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Protect digital privacy
Protect personal data and privacy
Review online privacy settings
Safeguard online privacy and identities
Safeguard online privacy and identity
Safeguarding online privacy and identity
Take action to ensure online privacy

Translation of "Safeguarding online privacy and identity " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
safeguard online privacy and identities | safeguarding online privacy and identity | protect personal data and privacy | review online privacy settings

protéger des données à caractère personnel et la vie privée


protect digital privacy | take action to ensure online privacy | review online privacy settings | safeguard online privacy and identity

protéger la confidentialité et l'identité en ligne | protéger la confidentialité et l'identité sur l'internet
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Furthermore, in its Roadmap for a pan-European eIDM Framework by 2010, it indicates that one of the key principles governing electronic identity management is that "the system must be secure, implement the necessary safeguards to protect the user's privacy, and allow its usage to be aligned with local interest and sensitivities".

En outre, dans sa feuille de route relative à l'instauration d'un cadre européen d'e-ID d'ici à 2010, elle indique que l'un des principes fondamentaux régissant la gestion de l'identité électronique est que « le système doit être sûr, il doit comporter les garanties nécessaires à la protection de la vie privée de l'utilisateur et permettre une adaptation de son mode d'utilisation aux intérêts et sensibilités locaux ».


11. Considers that big data, cloud services, the Internet of Things, research and innovation are key to economic development and need a coherent approach throughout EU legislation; believes that compliance with data protection legislation and effective privacy safeguards and security safeguards as set in the General Data Protection Regulation, including special provisions regarding children as vulnerable consumers, are crucial for building trust for citizens and consumers in the data-driven economy sector; stresses the need to raise awareness of the role of data and the meaning of data-sharing for consumers, as reg ...[+++]

11. estime que les mégadonnées, les services d'informatique en nuage, l'internet des objets, la recherche et l'innovation sont essentiels pour le développement économique et nécessitent une approche cohérente dans l'ensemble de la législation de l'Union européenne; estime que le respect de la législation en matière de protection des données et des garanties efficaces en matière de protection de la vie privée et des garanties en matière de sécurité, telles qu'établies dans le règlement général sur la protection des données, y compris ...[+++]


107. Believes that compliance with data protection legislation and effective privacy and security safeguards as set in the General Data Protection Regulation, including special provisions regarding children as vulnerable consumers, are crucial for building the trust of citizens and consumers in the data-driven economy sector; stresses the need to raise awareness of the role of data and the meaning of data-sharing for consumers as regards their fundamental rights within the economy, and to lay down rules on data ownership and citizens’ control over their personal data; underlines the role of personalisation of services and products that ...[+++]

107. estime que le respect de la législation en matière de protection des données et l'application de garanties efficaces en matière de protection de la vie privée et de sécurité, telles qu'établies dans le règlement général sur la protection des données, notamment les dispositions spéciales sur les enfants en tant que consommateurs vulnérables, sont primordiaux pour renforcer la confiance des citoyens et des consommateurs dans le secteur de l'économie fondée sur les données; souligne la nécess ...[+++]


43. Insists on the need for a safe and effective system to enhance trust between consumers and businesses in order to consolidate and promote e-commerce, while safeguarding user privacy; calls for a particular focus on SMEs and micro‑enterprises, ensuring that the barriers for developing cross-border commercial activities, such as consumer protection and Intellectual Propriety Right regimes, are properly tackled; welcomes the Commission’s initiatives on alternative dispute mechanisms that will ensure safe trading relations, especially online;

43. souligne la nécessité de disposer d'un système sûr et efficace afin de renforcer la confiance entre les consommateurs et les entreprises, de manière à consolider et à promouvoir le commerce électronique tout en protégeant la vie privée des utilisateurs; demande qu'une attention particulière soit accordée aux PME et aux microentreprises pour garantir l'élimination effective des obstacles au développement des activités commerciales transfrontalières (par exemple les régimes de protection des consommateurs et de droits de propriété intellectuelle); sal ...[+++]


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The purpose of the digital privacy act is to strengthen the rules for the safeguarding of Canadians' personal information when they shop online or surf the web.

La Loi sur la protection des renseignements personnels numériques vise à renforcer la protection des renseignements personnels des Canadiens lorsqu'ils magasinent en ligne ou naviguent sur le Web.


(Return tabled) Question No. 333 Hon. Irwin Cotler: With regard to the government’s consultations about prostitution-related offences: (a) what goals have been established for the consultations; (b) what goals have been established for the online consultation; (c) whose input did the government seek through online consultation; (d) which individuals wrote the discussion paper for the online consultation; (e) which individuals with expertise in prostitution-related offences participated in the development of the discussion paper in (d); (f) which individuals with expertise in prostitution-related offences reviewed the discussion pape ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 333 L'hon. Irwin Cotler: En ce qui concerne la consultation du gouvernement sur les infractions liées à la prostitution: a) quels sont les objectifs établis pour la consultation; b) quels sont les objectifs établis pour la consultation en ligne; c) de qui le gouvernement souhaitait-il obtenir des commentaires au moyen de la consultation en ligne; d) qui sont ceux qui ont rédigé le document de consultation aux fins de la consultation en ligne; e) qui sont les spécialistes des infractions liées à la prostitution qui ont participé à l’élaboration du document de consultation mentionné au point d); f) ...[+++]


4. Points out that the internet provides children and young people with immensely valuable tools which can be used to express or assert their views, access information and learning and claim their rights, as well as being an excellent tool of communication, providing opportunities of openness to the world and personal growth; stresses, nonetheless, that the online environment and social media sources pose substantial potential risks to the privacy and digni ...[+++]

4. souligne que l'internet offre aux enfants et aux jeunes des outils extrêmement précieux qui peuvent être utilisés pour exprimer ou faire valoir leurs points de vue, pour avoir accès à l'information et pour connaître et revendiquer leurs droits et constitue un excellent moyen de communication, d’ouverture sur le monde et d'enrichissement personnel; souligne néanmoins que l'environnement en ligne et les médias sociaux exposent à un risque potentiel important la vie privée et la dignité des enfants, qui font généralement preuve d'une ...[+++]


The Commission, as well as its advisory body, the Article 29 Data Protection Working Party, has advocated in numerous opinions the use of pseudonyms rather than revealing one's identity when going online, as well as privacy-friendly default options for users of Web 2.0 applications.

La Commission, ainsi que son organe consultatif, le groupe de travail «article 29» sur la protection des données, a défendu dans plusieurs avis l’utilisation de pseudonymes plutôt que de l’identité réelle en ligne, ainsi que des options par défaut respectueuses de la vie privée dans les applications web 2.0.


While Bill C-299 would not curb all spam, it should curb: malicious actions that cause harm to computers, networks or data, or use personal property for unauthorized purposes, for example, viruses, worms, Trojan horses, denial of service attacks, zombie networks; deceptive and fraudulent business practices, including online versions of traditional mail-based frauds, for example, the Nigerian bank account, or 419 scam, and spoofed websites masquerading as legiti ...[+++]

Le projet de loi C-299 ne réduira pas tous les types de pourriel, mais il devrait réduire les activités nuisibles qui endommagent les ordinateurs, les réseaux ou les données; l'utilisation des biens personnels à des fins non autorisées, comme dans le cas des virus, vers, chevaux de Troie, attaques par déni de service et réseaux zombies; les pratiques commerciales trompeuses et frauduleuses, y compris les versions électroniques de fraudes postales classiques, par exemple le compte bancaire du Nigeria ou arnaque 419, et les sites web qui personnifient des entreprises légitimes; les courriels hameçons visant l’usurpation d’ ...[+++]


Administrations should ensure access to public services for all citizens, through investment in multi-platform approaches (PC, digital TV, mobile terminals, public access points etc). Trust and confidence in online interaction with governments needs to be ensured, the privacy of data safeguarded, and authentication and identity management issues properly addressed.

Il est nécessaire d'instaurer la confiance dans les interactions en ligne avec les pouvoirs publics, de préserver la confidentialité des données et de se préoccuper comme il se doit des questions d'authentification et de gestion de l'identité.




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Date index: 2021-11-20
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