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Aeronautics
Air driven piston pump
Air operated reciprocating piston pump
Air service
Air traffic advisory service
Air traffic service unit
Air traffic services unit
Air transport
Air travel
Air-powered drum pump
Air-powered piston pump
Air-traffic advisory service
Aviation
Inter-regional air service
Interregional air service
Reciprocal air service
Reciprocal services
Reciprocating air compressor
Reciprocating cable service
Regular air service
Scheduled air service
Scheduled air transport

Traduction de «Reciprocal air service » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


regular air service | scheduled air service | scheduled air transport

lignes régulières | service aérien régulier | services aériens réguliers | transport aérien régulier


reciprocating air compressor

compresseur d'air à piston


interregional air service | inter-regional air service

service aérien interrégional


air transport [ aeronautics | air service | aviation | air travel(UNBIS) ]

transport aérien [ aéronautique | aviation | service aérien ]


air operated reciprocating piston pump | air driven piston pump | air-powered drum pump | air-powered piston pump

pompe pneumatique à piston


air traffic services unit [ air traffic service unit ]

organe des services de la circulation aérienne [ unité des services de la circulation aérienne ]


air traffic advisory service [ air-traffic advisory service ]

service consultatif de la circulation aérienne


reciprocating cable service

transporteur va-et-vient de service


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Commission will continue to pursue the relaxation of ownership and control rules on the basis of effective reciprocity through bilateral air services and trade agreements with the longer term objective to do so at multilateral level.

La Commission poursuivra l’assouplissement des règles en matière de propriété et de contrôle sur la base de la réciprocité efficace, au moyen d’accords bilatéraux relatifs aux services aériens et d'accords commerciaux, dans le but, à plus long terme, de faire de même au niveau multilatéral.


Recalls the importance of the transport sector for growth and jobs, and especially in aviation, where the EU and US markets account for 60 % of world air traffic; stresses that the negotiations should meaningfully address the current restrictions on maritime and air transport services owned by European businesses, including in relation to foreign ownership of airlines and reciprocity on cabotage, as well as maritime cargo screening;

rappelle l'importance du secteur des transports pour la croissance et l'emploi, en particulier dans le secteur aérien, pour lequel le marché européen et le marché américain représentent 60 % du trafic aérien mondial; souligne que les négociations doivent prévoir des mesures significatives pour faire face aux restrictions actuellement appliquées aux services de transport maritime et aérien fournis par les entreprises européennes, y compris pour la propriété étrangère des compagnies aériennes et la réciprocité en matière de cabotage ai ...[+++]


1. Without prejudice to Article 16(1), Community air carriers and, on the basis of reciprocity, air carriers of third countries shall freely set air fares and air rates for intra-Community air services.

1. Sans préjudice de l'article 16, paragraphe 1, les transporteurs aériens communautaires et, sur la base de la réciprocité, les transporteurs aériens des pays tiers fixent librement les tarifs des passagers et les tarifs de fret pour les services aériens intracommunautaires.


The carriers of third countries will be authorized only if they have the underlying rights in the air services agreements in order to respect the reciprocity principle.

Les transporteurs des pays tiers ne seront autorisés que s'ils ont les droits sous-jacents dans les accords de services aériens, afin de respecter le principe de réciprocité.


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4. Is of the opinion that, if the US is not willing to put forward any elements that would balance an air service agreement, the EU may decide to reduce some of the freedoms US airlines are benefiting from at this moment in the EU, in order to restore full reciprocity in the US-EU aviation market; calls upon the Commission and the Council not to sign the November 2005 draft agreement unless it is modified to achieve a full balance of interests;

4. estime que si les États-Unis refusent de proposer des éléments susceptibles d'équilibrer un accord sur les services aériens, l'Union européenne pourrait réduire certains droits dont les compagnies aériennes américaines bénéficient aujourd'hui dans l'Union afin de rétablir une réciprocité stricte entre les marchés communautaire et américain du transport aérien; invite la Commission et le Conseil à ne pas signer le projet d'accord de novembre 2005 à moins qu'il ne soit modifié pour que les intérêts soient parfaitement équilibrés;


64. Welcomes recent progress in the negotiations for the liberalisation of EU-US air services and stresses the need to reach, as soon as possible, a full agreement based on reciprocity that solves the issue of ownership caps in US airlines;

64. se félicite des progrès accomplis récemment dans les négociations pour la libéralisation des services aériens entre l'Union européenne et les États-Unis et insiste sur la nécessité de parvenir dès que possible à un accord exhaustif fondé sur la réciprocité qui permette de régler le problème des taux maximums de participation dans les compagnies aériennes américaines;


1. On arriving in the territory of one Party, aircraft operated in international air transportation by the airlines of the other Party, their regular equipment, ground equipment, fuel, lubricants, consumable technical supplies, spare parts (including engines), aircraft stores (including but not limited to such items of food, beverages and liquor, tobacco and other products destined for sale to or use by passengers in limited quantities during flight), and other items intended for or used solely in connection with the operation or servicing of aircraft engaged in international air transportation shall be exempt, on the basis of reciprocity, from all import re ...[+++]

1. À leur arrivée sur le territoire de l'autre partie, les aéronefs utilisés par les transporteurs aériens d'une partie pour assurer des services aériens internationaux, de même que leurs équipements normaux, l'équipement au sol, les carburants, les lubrifiants, les fournitures techniques consommables, les pièces détachées (y compris les moteurs), les provisions de bord (incluant, mais de manière non limitative, la nourriture, les boissons et alcools, les tabacs et d'autres produits destinés à la vente aux passagers ou à la consommati ...[+++]


1. On arriving in the territory of one Party, aircraft operated in international air transportation by the airlines of the other Party, their regular equipment, ground equipment, fuel, lubricants, consumable technical supplies, spare parts (including engines), aircraft stores (including but not limited to such items of food, beverages and liquor, tobacco and other products destined for sale to or use by passengers in limited quantities during flight), and other items intended for or used solely in connection with the operation or servicing of aircraft engaged in international air transportation shall be exempt, on the basis of reciprocity, from all import re ...[+++]

1. À leur arrivée sur le territoire de l'autre partie, les aéronefs utilisés par les transporteurs aériens d'une partie pour assurer des services aériens internationaux, de même que leurs équipements normaux, l'équipement au sol, les carburants, les lubrifiants, les fournitures techniques consommables, les pièces détachées (y compris les moteurs), les provisions de bord (incluant, mais de manière non limitative, la nourriture, les boissons et alcools, les tabacs et d'autres produits destinés à la vente aux passagers ou à la consommati ...[+++]


Unlike the part on goods, this part of the Agreement has not yet entered into force. Its aim is for the Parties to liberalise their reciprocal trade in services in accordance with the Agreement and Annex V of the GATS, with the exception of audiovisual services, air transport and maritime cabotage.

Le but de ce chapitre est que les parties libéralisent leur commerce réciproque de services conformément au texte de l'accord et à l'article V du GATS, à l'exception des services audiovisuels, de transport aérien et du cabotage maritime.


Such an approach, however, if applied in the field of kerosene taxation would require fundamental changes to existing policies at ICAO-level and, in particular, to existing bilateral Air Service Agreements (ASAs) that allow for the imposition of taxation only in case of a reciprocal agreement.

Cependant, pour pouvoir être appliqué sous la forme d'une taxation du kérosène, ce type d'approche nécessiterait des changements radicaux au niveau de l'OACI, notamment en ce qui concerne les accords bilatéraux sur les services aériens, qui n'autorisent la taxation qu'en cas d'accord réciproque uniquement.


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