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AD function group
Administration and Programming Service
Administrative services
Administrative services group
Administrator
Administrators' function group
EC language service
EC staff in category LA
General office
Management services
PA
PDS Regionalization Group
Program Delivery Services Regionalization Group
Program and Administrative Services
Program and Administrative Services Group

Translation of "Program and Administrative Services Group " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Program and Administrative Services Group [ PA | Program and Administrative Services ]

groupe Services des programmes et de l'administration [ PA | Services des programmes et de l'administration ]


administrator [ AD function group | administrators' function group | EC language service | EC staff in category LA ]

administrateur [ cadre linguistique CE | groupe de fonctions AD | groupe de fonctions des administrateurs | personnel CE de catégorie A | personnel CE de catégorie LA ]


Administration and Programming Service

Service Gestion et Programmation


CSC Technical Services Capital Program Administrative Manual [ Correctional Service Canada Technical Services Capital Program Administrative Manual ]

Manuel administratif du programme d'investissement des Services techniques du SCC [ Manuel administratif du programme d'investissement des Services techniques du Service correctionnel du Canada ]


administrative services | management services | administrative services group | general office

services administratifs


Program Delivery Services Regionalization Group [ PDS Regionalization Group ]

Groupe des services d'exécution des programmes chargé de la régionalisation [ Groupe des SEP chargé de la régionalisation ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Sufficient administrative credits: Detailed programming of administrative credits coming from both headings 4 and 5 of the Multi annual Financial Framework 2007-13. Adjust allocation of staff resources between services in HQ and Delegations based on needs forecasting and assessment of workload vis-à-vis quantifiable criteria whenever possible (e.g. number of contracts to be prepared).

Crédits administratifs suffisants: programmation détaillée des crédits administratifs issus des rubriques 4 et 5 du cadre financier pluriannuel 2007-2013; ajustement de l'affectation des effectifs entre les services du siège et les délégations en fonction de la prévision des besoins et de l'évaluation de la charge de travail par rapport à des critères quantifiables, dans la mesure ...[+++]


For the purpose of better reflecting the common features of campsite services and tourist accommodation services and in order to achieve synergies from a joint approach for these product groups and to ensure maximum efficiency in the administration of the criteria, it is considered appropriate to merge both product groups into one product group named ‘tourist accommodation’.

Afin de mieux tenir compte des caractéristiques communes aux services de camping et aux services d'hébergement touristique, de créer des synergies par une approche commune pour ces groupes de produits et de garantir l'efficacité maximale dans la gestion des critères, il paraît approprié de fusionner les deux groupes de produits en un seul dénommé «hébergement touristique».


1. The Platform shall cooperate effectively and shall avoid duplication of work with other relevant expert groups and committees at Union level whose work has a link with undeclared work, in particular, the Senior Labour Inspectors Committee, the Expert Committee on Posting of Workers, the Administrative Commission for Social Security Coordination, the Public Employment Services Network, EMCO, SPC and the Working Group on Administr ...[+++]

1. La plate-forme coopère efficacement, en évitant le chevauchement avec leurs travaux, avec d'autres groupes et comités d'experts pertinents à l'échelon de l'Union dont les travaux ont un lien avec le travail non déclaré, en particulier le comité des hauts responsables de l'inspection du travail, le comité d'experts en matière de détachement de travailleurs, la commission administrative pour la coordination des systèmes de sécurité sociale, le réseau des services publics d ...[+++]


It should be noted, moreover, that the criteria required of candidates who were staff from the national diplomatic services of the Member States, in paragraph 2 of the second group of eligibility criteria, namely that they should have a level of education which corresponds to completed university studies of at least three years attested by a diploma, matches the criterion required in Article 5(3)(b)(i) of the Staff Regulations for appointment at grades 5 and 6 in the administrators’ function ...[+++]

Il y a lieu de relever, en outre, que les conditions exigées des candidats membres du personnel des services diplomatiques nationaux des États membres, au point 2 du second groupe de conditions d’admission, à savoir posséder un niveau d’enseignement correspondant à un cycle complet d’études universitaires de trois années au moins, sanctionné par un diplôme, coïncident avec la condition exigée à l’article 5, paragraphe 3, sous b), i), du ...[+++]


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17. Welcomes the adoption of the new legislative framework for the civil service and public employment in February 2014, as a step towards providing for a unified, transparent and accountable public administration; is concerned that, despite legislative progress, the public administration remains fragmented, politicised and subject to political influence; strongly encourages it to enhance its professionalism and independence at all levels; encourages efforts to implement the law, with due respect for the principles of transparency, ...[+++]

17. salue l'adoption, en février 2014, du nouveau cadre législatif relatif au service public et à l'emploi public qui constitue une avancée vers l'établissement d'une administration publique unifiée, transparente et responsable; s'inquiète de ce que l'administration publique, malgré les progrès réalisés au niveau législatif, reste fragmentée, politisée et soumise à l'influence politique; encourage vivement à conforter sa haute qualification et son indépendance à tous les niveaux; soutient les efforts relatifs à la mise en œuvre de la lé ...[+++]


18. Welcomes the adoption of the new legislative framework for the civil service and public employment in February 2014, as a step towards providing for a unified, transparent and accountable public administration; is concerned that, despite legislative progress, the public administration remains fragmented, politicised and subject to political influence; strongly encourages it to enhance its professionalism and independence at all levels; encourages efforts to implement the law, with due respect for the principles of transparency, ...[+++]

18. salue l'adoption, en février 2014, du nouveau cadre législatif relatif au service public et à l'emploi public qui constitue une avancée vers l'établissement d'une administration publique unifiée, transparente et responsable; s'inquiète de ce que l'administration publique, malgré les progrès réalisés au niveau législatif, reste fragmentée, politisée et soumise à l'influence politique; encourage vivement à conforter sa haute qualification et son indépendance à tous les niveaux; soutient les efforts relatifs à la mise en œuvre de la lé ...[+++]


17. Welcomes the adoption of the new legislative framework for the civil service and public employment in February 2014, as a step towards providing for a unified, transparent and accountable public administration; is concerned that, despite legislative progress, the public administration remains fragmented, politicised and subject to political influence; strongly encourages it to enhance its professionalism and independence at all levels; encourages efforts to implement the law, with due respect for the principles of transparency, ...[+++]

17. salue l'adoption, en février 2014, du nouveau cadre législatif relatif au service public et à l'emploi public qui constitue une avancée vers l'établissement d'une administration publique unifiée, transparente et responsable; s'inquiète de ce que l'administration publique, malgré les progrès réalisés au niveau législatif, reste fragmentée, politisée et soumise à l'influence politique; encourage vivement à conforter sa haute qualification et son indépendance à tous les niveaux; soutient les efforts relatifs à la mise en œuvre de la lé ...[+++]


80. Believes that the Parliament's building policy requires careful analysis and that the administration should continue to develop buildings policy in cooperation with the committee on Budgets; requests therefore to be kept informed on a regular basis on new developments for building projects with a significant financial implications for the budget, such as e.g. the KAD building; the House of European History and building/acquisition projects at the Parliament's places of work; asks to be kept informed about the creation of any new posts relating to DG INLO's three year plan before they are approved by the administration; asks the administration to es ...[+++]

80. estime que sa politique immobilière nécessite une analyse minutieuse et que l'administration devrait continuer à développer cette politique en coopération avec la commission des budgets; demande dès lors à être tenu informé à intervalles réguliers de l'évolution des projets immobiliers ayant des implications financières importantes pour le budget, par exemple l'immeuble KAD, la Maison de l'histoire européenne et les projets de construction ou d'acquisition sur ses lieux de travail; demande à être tenu informé de la création de tout nouveau poste dans le cadre ...[+++]


84. Believes that Parliament's building policy requires careful analysis and that the administration should continue to develop buildings policy in cooperation with the Committee on Budgets; requests therefore to be kept informed on a regular basis on new developments for building projects with a significant financial implications for the budget, such as e.g. the Konrad Adenauer building, the House of European History and building/acquisition projects at Parliament's places of work; asks to be kept informed about the creation of any new posts relating to DG INLO's three-year plan before they are approved by the administration; asks th ...[+++]

84. estime que sa politique immobilière nécessite une analyse minutieuse et que l'administration devrait continuer à développer cette politique en coopération avec la commission des budgets; demande dès lors à être tenu informé à intervalles réguliers de l'évolution des projets immobiliers ayant des implications financières importantes pour le budget, par exemple l'immeuble Konrad Adenauer, la Maison de l'histoire européenne et les projets de construction ou d'acquisition sur ses lieux de travail; demande à être tenu informé de la création de tout nouveau poste dans le cadre ...[+++]


In order to mobilise actors in the public sector, namely users, service providers, and public administrations, an informal advisory group, Stakeholders Advisory Group (StAG), will be established, comprised of users, service providers, civil servants, and manufacturers of hardware and software.

Pour mobiliser les acteurs du secteur public, notamment les utilisateurs, les prestataires de services et les administrations publiques, un groupe consultatif informel sera institué, le StAG (Stakeholders Advisory Group), qui sera composé d'utilisateurs, de prestataires de services, de fonctionnaires et de constructeurs de matériel informatique et de logiciels.


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