protection de la santé, agents chargés des inspections et des contrôles phytosanitaires et vétérinaires, consignataires, capitaines), ainsi qu'aux niveaux national et internat ...[+++]


Where the fees for port and pilotage dues are charged on another basis than deadweight, Member States shall ensure that the charging system applied by port and harbour authorities and pilotage authorities provides at least the same percentages of reduction in fees for double hull oil tankers and increase in fees for single hull oil tankers as mentioned in paragraph 1.

Lorsque la tarification des redevances portuaires et de pilotage repose sur un autre critère que le port en lourd, les États membres veillent à ce que le système de tarification appliqué par les autorités portuaires et les autorités de pilotage prévoie au moins les mêmes pourcentages de réduction des redevances pour les pétroliers à double coque et d'augmentation pour les pétroliers à simple coque que ceux mentionnés au paragraphe 1.


Member States shall ensure that port and harbour authorities and pilotage authorities, when charging port and pilotage dues to oil tankers, apply a differential charging system to the effect that:

Les États membres veillent à ce que les autorités portuaires et les autorités de pilotage, lors de la perception des redevances portuaires et de pilotage à payer par les pétroliers, appliquent un système de tarification différenciée de telle sorte que:


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