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Actor programming model
All or nothing assignment
All or nothing assignment traffic routing program
Area control program
Capital development program
Capital development programme
Capital expenditure program
Capital expenditure programme
Capital investment program
Capital investment programme
Capital program
Capital programme
Inter-industry programming model
Investment plan
Investment program
Investment programme
Layout program
Logic model
Macro control program
Macro program
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Master control program
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Monitor programming
Monitoring programming
OSI
OSI model
OSI reference model
OSI-RF
Open System Interface
Open Systems Interconnect reference model
Open Systems Interconnection
Open Systems Interconnection model
Open Systems Interconnection reference model
Program example
Program model
Programming example
Programming model
Sample coding
Shortest path program
Shortest route program
Supervise programming
Traffic routing program

Traduction de «Programming model » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
actor programming model

modèle de programmation par acteurs


programming example [ program example | sample coding | programming model ]

exemple de programmation [ modèle de programmation ]


layout program [ model maker program ]

programme maquettiste




inter-industry programming model

modèle de programmation interindustriel


capital development program | capital development programme | capital expenditure program | capital expenditure programme | capital investment program | capital investment programme | capital program | capital programme | investment plan | investment program | investment programme

programme d'investissements


area control program | macro control program | macro program | master control program

macroprogramme de régulation


all or nothing assignment | all or nothing assignment traffic routing program | shortest path program | shortest route program | traffic routing program

programme de plus courte distance | programme de recherche d'itinéraires


manage programming | supervise programming | monitor programming | monitoring programming

superviser une programmation


Open Systems Interconnection reference model | OSI-RF | Open Systems Interconnect reference model | OSI reference model | Open Systems Interconnection model | OSI model | Open Systems Interconnection | Open System Interface | ISO/OSI reference model | OSI

modèle de référence OSI | modèle OSI | modèle de référence d'interconnexion de systèmes ouverts | interconnexion de systèmes ouverts | modèle de référence ISO | modèle ISO | ISO | modèle de référence ISO/OSI
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The results-oriented management model, one of the pillars of this reform, is demanding and difficult to implement but it has already helped to increase the transparency and quality of programming in 2000-06.

Le modèle de gestion orienté vers les résultats, qui constitue un des piliers de cette réforme, s'avère exigeant et difficile à mettre en oeuvre. Mais il a déjà contribué à renforcer la transparence et la qualité de la programmation pour la période 2000-2006.


[11] Some examples of explanations received from the Member States: Germany: some regions feared that the Commission would reduce payments in line with their forecasts in the event of insufficient budget resources; Italy: forecast modelled on the Berlin profile rather than an analysis by programme; Spain: national-level estimate, without analysis by programme; Belgium: forecast of payments by final beneficiaries up to 31 December, not of applications send to the Commission up to 31 October for payment by 31 December; UK: communicates amounts sufficient to avoid any decommitment under n+2, irrespective of reality on the ground; Irela ...[+++]

[11] Quelques exemples d'explication recueillies auprès des Etats Membres : DE : quelques régions craignaient que la Commission réduise les paiements au pro-rata des prévisions en cas d'insuffisance budgétaire ; IT : prévision calquée sur le profil de Berlin plutôt que sur une analyse par programme ; ES : estimation au niveau national, sans analyse par programme ; BE : prévision des paiements effectués par les bénéficiaires finals jusqu'au 31.12, et non des demandes communiquées à la Commission jusqu'au 31.10, et à payer pour le 31 décembre ; UK : communique les montants nécessaires pour éviter les dégagements au titre de n+2, sans é ...[+++]


In order to achieve its general objectives, the Euratom Programme will support complementary activities (direct and indirect, coordination and stimulating joint programming) that ensure synergy of research efforts in solving common challenges (such as materials, coolant technology, reference nuclear data, modelling and simulation, remote handling, waste management, radiation protection).

Afin d'atteindre ses objectifs généraux, le programme Euratom soutiendra des activités complémentaires (directes et indirectes, de coordination et d'incitation à la programmation conjointe) favorisant la synergie des efforts de recherche en vue de relever des défis communs (par exemple en relation avec les matériaux, la technologie du refroidissement, les données nucléaires de référence, la modélisation et la simulation, la télémanipulation, la gestion des déchets et la radioprotection).


The results-oriented management model, which is one of the pillars of this reform, has proved demanding and difficult to implement but it has already helped increase transparency and the quality of programming for 2000-06.

Le modèle de gestion axé sur les résultats, qui constitue un des piliers de cette réforme, s'avère ardu et difficile à appliquer, mais il a déjà contribué à renforcer la transparence et la qualité de la programmation pour la période 2000-2006.


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It believes it essential to draw up new programming models able to ensure the integration and complementarity of the blue economy's value chains (Blue Food, Blue Tourism, Blue Industry, Blue Logistics and Blue Resources).

Il estime qu'il est essentiel d'élaborer des nouveaux modèles de programmation capables de garantir l'intégration et la complémentarité des chaînes de valeur de l'économie bleue (aliments, tourisme, logistique et ressources bleus).


It was intended as a basic structure on which to model all Community CSPs and a source of information for the Member States when drawing up their strategy papers.[1] The objective was to improve the coherence and quality of external aid programming, to make it more reliable and effective and to promote greater complementarity with what Member States were doing in the field of development cooperation in line with Articles 177 and 181 of the EC Treaty.

En effet, il devait servir de base pour orienter la structure de tous les DSP communautaires et être une source d'information pour l'élaboration des documents stratégiques des États membres[1]. Son objectif était d’améliorer la cohérence et la qualité de la programmation de l’aide extérieure, de rendre celle-ci plus prévisible et efficace et de favoriser une plus grande complémentarité avec les États membres dans le domaine de la coopération au développement en vertu des articles 177 à 181 du traité CE.


* Operational models and programming aids

* Modèles opérationnels et aides à la programmation


The results-oriented management model, which is one of the pillars of this reform, has proved demanding and difficult to implement but it has already helped increase transparency and the quality of programming for 2000-06.

Le modèle de gestion axé sur les résultats, qui constitue un des piliers de cette réforme, s'avère ardu et difficile à appliquer, mais il a déjà contribué à renforcer la transparence et la qualité de la programmation pour la période 2000-2006.


[11] Some examples of explanations received from the Member States: Germany: some regions feared that the Commission would reduce payments in line with their forecasts in the event of insufficient budget resources; Italy: forecast modelled on the Berlin profile rather than an analysis by programme; Spain: national-level estimate, without analysis by programme; Belgium: forecast of payments by final beneficiaries up to 31 December, not of applications send to the Commission up to 31 October for payment by 31 December; UK: communicates amounts sufficient to avoid any decommitment under n+2, irrespective of reality on the ground; Irela ...[+++]

[11] Quelques exemples d'explication recueillies auprès des Etats Membres : DE : quelques régions craignaient que la Commission réduise les paiements au pro-rata des prévisions en cas d'insuffisance budgétaire ; IT : prévision calquée sur le profil de Berlin plutôt que sur une analyse par programme ; ES : estimation au niveau national, sans analyse par programme ; BE : prévision des paiements effectués par les bénéficiaires finals jusqu'au 31.12, et non des demandes communiquées à la Commission jusqu'au 31.10, et à payer pour le 31 décembre ; UK : communique les montants nécessaires pour éviter les dégagements au titre de n+2, sans é ...[+++]


The results-oriented management model, one of the pillars of this reform, is demanding and difficult to implement but it has already helped to increase the transparency and quality of programming in 2000-06.

Le modèle de gestion orienté vers les résultats, qui constitue un des piliers de cette réforme, s'avère exigeant et difficile à mettre en oeuvre. Mais il a déjà contribué à renforcer la transparence et la qualité de la programmation pour la période 2000-2006.


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