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Advertising and public relations managers
Advertising assistant
Advertising expenditures
Advertising investment
Advertising investments
Advertising space clerk
BMA
Bank Marketing Association
Cause related advertising
Complete public relations
Execute public relations
Executive advertising assistant
Financial Advertisers Association
Financial Public Relations Association
Goodwill advertising
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Investment in publicity
Outdoor advertising
Outdoor publicity
Perform public relation
Perform public relations
Public relations advertising
Public relations man
Public relations officer
Publicity assistant

Translation of "Public relations advertising " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
goodwill advertising | public relations advertising

publicité de notoriété | publicité de prestige


cause related advertising

publicité à vocation humanitaire


Professional occupations in advertising, marketing and public relations

Professionnels/professionnelles en publicité, en marketing et en relations publiques


Bank Marketing Association [ BMA | Financial Public Relations Association and Marketing Association | Financial Public Relations Association | Financial Advertisers Association ]

Bank Marketing Association [ BMA | Financial Public Relations Association and Marketing Association | Financial Public Relations Association | Financial Advertisers Association ]


Advertising and public relations managers

Directeurs et cadres de direction, publicité et relations publiques


advertising space clerk | publicity assistant | advertising assistant | executive advertising assistant

assistante en publicité | assistant en publicité | assistant en publicité/assistante en publicité


investment in publicity | advertising investment | investment in advertising | advertising investments | advertising expenditures

investissement publicitaire | investissements en publicité | dépenses publipromotionnelles | investissements publicitaires


execute public relations | perform public relation | complete public relations | perform public relations

assurer les relations publiques


outdoor advertising | outdoor publicity

publicité en plein air | publicité extérieure


public relations man | public relations officer

relationniste
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
6. The competent authority of the Member State where the advertisements are disseminated shall have the power to exercise control over the compliance of advertising activity, relating to an offer of securities to the public or an admission to trading on a regulated market, with paragraphs 2 to 4.

6. L’autorité compétente de l’État membre où les communications à caractère promotionnel sont diffusées est habilitée à contrôler la conformité aux paragraphes 2 à 4 des activités promotionnelles concernant l’offre au public de valeurs mobilières ou l’admission à la négociation sur un marché réglementé.


Therefore, any publicly funded campaign for the advertising of foodstuffs will have to comply with the provisions of Article 2 of Directive 2000/13/EC of the European Parliament and of the Council of 20 March 2000 on the approximation of the laws of the Member States relating to labelling, presentation and advertising of foodstuffs , as well as with the specific labelling rules which have been laid down for various products (such as wine, dairy product ...[+++]

Toute campagne de promotion de denrées alimentaires financée par des fonds publics doit ainsi respecter les dispositions de l'article 2 de la directive 2000/13/CE du Parlement européen et du Conseil du 20 mars 2000 relative au rapprochement des législations des États membres concernant l'étiquetage et la présentation des denrées alimentaires ainsi que la publicité faite à leur égard, tout comme les règles d'étiquetage spécifiques établies pour les différents produits (vin, produits laitiers, œufs et volailles, par exemple).


on the other hand, promotion operations, defined as the dissemination to the general public of scientific knowledge, the organisation of trade fairs or exhibitions, and participation in these and similar public relations exercises, including surveys and market research, are not considered as advertising; wherever expenses are listed as eligible for public support elsewhere in these guidelines, and notably in sub-chapter IV K, the ...[+++]

en revanche, les opérations de promotion — définies comme la diffusion de connaissances scientifiques au grand public, l'organisation de foires commerciales ou d'expositions, la participation à ces activités de relations publiques ou à des activités semblables, en ce compris les enquêtes et les études de marché — ne sont pas considérées comme de la publicité. Lorsque les dépenses considérées sont éligibles au titre d'autres dispositions des présentes lignes directrices, et notamment de celles du sous-chapitre IV K, les dispositions du ...[+++]


3. Considers, however, that more efforts are needed in order to increase women’s participation in top positions (on scientific boards and evaluation committees, for example) and in all areas of science including research, recruitment, training, education, information technology, engineering, commerce, communications, public relations, advertising and industrial relations, by providing innovative forms of flexible working time for women that will allow them to continue working after becoming mothers;

3. estime cependant que davantage d'efforts sont nécessaires en vue d'accroître la participation des femmes à des postes importants (à des comités scientifiques et d'évaluation, par exemple) et dans tous les domaines scientifiques, y compris la recherche, le recrutement, la formation, les technologies de l'information, l'ingénierie, le commerce, les communications, les relations publiques, la publicité et les relations avec les partenaires sociaux, en prévoyant pour les femmes des formes innovantes de flexibilité professionnelle qui leur permettent de poursuivre leur activité durant la maternité; ...[+++]


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22. Emphasises the need for positive examples (from a gender perspective) in the media and advertising world to show that change is possible and desirable; considers that Member States should formally establish awards given by advertisers to their peers, and by the public for advertising which best breaks with gender stereotypes and presents a positive or affirming image of women and men and of the relations between them;

22. souligne la nécessité d'avoir, en termes de dimension de genre, des exemples positifs dans le monde des médias et de la publicité pour montrer qu'une évolution est possible et souhaitable; estime que les États membres devraient officialiser la remise d'un prix par les publicitaires à leurs pairs, ainsi que d'un prix du public, destinés à récompenser les publicités qui rompent le mieux avec les stéréotypes de genre et qui donnent une image positive ou valorisante des femmes, des hommes et des rapports entre eux;


27. Emphasises the need for good examples from a gender perspective in the media and advertising world in order to show that change is possible and desirable; considers that all Member States should, like Spain, which has established a prize for 'creating equality', make official the award of a prize by advertisers to members of their own industry, and a prize awarded by the public, to reward advertising which best breaks with gender stereotypes and presents a positive or status-enhancing image of women, men or ...[+++]

27. souligne la nécessité d'avoir, en termes de dimension de genre, de bons exemples dans le monde des médias et de la publicité pour montrer qu'une évolution est possible et souhaitable; estime que tous les États membres devraient, à l'instar de l'Espagne qui a instauré un prix "Créer l'égalité", officialiser la remise d'un prix par les publicitaires à leurs pairs, ainsi que d'un prix du public, destinés à récompenser les publicités qui rompent le mieux avec les stéréotypes sexistes et qui donnent une image positive ou valorisante des femmes, des hommes, ou des rapports entre eux;


First, the Court of First Instance erred in law in holding, in paragraphs 83 and 84 of the judgment under appeal, that the figures relating to sales of the products covered by the mark applied for and the advertising costs incurred in promoting the mark do not establish that the mark has acquired distinctive character through the use which has been made of it, in the absence of information relating to the share of the confectionery market and the share of the amount of publicity ...[+++]

68 En premier lieu, le Tribunal aurait commis une erreur de droit en jugeant, aux points 83 et 84 de l’arrêt attaqué, que les chiffres relatifs aux ventes des produits revêtus de la marque demandée et aux frais publicitaires engagés pour promouvoir cette marque ne permettent pas d’établir que celle-ci a acquis un caractère distinctif par l’usage qui en a été fait, faute d’indications sur, respectivement, la part du marché des confiseries et la part du volume publicitaire pour ce marché que représentent ces chiffres.


(2) Those barriers should be eliminated and, to this end, the rules relating to the advertising of tobacco products and related sponsorship should in specific cases be approximated. In particular, there is a need to specify the extent to which tobacco advertising in certain categories of publications is allowed.

(2) Il y a donc lieu d'éliminer ces entraves et, à cette fin, de rapprocher, dans des cas particuliers, les dispositions en matière de publicité en faveur des produits du tabac et de parrainage dans ce domaine. Il est nécessaire, en particulier, de préciser dans quelle mesure la publicité en faveur du tabac peut être autorisée dans certaines catégories de publications.


The proposal for a directive seeks to approximate national provisions relating to the advertising of tobacco products and their promotion (a) in the press and other printed publications; (b) in radio broadcasting; (c) in information society services; and (d) through tobacco related sponsorship, including the free distribution of tobacco products so as to ensure the free movement of the media concerned and related services and to eliminate obstacles to the operation of the internal market (Article 1).

La proposition de directive vise à rapprocher les dispositions nationales relatives à la publicité des produits du tabac et à leur promotion a) dans les journaux et autres publications, b) dans les émissions radiodiffusées, c) dans les services de la société de l'information, d) par le biais du parrainage dans le domaine du tabac, y compris la distribution gratuite de produits du tabac, afin d'assurer la libre circulation des médias concernés et des services apparentés et à supprimer les obstacles au fonctionnement du marché intérieur (article 1).


(21) The scope of the coordinated field is without prejudice to future Community harmonisation relating to information society services and to future legislation adopted at national level in accordance with Community law; the coordinated field covers only requirements relating to on-line activities such as on-line information, on-line advertising, on-line shopping, on-line contracting and does not concern Member States' legal requirements relating to goods such as safety standards, labelling obligations, or liability for goods, or Me ...[+++]

(21) La portée du domaine coordonné est sans préjudice d'une future harmonisation communautaire concernant les services de la société de l'information et de futures législations adoptées au niveau national conformément au droit communautaire. Le domaine coordonné ne couvre que les exigences relatives aux activités en ligne, telles que l'information en ligne, la publicité en ligne, les achats en ligne, la conclusion de contrats en ligne et ne concerne pas les exigences juridiques des États membres relatives aux biens telles que les nor ...[+++]


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