Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
QESBA
QSBA
Quebec Association of Protestant School Boards
Quebec English School Boards Association
Quebec School Boards Association
Québec Guidance Personnel Association
Québec School Guidance Association

Traduction de «Québec School Guidance Association » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Québec Guidance Personnel Association [ Québec School Guidance Association ]

L'Association du personnel d'orientation du Québec


Quebec English School Boards Association [ QESBA | Quebec School Boards Association | Quebec Association of Protestant School Boards | Provincial Association of Protestant School Boards of the Province of Quebec ]

Association des commissions scolaires anglophones du Québec [ ACSAQ | Association québécoise des commissions scolaires ]


Quebec School Boards Association [ QSBA | Quebec Association of Protestant School Boards ]

Association québécoise des commissions scolaires [ AQCS | Association des commissions scolaires protestantes du Québec ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Quebec School Board Association, known at the time as the Quebec Association of Protestant School Boards, challenged the legislation on the grounds that it violated the constitutional guarantees of section 93 of the BNA Act.

L'Association québécoise des commissions scolaires, alors connue sous le nom d'Association québécoise des commissions scolaires protestantes, avait contesté la législation au motif qu'elle violait certaines garanties constitutionnelles énoncées dans l'article 93 de l'AANB.


To begin, let me make it clear that the Quebec School Board Association favours the creation of linguistic school boards, but at the same time we question the need to proceed with the proposed amendment.

D'emblée, l'Association québécoise des commissions scolaires se dit favorable à la création de commissions scolaires linguistiques au Québec, mais tout à la fois elle conteste la nécessité de donner suite au projet de modification.


Ms. Ann Cumyn (First Vice-President, Quebec School Board Association): I'd like to add, yes, the parents can and want to have religion in the schools according to their wishes, as you said.

Mme Ann Cumyn (première vice-présidente, Association québécoise des commissions scolaires): J'ajouterai que, en effet, les parents peuvent demander et obtenir l'enseignement religieux dans les écoles, s'ils le souhaitent, comme vous l'avez dit.


37. Considers that civil society and local actors have a crucial role to play in the development of projects adapted to their localities or organisations, in addition to their role as an integrating factor for those European citizens who feel at odds with society and are tempted by terrorist radicalisation; believes it essential to raise awareness among and inform and train frontline workers (teachers, educationalists, police officers, child protection workers and workers in the healthcare sector) in order to strengthen local capacity to combat radicalisation; feels that the Member States should support the establishment of structures facilitating, in particular, the guidance of young ...[+++]

37. considère que la société civile et les acteurs locaux ont un rôle crucial à jouer dans le développement de projets adaptés à leur localité ou à leur structure, ainsi que comme facteur d'intégration des citoyens européens en rupture avec la société tentés par la radicalisation terroriste; estime indispensable de sensibiliser, d'informer et de former les travailleurs de première ligne (enseignants, éducateurs, officiers de police, agents de protection de l'enfance et travailleurs du secteur des soins de santé) afin de renforcer les capacités locales à faire face à la radicalisation; estime que les États membres devraient appuyer la c ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
34. Considers that civil society and local actors have a crucial role to play in the development of projects adapted to their localities or organisations, in addition to their role as an integrating factor for those European citizens who feel at odds with society and are tempted by terrorist radicalisation; believes it essential to raise awareness among and inform and train frontline workers (teachers, educationalists, police officers, child protection workers and workers in the healthcare sector) in order to strengthen local capacity to combat radicalisation; feels that the Member States should support the establishment of structures facilitating, in particular, the guidance of young ...[+++]

34. considère que la société civile et les acteurs locaux ont un rôle crucial à jouer dans le développement de projets adaptés à leur localité ou à leur structure, ainsi que comme facteur d'intégration des citoyens européens en rupture avec la société tentés par la radicalisation terroriste; estime indispensable de sensibiliser, d'informer et de former les travailleurs de première ligne (enseignants, éducateurs, officiers de police, agents de protection de l'enfance et travailleurs du secteur des soins de santé) afin de renforcer les capacités locales à faire face à la radicalisation; estime que les États membres devraient appuyer la c ...[+++]


integrate specific ICT training for women within a broader process of cooperation between all the parties concerned: the education authorities and organisations, school and vocational guidance, the private and public sectors, training organisations, lenders of capital, central and/or regional and/or local authorities, equal opportunities organisations, undertakings, women's groups or associations;

à intégrer une formation spécifique aux TIC à l'intention des femmes dans le cadre d'un processus plus large de coopération entre toutes les parties concernées, à savoir les autorités et organisations de l'enseignement, l'orientation scolaire et professionnelle, les secteurs privé et public, les organismes de formation, les bailleurs de fonds, les autorités nationales et/ou régionales et/ou locales, les organisations actives dans le domaine de l'égalité des chances, les entreprises, ainsi que les groupes ou associations de femmes,


integrate specific ICT training for women within a broader process of cooperation between all the parties concerned: the education authorities and organisations, school and vocational guidance, the private and public sector, the training organisations, the lenders of capital, the central and/or regional and/or local authorities, equal opportunities organisations, undertakings, women's groups or associations; b) reorganise the school, university and vocational guidance services ...[+++]

à intégrer une formation spécifique aux TIC à l'intention des femmes dans le cadre d'un processus plus large de coopération entre toutes les parties concernées, à savoir les autorités et organisations de l'enseignement, l'orientation scolaire et professionnelle, les secteurs privé et public, les organismes de formation, les bailleurs de fonds, les autorités nationales et/ou régionales et/ou locales, les organisations actives dans le domaine de l'égalité des chances, les entreprises, ainsi que les groupes ou associations de femmes,


This press release was issued by the Quebec School Board Association, Alliance Quebec, the English-Speaking Catholic Council, the Provincial Association of Catholic Teachers, the Association of Directors General of Protestant School Boards of Quebec—in other words all of the 400,000 Protestants—the Fédération des comités de parents de la province and the Protestant Partnership on Religious Animation.

Ce communiqué avait été émis par l'Association québécoise des commissions scolaires, Alliance Québec, le Conseil catholique d'expression anglaise, l'Association provinciale des enseignants catholiques, l'Association des directeurs généraux des commissions scolaires protestantes du Québec—donc tous les 400 000 protestants—, la Fédération des comités de parents de la province et la Table de concertation sur l'animation religieuse.


That view was expressed by the Quebec School Boards Association, the English-Speaking Catholic Council, the Coalition for Denominational Schools and the Association of French Protestant School Communities.

C'est ce que sont venus soutenir, par exemple, l'Association québécoise des commissions scolaires, le Conseil catholique d'expression anglaise, la Coalition pour la confessionnalité scolaire et l'Association des communautés scolaires franco-protestantes.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'Québec School Guidance Association' ->

Date index: 2021-03-25
w