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Auxiliary electrical power source
Auxiliary power source
Electrical power source
Emergency source of electrical power
External electrical power source
External power source
Main source of electrical power
Power plant
Primary electric power supply system
Primary electrical power source
Primary electrical power supply
Secondary electrical power source
Secondary electrical power supply
Stationary power source

Translation of "Primary electrical power source " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
primary electrical power source [ primary electrical power supply ]

alimentation électrique primaire


external power source | external electrical power source | power plant | stationary power source

source électrique hors bord (1) | groupe électrique de parc (2) | source électrique extérieure (3)


primary electric power supply system

système d'alimentation électrique primaire


secondary electrical power source [ secondary electrical power supply ]

alimentation électrique secondaire


auxiliary electrical power source | auxiliary power source

générateur auxiliaire | générateur auxiliaire d'électricité


electrical power source

source d'alimentation électrique


emergency source of electrical power

source d'énergie électrique de secours


emergency source of electrical power

source d'énergie électrique de secours


main source of electrical power

source principale d'énergie électrique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(b) adequately illuminated, with lighting capable of being supplied from the ship’s emergency electrical power source.

b) être dotés d’un éclairage convenable, pouvant être fourni par l’alimentation d’urgence du navire.


139 (1) Every approach route to a muster station or an embarkation station, including alley-ways, stairways and exits, shall be adequately illuminated, with lighting capable of being supplied from the ship’s emergency electrical power source.

139 (1) Les voies d’accès aux postes de rassemblement et aux postes d’embarquement, y compris les coursives, les escaliers et les issues, doivent être dotées d’un éclairage convenable, pouvant être fourni par l’alimentation d’urgence du navire.


(2) Instead of ensuring compliance with the requirement in the COAL schedule to Appendix 1 to the BC Code that holds be surface-ventilated for the first 24 hours after departure from the loading port, the master of a self-unloading vessel that loads coal at a Canadian port before or during an inland voyage may ensure that the holds are ventilated by other methods that reduce methane concentration and that the spaces adjacent to the cargo spaces are ventilated before electrical power sources are activated.

(2) Plutôt que de respecter l’exigence prévue à l’annexe du charbon de l’appendice 1 du Recueil BC qui prévoit que les cales doivent être ventilées en surface pendant les 24 heures qui suivent le départ du port de chargement, le capitaine d’un bâtiment auto-déchargeur qui charge du charbon à un port canadien avant ou pendant un voyage en eaux internes peut veiller à ce que les cales soient ventilées par d’autres méthodes qui réduisent les concentrations de méthane et que les espaces adjacents aux espaces à cargaison soient ventilés avant que les sources d’alimentation électrique soient activées.


(10) Where it is not practical to provide at a heliport the fixed yellow lights referred to in subsection (9) for reasons such as lack of an available electrical power source or insufficient air traffic, the operator of the heliport may use yellow retro-reflective markers that are capable of reflecting aircraft lights and that are visible at a distance of not less than two nautical miles from an aircraft in flight that is aligned with the approach path, if

(10) Lorsqu’il n’est pas pratique d’installer sur un héliport les feux fixes jaunes visés au paragraphe (9) pour des motifs tels que le fait qu’il n’y a pas de source d’énergie disponible ou que la circulation aérienne ne justifie pas une telle installation, l’exploitant de l’héliport peut utiliser des balises rétroréfléchissantes jaunes pouvant refléter les feux d’un aéronef et qui sont visibles de l’aéronef en vol lorsque celui-ci est aligné sur l’axe d’approche à une distance d’au moins deux milles marins à condition que l’une des ...[+++]


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(2) Where it is not practical to provide at an aerodrome the fixed white lights referred to in subsection (1) for reasons such as the lack of an available electrical power source or insufficient air traffic, the operator of the aerodrome may, if a fixed white light is displayed at each end of the runway to indicate runway alignment, use white retro-reflective markers that are capable of reflecting aircraft lights and that are visible at a distance of not less than two nautical miles from an aircraft in flight that is aligned with the centre line of the runway.

(2) Lorsqu’il n’est pas pratique d’installer à un aérodrome les feux fixes blancs visés au paragraphe (1) pour des motifs tels que le fait qu’il n’y a pas de source d’énergie électrique disponible ou que la circulation aérienne ne justifie pas une telle installation, l’exploitant de l’aérodrome peut, si un feu fixe blanc est disposé à chaque extrémité de la piste afin d’indiquer l’alignement de celle-ci, utiliser des balises rétroréfléchissantes blanches pouvant refléter les feux d’un aéronef ...[+++]


4. A Member State may, for reasons of security of supply, direct that priority be given to the dispatch of generating installations using indigenous primary energy fuel sources, to an extent not exceeding, in any calendar year, 15 % of the overall primary energy necessary to produce the electricity consumed in the Member State concerned.

4. Un État membre peut, pour des raisons de sécurité d’approvisionnement, ordonner que les installations de production utilisant des sources combustibles indigènes d’énergie primaire soient appelées en priorité, dans une limite de 15 % de la quantité totale d’énergie primaire nécessaire pour produire l’électricité consommée dans l’État membre concerné au cours d’une année civile.


The primary energy ratio (PER) is given by: COP × 0,40 (or COP/2,5) for heat pumps with electrically driven compressors and by COP × 0,91 (or COP/1,1) for heat pumps with gas driven compressors, where 0,40 is the current European average electricity power generation efficiency including grid losses and 0,91 is the current European average gas efficiency including distribution losses.

Le rapport énergétique primaire (PER) correspond à COP × 0,40 (ou COP/2,5) pour les pompes à chaleur à compresseur à moteur électrique et à COP × 0,91 (ou COP/1,1) pour les pompes à chaleur à compresseur à gaz, sachant que 0,40 est le rendement européen moyen de production d’électricité, compte tenu des déperditions sur le réseau, et 0,91 le rendement européen moyen du gaz, pertes de distri ...[+++]


The primary energy ratio (PER) is given by: COP × 0,40 (or COP/2,5) for electrically driven heat pumps and by COP × 0,91 (or COP/1,1) for gas driven or gas absorption heat pumps, where 0,40 is the current European average electricity power generation efficiency including grid losses and 0,91 is the current European average gas efficiency including distribution losses according to Directive 2006/32/EC of the European Parliament and of the Council of 5 A ...[+++]

Le rapport énergétique primaire (PER) correspond à: COP × 0,40 (ou COP/2,5) pour les pompes à chaleur électriques et à COP × 0,91 (ou COP/1,1) pour les pompes à chaleur à gaz ou à absorption à gaz, sachant que 0,40 est le rendement européen moyen de production d’électricité, compte tenu des déperditions sur le réseau, et 0,91 le rendement européen moyen du gaz, pertes de distribution comprises, conformément à la directive 2006/32/CE du Parlement européen et du Conseil du 5 avril 2006 relative ...[+++]


Active: The power state in which the product is connected to a power source and is actively producing output, as well as performing any of its other primary functions.

Actif: Mode de consommation dans lequel le produit est raccordé à une source de courant et produit effectivement un tirage, ou effectue une autre de ses fonctions principales.


4. A Member State may, for reasons of security of supply, direct that priority be given to the dispatch of generating installations using indigenous primary energy fuel sources, to an extent not exceeding in any calendar year 15 % of the overall primary energy necessary to produce the electricity consumed in the Member State concerned.

4. Un État membre peut, pour des raisons de sécurité d'approvisionnement, ordonner que les installations de production utilisant des sources combustibles indigènes d'énergie primaire soient appelées en priorité, dans une proportion n'excédant pas, au cours d'une année civile, 15 % de la quantité totale d'énergie primaire nécessaire pour produire l'électricité consommée dans l'État membre concerné.


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