Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Representative average standard
Representative national average standard

Traduction de «Representative national average standard » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
representative national average standard

norme de la moyenne nationale représentative


representative average standard

norme de la moyenne représentative
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[3] As a result, the total ISPA contribution to projects funded in 2002 amounted to EUR 1.55 billion, representing an average grant rate of 64.9% of the total eligible project cost of EUR 2.39 billion, the remainder being financed by the applicant countries from national sources at central, regional, and/or local level, as well as by international financial institutions (IFIs).

Aussi, la contribution totale d'ISPA à des projets financés en 2002 s'élève à 1,55 milliard d'euros, représentant un taux moyen d'aide non remboursable de 64,9 % du coût éligible total de 2,39 milliards d'euros, le solde étant cofinancé par les pays candidats (sources nationales au niveau central, régional et/ou local) et par des institutions financières internationales (IFI).


13 - Regional disparities – coefficient of variation of employment rates – NAT Standard deviation of regional employment rates divided by the weighted national average.

13 – Disparités régionales – coefficient de variation des taux d'emploi – NAT Écart type des taux d'emploi régionaux divisé par la moyenne nationale pondérée.


These small producers are producers whose individual quota represents a maximum of 55 % of the average individual quota at national level.

Ces petits producteurs sont ceux dont le quota individuel représente au maximum 55 % du quota individuel moyen au niveau national.


Thereby the single product of the refinery is the CWT and its production has been calculated on the basis of defined generic process units each of which has been weighted with an emission factor relative to crude distillation, denoted as the CWT factor and representative of the CO emission intensity at an average level of energy efficiency, for the same standard fuel type for each process unit for combustion, and for average process emissions of the process unit.

Ainsi, le produit unique pour la raffinerie est le CWT et sa production a été calculée sur la base d’unités de procédé génériques déterminées dont chacune a été pondérée d’un facteur d’émission ramené à la distillation de pétrole brut, appelé «facteur CWT», représentatif de l’intensité d’émissions de CO à un niveau moyen d’efficacité énergétique, pour le même type de combustible standard pour chaque unité de procédé de combustion et pour les émissions de procédé moyennes de l’unité de procédé.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
These shall be used to adjust survey data in these locations to those representative of the national average.

Ceux-ci sont utilisés pour corriger les données d'enquêtes de ces lieux en fonction des données qui sont représentatives de la moyenne nationale.


50. Calls on the Turkish Government to pursue a democratic solution to the Kurdish issue following Prime Minister Erdoğan's encouraging statement of last year; considers it essential to strike a balance between the need to control the situation as regards security, avoiding civil-military strains, and effectively promoting the political dialogue and the economic and social development of the south-east region through a comprehensive strategy supported by adequate means; calls on the Turkish Government to invest in the socio-economic development of the south east, to address the disparities between the national average a ...[+++]nd the east and south east in, inter alia, unemployment, access to education, and housing and health care and to engage in a constructive dialogue with peaceful interlocutors; calls on the elected representatives of the Kurdish community to respond positively to any such dialogue with the Turkish Government, upholding firmly the principle of non-violence; recalls in this context the importance of allowing elected Kurdish representatives to participate more strongly in the democratic process by appropriate means such as reducing the electoral threshold; emphasises the need for the establishment of an efficient decentralised administration;

50. demande au gouvernement turc de rechercher une solution démocratique à la question kurde à la suite de la déclaration encourageante que le Premier ministre Erdoğan a faite l'année dernière; considère qu'il est essentiel d'arriver à un équilibre entre la nécessité de contrôler la situation en ce qui concerne la sécurité, en évitant les tensions entre civils et militaires, d'une part, et, d'autre part, une promotion réelle du dialogue politique et du développement économique et social de la région du Sud-Est par une stratégie globale appuyée par des moyens adéquats; demande au gouvernement turc de procéder à des investissements en faveur du développement socio-économique du sud-est afin de réduire les disparités entre l ...[+++]


50. Calls on the Turkish Government to pursue a democratic solution to the Kurdish issue following Prime Minister Erdoğan's encouraging statement of last year; considers it essential to strike a balance between the need to control the situation as regards security, avoiding civil-military strains, and effectively promoting the political dialogue and the economic and social development of the south-east region through a comprehensive strategy supported by adequate means; calls on the Turkish Government to invest in the socio-economic development of the south east, to address the disparities between the national average a ...[+++]nd the east and south east in, inter alia, unemployment, access to education, and housing and health care and to engage in a constructive dialogue with peaceful interlocutors; calls on the elected representatives of the Kurdish community to respond positively to any such dialogue with the Turkish Government, upholding firmly the principle of non-violence; recalls in this context the importance of allowing elected Kurdish representatives to participate more strongly in the democratic process by appropriate means such as reducing the electoral threshold; emphasises the need for the establishment of an efficient decentralised administration;

50. demande au gouvernement turc de rechercher une solution démocratique à la question kurde à la suite de la déclaration encourageante que le Premier ministre Erdoğan a faite l'année dernière; considère qu'il est essentiel d'arriver à un équilibre entre la nécessité de contrôler la situation en ce qui concerne la sécurité, en évitant les tensions entre civils et militaires, d'une part, et, d'autre part, une promotion réelle du dialogue politique et du développement économique et social de la région du Sud-Est par une stratégie globale appuyée par des moyens adéquats; demande au gouvernement turc de procéder à des investissements en faveur du développement socio-économique du sud-est afin de réduire les disparités entre l ...[+++]


45. Calls on the Turkish Government to pursue a democratic solution to the Kurdish issue following Prime Minister Erdogan's encouraging statement of last year; considers it essential to strike a balance between the need to control the situation as regards security, avoiding civil-military strains, and effectively promoting the political dialogue and the economic and social development of the South East region through a comprehensive strategy supported by adequate means; calls on the Turkish Government to invest in the socio-economic development of the South East, to address the disparities between the national average a ...[+++]nd the East and South-East in, inter alia, unemployment, access to education, and housing and health care and to engage in a constructive dialogue with peaceful interlocutors; calls on the elected representatives of the Kurdish community to respond positively to any such dialogue with the Turkish government, upholding firmly the principle of non-violence; recalls in this context the importance of allowing elected Kurdish representatives to participate more strongly in the democratic process by appropriate means such as reducing the electoral threshold; emphasises the need for the establishment of an efficient decentralised administration;

45. demande au gouvernement turc de rechercher une solution démocratique à la question kurde à la suite de la déclaration encourageante que le Premier ministre Erdogan a faite l'année dernière; considère qu'il est essentiel d'arriver à un équilibre entre la nécessité de contrôler la situation en ce qui concerne la sécurité, en évitant les tensions entre civils et militaires, d'une part, et, d'autre part, une promotion réelle du dialogue politique et du développement économique et social de la région du Sud-Est par une stratégie globale appuyée par des moyens adéquats; demande au gouvernement turc de procéder à des investissements en faveur du développement socio-économique du sud-est afin de réduire les disparités entre l ...[+++]


Since having the same tax rules in each state but without consolidation would provide companies with fewer benefits (issues such as transfer pricing would remain), development of a common tax base should therefore be followed by development of an accounting consolidation method, as the ones provided for in the International Accounting Standards (IAS) are agreed not to be suitable for tax purposes (many of consolidated accounts include the results of non-EU subsidiaries, financial accounting is never going to fully meet the requirements of the tax base, despite recent standardisation of national accounting ...[+++]

Étant donné que l'existence de règles fiscales identiques dans chaque État en l'absence de consolidation apporterait moins de bénéfices aux sociétés (des problèmes tels que les prix des transferts subsisteraient), l'élaboration d'une assiette fiscale commune devrait dès lors être suivie par l'élaboration d'une méthode de consolidation comptable, étant donné que celle que fournissent les normes comptables internationales NCI ("IAS") ne sont pas adaptées, tout le monde en convient, aux objectifs fiscaux (de nombreux comptes consolidés incluent les résultats des filiales non européennes, la comptabilité financière ne répondant jamais complètement aux exigences de l'assiette fiscale, en dépit de la standardisation ...[+++]


Such standard qualities should be average qualities representative of sugar produced in the Community and defined on the basis of criteria used by the sugar trade.

Il convient que ces qualités types correspondent à des qualités moyennes représentatives des sucres produits dans la Communauté et soient définies sur la base des critères en usage dans le commerce du sucre.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'Representative national average standard' ->

Date index: 2023-11-16
w