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A
Apply a protective layer
Apply protective layers
Applying layers of road construction material
Arterial road
Asphalt road construction
Base course
Construct asphalt road
Constructing asphalt road
E layer
E-layer
Heaviside layer
Help in road accidents
Help recover in road accidents
Ionosphere E-layer
Kennely-Heaviside layer
MLH
Main road
Major road
Mixed layer height
Mixed layer thickness
Mixed-layer depth
Mixed-layer height
Mixed-layer top
Mixing depth
Mixing height
Mixing layer depth
Mixing layer height
Mixing layer thickness
Pave asphalt layers
Primary road
Principal traffic road
Provide aid in road collisions
Rescue in road accidents
Road base
Road base layer
Road layer
Road surface
Roadway surface
Roadway surfacing
Surface course
Surface layer
Surfacing
Thickness of the mixing layer
Trunk road
Use a protective layer
Utilise a protective layer
Wearing course
Wearing surface

Translation of "Road layer " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


asphalt road construction | constructing asphalt road | construct asphalt road | pave asphalt layers

poser des couches d’asphalte


applying layers of road construction material

pose de couches de matériau de construction routière


surface course [ wearing course | wearing surface | surfacing | road surface | roadway surface | roadway surfacing | surface layer ]

couche de roulement [ couche d'usure | couche de surface | revêtement | revêtement de surface | surface de roulement | surface d'usure ]


base course | road base | road base layer

couche de base | couche de support


arterial road | main road | major road | primary road | principal traffic road | trunk road | A [Abbr.]

grande artère de trafic | route primaire | route principale | route principale à grand débit


mixed layer height [ MLH | mixed-layer height | mixing layer height | mixed-layer depth | mixing layer depth | mixed layer thickness | mixing layer thickness | mixing height | mixing depth | mixed-layer top | thickness of the mixing layer ]

hauteur de la couche de mélange [ épaisseur de la couche de mélange ]


use a protective layer | utilise a protective layer | apply a protective layer | apply protective layers

appliquer une couche de protection | appliquer une couche protectrice


help recover in road accidents | provide aid in road collisions | help in road accidents | rescue in road accidents

participer aux secours dans des accidents de la route


E layer [ E-layer | ionosphere E-layer | Heaviside layer | Kennely-Heaviside layer ]

couche E [ couche E de l'ionosphère | couche de Heaviside | couche de Kennely-Heaviside | couche Heaviside | couche Kennely-Heaviside ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Guidelines, as adopted in 1996 and last amended in 2004, include two planning layers: a comprehensive network layer (outline plans for rail, road, inland waterway, combined transport, airport and port networks) and a second layer of 30 priority projects – i.e. selected projects of common interest.

Ces orientations, adoptées en 1996 et modifiées en dernier lieu en 2004, comprennent deux niveaux de planification: le premier niveau concerne le réseau global (schémas de réseau pour les voies ferrées, les routes, les voies navigables, le transport combiné, les aéroports et les ports), le deuxième comporte 30 projets prioritaires, c'est-à-dire des projets d'intérêt commun sélectionnés.


The largely preferred TEN-T planning approach would be characterized as follows: While maintaining the fairly dense rail, road, inland waterways, ports and airports networks, which constitute the “comprehensive network” as the basic layer of the TEN-T and are, in large part, derived from the corresponding national networks, the “core network” would overlay the “comprehensive” network and give expression to a genuine European planning perspective focused on bringing about a systemic improvement in the transport system's resource effici ...[+++]

On pourrait décrire l'approche de planification du RTE-T qui a été privilégiée comme suit: il s'agirait de maintenir un "socle" de RTE-T composé des réseaux relativement denses de voies ferrées, de routes, de voies navigables intérieures, de ports et d'aéroports qui constituent le «réseau global» et sont issus, pour la plupart, des réseaux nationaux correspondants, auquel on superposerait un «réseau central» qui concrétiserait une véritable perspective européenne de planification, axée sur l'accroissement systémique de l'efficacité des ressources du réseau de transport et une réduction globale notable des émissions de gaz à effet de serr ...[+++]


43.3. Braking system(s) interface complying with ISO 11992-1:2003 (Road vehicles — Interchange of digital information on electrical connections between towing and towed vehicles — Part 1: Physical and data-link layers), including the physical layer, the data link layer and the application layer and the respective position of supported messages and parameters: yes/no (4)

43.3. Interface du ou des systèmes de freinage conforme à la norme ISO 11992-1:2003 (Véhicules routiers — Échange d'informations numériques sur les connexions électriques entre véhicules tracteurs et véhicules tractés — Partie 1: Couche physique et couche de liaison de données), y compris la couche physique, la couche de liaison de données et la couche d'application ainsi que l'emplacement respectif des messages et paramètres acheminés: oui/non (4)


use of inorganic waste fractions (sand, stones, grits, ashes, lime) for construction, such as paving, roads, covering layers etc.

utilisation des fractions de déchets inorganiques (sable, cailloux, gravier, cendres, chaux) pour les travaux de construction tels que le revêtement des routes, etc.


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The main new feature in the proposal is the two-layered planning approach: there would still be a TEN-T base made up of fairly dense networks of railways, roads, inland waterways, ports and airports which comprise the comprehensive network, most of them part of national networks which would then be subsumed into a central network. This central network would allow for genuine European planning, focusing on steadily increasing the effectiveness of the network resources and achieving a significant overall reduction of greenhouse gas emissions linked to transport.

La principale innovation proposée est le concept d’une approche de planification à double niveau: il s’agirait de maintenir un socle de RTE-T composé des réseaux relativement denses de voies ferrées, de routes, de voies navigables intérieures, de ports et d’aéroports, qui constituent le réseau global, issus pour la plupart des réseaux nationaux correspondants auxquels on superposerait un réseau central, qui concrétiserait une véritable perspective européenne de planification, axée sur l’accroissement systémique de l’efficacité des ressources du réseau de transport et une réduction globale notable des émissions de gaz à effet de serre due ...[+++]


The largely preferred TEN-T planning approach would be characterized as follows: While maintaining the fairly dense rail, road, inland waterways, ports and airports networks, which constitute the “comprehensive network” as the basic layer of the TEN-T and are, in large part, derived from the corresponding national networks, the “core network” would overlay the “comprehensive” network and give expression to a genuine European planning perspective focused on bringing about a systemic improvement in the transport system's resource effici ...[+++]

On pourrait décrire l'approche de planification du RTE-T qui a été privilégiée comme suit: il s'agirait de maintenir un "socle" de RTE-T composé des réseaux relativement denses de voies ferrées, de routes, de voies navigables intérieures, de ports et d'aéroports qui constituent le «réseau global» et sont issus, pour la plupart, des réseaux nationaux correspondants, auquel on superposerait un «réseau central» qui concrétiserait une véritable perspective européenne de planification, axée sur l'accroissement systémique de l'efficacité des ressources du réseau de transport et une réduction globale notable des émissions de gaz à effet de serr ...[+++]


Geotextiles and related products - Circulation fixtures - Floorings, paving and road finishes - Aggregates - Road construction products - Pipes, thanks and ancillaries not in contact with water intended for human consumption - Floor beds including suspended ground floors, roads and other trafficked areas - Ultra thin layer asphalt concrete - Waste water engineering products - Falling rock protection kits - Liquid applied bridge-deck waterproofing kits - Expansion joints for road bridges

Géotextiles et produits connexes - Équipements fixes de circulation - Revêtements de sols, pavages et couches de finition des routes - Granulats - Produits pour la construction de routes - Tuyaux, réservoirs et accessoires de tuyauterie n'entrant pas en contact avec l'eau destinée à la consommation humaine - Assiettes de dalles sur sol y compris les planchers suspendus, routes et autres zones de circulation - Béton bitumineux ultra-mince - Produits d'assainissement - Protections en kit contre les éboulements - Kits hydrofuges pour tabliers de pont sous forme de liquide appliqué - Joints de dilatation pour ponts routiers


Geotextiles and related products - Circulation fixtures - Floorings, paving and road finishes - Aggregates - Road construction products - Pipes, thanks and ancillaries not in contact with water intended for human consumption - Floor beds including suspended ground floors, roads and other trafficked areas - Ultra thin layer asphalt concrete - Waste water engineering products - Falling rock protection kits - Liquid applied bridge-deck waterproofing kits - Expansion joints for road bridges

Géotextiles et produits connexes - Équipements fixes de circulation - Revêtements de sols, pavages et couches de finition des routes - Granulats - Produits pour la construction de routes - Tuyaux, réservoirs et accessoires de tuyauterie n'entrant pas en contact avec l'eau destinée à la consommation humaine - Assiettes de dalles sur sol y compris les planchers suspendus, routes et autres zones de circulation - Béton bitumineux ultra-mince - Produits d'assainissement - Protections en kit contre les éboulements - Kits hydrofuges pour tabliers de pont sous forme de liquide appliqué - Joints de dilatation pour ponts routiers


The Guidelines, as adopted in 1996 and last amended in 2004, include two planning layers: a comprehensive network layer (outline plans for rail, road, inland waterway, combined transport, airport and port networks) and a second layer of 30 priority projects – i.e. selected projects of common interest.

Ces orientations, adoptées en 1996 et modifiées en dernier lieu en 2004, comprennent deux niveaux de planification: le premier niveau concerne le réseau global (schémas de réseau pour les voies ferrées, les routes, les voies navigables, le transport combiné, les aéroports et les ports), le deuxième comporte 30 projets prioritaires, c'est-à-dire des projets d'intérêt commun sélectionnés.


For example, if the operator has to replace part of an item of infrastructure during the period of the arrangement (e.g. the top layer of a road or the roof of a building), the item of infrastructure shall be considered as a whole.

Par exemple, si le concessionnaire doit remplacer une partie d’un élément d’infrastructure pendant la période de l’accord (revêtement d’une route, toit d’un bâtiment .), l’élément d’infrastructure est considéré comme un tout.


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