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Cif delivery
Cif price
Cost insurance freight
Cost of energy
Cost price
Delivery at port of unloading
Develop cost-plus pricing models
Estimate costs of required supplies
Estimate required supplies' costs
Estimate required supply costs
Forward delivery price
Market costs
Market estimates
Market pricing
Marketing pricing
Plan cost-plus pricing models
Prepare a cost-plus pricing model
Prepare cost-plus pricing models
Price of energy
Prices that reflect costs
Principle of purchase price or production cost
Provide costs and proposed sale prices
Total procurement cost
True pricing

Traduction de «Prices that reflect costs » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
prices that reflect costs | true pricing

vérité des prix


develop cost-plus pricing models | plan cost-plus pricing models | prepare a cost-plus pricing model | prepare cost-plus pricing models

préparer des modèles de prix de revient majoré


cif price [ cif delivery | cost insurance freight | delivery at port of unloading | forward delivery price ]

prix CAF [ coût assurance fret | livraison CAF | livraison CIF | livraison port de débarquement | prix CIF | stade CAF ]




price of energy [ cost of energy ]

prix de l'énergie [ coût de l'énergie ]


principle of purchase price or production cost

principe du prix d'acquisition ou du coût de revient




estimate required supplies' costs | estimate required supply costs | estimate costs of required supplies | provide costs and proposed sale prices

calculer les dépenses liées aux fournitures | évaluer les coûts des fournitures | calculer le coût des fournitures | estimer les coûts des fournitures


market estimates | marketing pricing | market costs | market pricing

prix du marché
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The methodology will establish a waste transfer price that reflects actual disposal costs: It will be determined only when most of the currently unknown cost factors of the disposal facility have become clear (around 30 years after the start of electricity generation by the nuclear power operator).

Cette méthode permettra de fixer un prix de transfert qui reflète les coûts réels d’élimination des déchets: ce prix ne sera déterminé que lorsque la plupart des facteurs de coûts afférents au site de stockage qui sont encore incertains seront connus (soit 30 ans environ après le début de la production d’électricité par l'exploitant d'une centrale nucléaire).


Gradual increases combined with relatively steady energy costs do not cause a big public reaction, but peaks do, and in turn cause voters to turn to governments and say, ``What are you doing about these people who are ripping us off?'' It is just an observation that slow, gradual pricing strategies that reflect costs and the value of the product seem, in a public policy environment, to be a lot more manageable than the spikes that come from time to time.

Les augmentations graduelles conjuguées à des coûts d'énergie relativement stables n'entraînent pas de fortes réactions de la part du public, au contraire des pics. Dans de tels cas, les électeurs se tournent vers les gouvernements en disant: «Que faites-vous à propos des entreprises qui nous volent?» J'observe simplement que les stratégies d'établissement des prix lentes et graduelles tenant compte des coûts avec la valeur du produit semblent, dans le ...[+++]


As access prices should reflect most recent available cost information, the Commission believes that AGCOM should have set the prices on the basis of its more recent and reliable full market analysis.

Comme les tarifs d'accès devraient refléter les dernières informations disponibles sur les coûts, la Commission pense que l'AGCOM aurait dû fixer les tarifs sur la base de son analyse approfondie du marché la plus récente et la plus fiable.


43. Stresses the need for a fully integrated European energy market by 2014; notes the importance of full implementation of the internal energy market legislation in all Member States and the need to ensure that no Member State or region remains isolated from the European gas and electricity networks after 2015; highlights the need to take the social impact and energy costs into account while making sure that energy prices are more transparent and better reflect costs, in ...[+++]

43. souligne la nécessité d'un marché européen de l'énergie totalement intégré d'ici à 2014; note l'importance de la mise en œuvre intégrale de la législation relative au marché intérieur de l'énergie dans tous les États membres, ainsi que la nécessité de faire en sorte qu'aucun État membre ni aucune région ne reste à l'écart des réseaux européens du gaz et de l'électricité au-delà de 2015; met en avant la nécessité de tenir compte des incidences sociales et des coûts de l'énergie tout en s'assurant que les prix de l'énergie sont plus transparents et reflètent mieux les ...[+++]


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44. Stresses the need for a fully integrated European energy market by 2014; notes the importance of full implementation of the internal energy market legislation in all Member States and the need to ensure that no Member State or region remains isolated from the European gas and electricity networks after 2015; highlights the need to take the social impact and energy costs into account while making sure that energy prices are more transparent and better reflect costs, in ...[+++]

44. souligne la nécessité d'un marché européen de l'énergie totalement intégré d'ici à 2014; note l'importance de la mise en œuvre intégrale de la législation relative au marché intérieur de l'énergie dans tous les États membres, ainsi que la nécessité de faire en sorte qu'aucun État membre ni aucune région ne reste à l'écart des réseaux européens du gaz et de l'électricité au-delà de 2015; met en avant la nécessité de tenir compte des incidences sociales et des coûts de l'énergie tout en s'assurant que les prix de l'énergie sont plus transparents et reflètent mieux les ...[+++]


37. Calls on the Commission and Member States to ensure the application of the ‘polluter pays’ and ‘user pays’ principles by means of transparent and effective pricing schemes implemented in all water-using sectors that aim at the recovery of the costs of water services, including environmental and resource costs, as set down in the Water Framework Directive; underlines however that social issues should be taken into account when setting water tariffs and that clean water should be available at an affordable price for human needs; f ...[+++]

37. invite la Commission et les États membres à veiller à l'application des principes du «pollueur-payeur» et de l'«utilisateur-payeur» grâce à l'application, dans tous les secteurs utilisant de l'eau, de systèmes de tarification transparents et efficaces visant la récupération des coûts des services liés à l'eau, y compris les coûts environnementaux et les coûts en ressources, comme le prévoit la directive-cadre sur l'eau; souligne néanmoins que les questions sociales devraient être prises en considération dans la fixation des tarif ...[+++]


37. Calls on the Commission and Member States to ensure the application of the ‘polluter pays’ and ‘user pays’ principles by means of transparent and effective pricing schemes implemented in all water-using sectors that aim at the recovery of the costs of water services, including environmental and resource costs, as set down in the Water Framework Directive; underlines however that social issues should be taken into account when setting water tariffs and that clean water should be available at an affordable price for human needs; f ...[+++]

37. invite la Commission et les États membres à veiller à l’application des principes du "pollueur-payeur" et de l’"utilisateur-payeur" grâce à l’application, dans tous les secteurs utilisant de l’eau, de systèmes de tarification transparents et efficaces visant la récupération des coûts des services liés à l'eau, y compris les coûts environnementaux et les coûts en ressources, comme le prévoit la directive-cadre sur l’eau; souligne néanmoins que les questions sociales devraient être prises en considération dans la fixation des tarif ...[+++]


To promote an efficient use of natural resources, prices should reflect costs to society, including the environmental costs.

Pour promouvoir une utilisation efficace des ressources naturelles, les prix doivent refléter les coûts pour la société, y compris les coûts écologiques.


30. Recalls that fair trade between the North and the South means paying a fair price for the resources and agricultural products of developing countries, namely a price which reflects internal and external production costs, while respecting the minimum criteria for working conditions and wage costs and environmental protection;

30. rappelle qu'un commerce équitable entre le Nord et le Sud implique de payer un prix juste pour les ressources et les produits agricoles des pays en développement, c'est-à-dire un prix qui reflète les coûts internes et externes de production, tout en respectant des critères minimaux pour les conditions de travail et de salaire de la main d'œuvre, et pour la protection de l'environnement;


Within the statutory forecasts, there is a net increase of $2.4 billion over the 2012-13 Main Estimates, with the major contributing factors being a $2.7 billion increase in transfer payments to the provinces and territories, resulting from the legislated funding formulae; a $1.5 billion increase as a result of transitional assistance payments provided for under the comprehensive integrated tax coordination agreements with Quebec and Prince Edward Island; a $1.3 billion decrease in interest on unmatured debt as a result of the interest estimate being revised to reflect the decrease in the average forecast of interest rates; a $0.4 bil ...[+++]

Dans le cadre des prévisions législatives, il y a une augmentation nette de 2,4 milliards de dollars comparativement au Budget principal des dépenses de 2012-2013. Les principaux facteurs de cette augmentation sont une augmentation de 2,7 milliards de dollars en paiements de transfert aux provinces et territoires suite au mode de financement imposé par la loi; une augmentation de 1,5 milliard de dollars suite aux paiements d'aide à la transition offerts en vertu de l'entente intégrée globale de coordination fiscale avec le Québec et l'Île-du-Prince-Édouard; une baisse de 1,3 milliard du taux d'intérêt de la dette non échue suite à la r ...[+++]


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