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Deficit Reduction Act of 1993
OBRA of 1993
Omnibus Budget Reconciliation Act of 1993
Public Law 103-66

Translation of "Public Law 103-66 " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Omnibus Budget Reconciliation Act of 1993 [ OBRA of 1993 | Deficit Reduction Act of 1993 | Public Law 103-66 ]

Omnibus Budget Reconciliation Act


Northern Affairs By-Law No. 12/89 (By-Law to close a part of a public road, Unsurveyed Township 66 Range 29 WPM.)

Arrêté No 12/89 des Affaires du Nord (fermeture d'un tronçon de voie publique, township non arpenté 66, rang 29 O.M.P.)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
R. whereas the Directive on public procurement (2014/24/EC) provides that contracts should be awarded on the basis of the principle of best value for money, which includes environmental criteria, and whereas contracts may subsequently have been awarded in the automotive sector on the basis of false information provided on the environmental performance of the vehicles; whereas the same directive provides that economic operators may be excluded where they have committed grave professional misconduct, which renders their integrity questionable; whereas the Directive on review procedures concerning the award of public contracts (2007/66/EC ...[+++]

R. considérant que la directive 2014/24/CE sur la passation des marchés publics prévoit que les marchés devraient être attribués sur la base du principe du meilleur rapport qualité/prix, ce qui inclut des critères environnementaux, et que des marchés dans le secteur automobile ont pu être attribués par la suite sur la base d'informations erronées fournies au sujet de la performance environnementale des véhicules; que cette même directive établit que les opérateurs économiques peuvent être exclus pour faute professionnelle grave, qui remet en question leur intégrité; que la directive 2007/66/CE relative aux procédures de recours en mati ...[+++]


P. whereas the Directive on public procurement (2014/24/EC) provides that contracts should be awarded on the basis of the principle of best value for money, which includes environmental criteria, and whereas contracts may subsequently have been awarded in the automotive sector on the basis of false information provided on vehicles’ environmental performance; whereas the same directive provides that economic operators may be excluded where they have committed grave professional misconduct, which renders their integrity questionable; whereas the Directive on review procedures concerning the award of public contracts (2007/66/EC) provides ...[+++]

P. considérant que la directive 2014/24/CE sur la passation des marchés publics prévoit que les marchés devraient être attribués sur la base du principe du meilleur rapport qualité/prix, ce qui inclut des critères environnementaux, et que des marchés dans le secteur automobile ont pu être attribués a posteriori sur la base d'informations erronées fournies au sujet de la performance environnementale des véhicules; que cette même directive établit que les opérateurs économiques peuvent être exclus pour une faute professionnelle grave, qui remet en question leur intégrité; que la directive 2007/66/CE relative aux procédures de recours en ...[+++]


Law of Armed Conflict at the Operational and Tactical Levels [LOAC Manual], Joint Doctrine Manual, Publication no. B-GJ-005-104/FP-021, Department of National Defence, Ottawa, 2003, ss. 103, 106, 202–204.[ Return to text ]

Le droit des conflits armés aux niveaux opérationnel et tactique [Manuel du DCA], Manuel de doctrine interarmée, publication no B GJ 005 104/FP-021, Ottawa, Défense nationale, 2003, art. 103, 106, 202 à 204. [ Retour au texte ]


66. Notes that the overall situation as regards human rights, labour rights, lack of support for civil society and the status of the rule of law remain worrying; calls for the human rights dialogues to be strengthened and made more effective and result-oriented, with the close cooperation and involvement of civil society organisations in the preparation, monitoring and implementation of such dialogues; calls on the EU and the VP/HR to raise publicly the cases of political prisoners and imprisoned human rights defenders and journalis ...[+++]

66. fait observer que la situation générale concernant les droits de l'homme, les droits du travail, le manque de soutien à la société civile et le statut de l'État de droit restent préoccupants; appelle à renforcer le dialogue sur les droits de l'homme afin d'en accroître l'efficacité et d'obtenir des résultats, en étroite coopération avec les organisations de la société civile et avec leur participation à la préparation, au contrôle et à la mise en œuvre de ces dialogues; demande à l'Union et à la VP/HR d'aborder publiquement le cas des prisonniers politiques ainsi que des journalistes et militants des droits de l'homme incarcérés, e ...[+++]


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Law of Armed Conflict at the Operational and Tactical Levels (1.9 MB, 246 pages) [LOAC Manual], Joint Doctrine Manual, Publication no. B-GJ-005-104/FP-021, Department of National Defence, Ottawa, 2003, ss. 103, 106, 202–204.

Le droit des conflits armés aux niveaux opérationnel et tactique (1.5 Mo, 246 pages) [Manuel du DCA], Manuel de doctrine interarmée, publication n B-GJ-005-104/FP-021, Ottawa, Défense nationale, 2003, art. 103, 106, 202 à 204.


Title of aid scheme or name of company receiving individual aid: Approval and publication in the Tuscany Region Official Bulletin of the call for the submission of funding applications in respect of the Aquaculture measure (Annex 3 to the 2006 programme mentioned in Regional Law No 66/2005 ‘Disciplina delle attività di pesca marittima e degli interventi a sostegno della pesca marittima e dell'acquicoltura’ (Regulation of sea-fishing effort and assistance for sea-fishing and aquaculture)

Intitulé du régime d'aide ou nom de la société bénéficiaire d'une aide individuelle: Approbation et publication au «BURT »(«Bollettino Ufficiale della Regione Toscana») de l'appel d'offres pour la présentation des demandes d'aides relatives à la mesure «aquaculture »(annexe 3 du programme 2006, en application de la loi régionale no 66/2005 «Disciplina delle attività di pesca marittima e degli interventi a sostegno della pesca marittima e dell'acquicoltura»


11. Recalls that Article 100 of the Treaty is applicable to all Member States and invites the Commission to put forward a proposal for a regulation to define the conditions of implementation of that provision; recalls that Article 103 of the Treaty states that Member States 'shall not be liable for or assume the commitments of central governments, regional, local or other public authorities, other bodies governed by public law, or public undertakings of another Member State, without prejudice to mutual financial guarantees for the joint execution of a specific project', and that, 'if necessary, the Council, acting in accordance with the ...[+++]

11. rappelle que l'article 100 du traité s'applique à l'ensemble des États membres, et invite la Commission à présenter une proposition de règlement visant à définir les conditions de mise en oeuvre de cette disposition; rappelle par ailleurs que l'article 103 du traité dispose que la Communauté ne répond pas des engagements des administrations centrales, des autorités régionales ou locales, des autres autorités publiques ou d'autres organismes ou entreprises publics d'un État membre, ni ne les prend à sa charge sans préjudice des garanties financières mutuelles pour la réalisation en commun d'un projet spécifique et que, si cela s'avèr ...[+++]


11. Recalls that Article 100 of the Treaty is applicable to all Member States and invites the Commission to put forward a proposal for a regulation to define the conditions of implementation of that provision; recalls that Article 103 of the Treaty provides that Member States 'shall not be liable for or assume the commitments of central governments, regional, local or other public authorities, other bodies governed by public law, or public undertakings of another Member State, without prejudice to mutual financial guarantees for the joint execution of a specific project', and that, '[if] necessary, the Council, acting in accordance with ...[+++]

11. rappelle que l'article 100 du traité s'applique à l'ensemble des États membres et invite la Commission à présenter une proposition de règlement visant à définir les conditions de mise en oeuvre de cette disposition; rappelle par ailleurs que l'article 103 du traité dispose que "[un] État membre ne répond pas des engagements des administrations centrales, des autorités régionales ou locales, des autres autorités publiques ou d'autres organismes ou entreprises publics d'un autre État membre, ni ne les prend à sa charge, sans préjudice des garanties financières mutuelles pour la réalisation en commun d'un projet spécifique" et que"[le] ...[+++]


Finally, the service providers of a publicly available telecommunications service are obliged under EU law to inform their subscribers concerning particular risks of a breach of security of the network and any possible remedies, including the costs involved (c.f. article 4 of Directive 97/66/EC).

Enfin, le droit communautaire oblige les fournisseurs de services de télécommunications offerts au public d'informer leurs abonnés sur les risques particuliers de violation de la sécurité des réseaux et les remèdes possibles, ainsi que sur les coûts qui en résultent (cf. article 4 de la directive 97/66/CE).


A contracting authority, as a public body, has to observe the general rules and principles of Community law, and in particular the principles regarding free movement of goods and the freedom to provide services laid down in Articles 28 to 30 (ex 30 to 36), and 43 to 55 (ex 52 to 66) of the EC Treaty [17].

Un pouvoir adjudicateur doit, en tant qu'organisme public, observer les règles et principes généraux du droit communautaire, plus précisément les principes qui concernent la libre circulation des marchandises et la libre prestation des services tels que précisés aux articles 28 à 30 (ex 30 à 36) et 43 à 55 (ex 52 à 66) du traité CE [17].




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