Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Conservatory dance lecturer
Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
Dance conservatory instructor
Dance school teacher
Demonstration school
Drama teacher
Drama teacher secondary school
Experimental school
High school performing and dramatic arts teacher
Laboratory school
Low school performance
Observation school
Performing arts school dance instructor
Practice school
Promote cultural collections in schools
Promote cultural venue in schools
Promote culture in schools
Promote schools as a cultural venue
Reduced school performance
School performance
Secondary school drama teacher

Traduction de «School performance » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


reduced school performance

baisse du rendement scolaire


reduced school performance

baisse du rendement scolaire




drama teacher | secondary school drama teacher | drama teacher secondary school | high school performing and dramatic arts teacher

professeure d'art dramatique en enseignement secondaire | professeure de théâtre | professeur d'art dramatique en enseignement secondaire | professeur d'art dramatique en enseignement secondaire/professeure d'art dramatique en enseignement secondaire


Child Psychiatrics Disorders, Poor School Performance and Social Problems : the roles of family structure and low-income

Troubles psychiatriques, piètre réussite scolaire et problèmes sociaux chez l'enfant : rôles de la structure familiale et de la faiblesse du revenu


Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, failure to attain a cherish ...[+++]

Définition: Etat de détresse et de perturbation émotionnelle, entravant habituellement le fonctionnement et les performances sociales, survenant au cours d'une période d'adaptation à un changement existentiel important ou un événement stressant. Le facteur de stress peut entraver l'intégrité de l'environnement social du sujet (deuil, expériences de séparation) ou son système global de support social et de valeurs sociales (immigration, statut de réfugié); ailleurs, le facteur de stress est en rapport avec une période de transition ou de crise au cours du développement (scolarisation, naissance d'un enfant, échec dans la poursuite d'un b ...[+++]


dance conservatory instructor | dance school teacher | conservatory dance lecturer | performing arts school dance instructor

professeur de danse | professeur de danse/professeure de danse | professeure de danse


demonstration school | experimental school | laboratory school | observation school | practice school

école d'application | école de stage pratique | école expérimentale


promote culture in schools | promote schools as a cultural venue | promote cultural collections in schools | promote cultural venue in schools

promouvoir un site culturel dans les écoles
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
22. School performance is generally strongly correlated with socio-economic conditions.

22. Les résultats scolaires sont généralement en étroite corrélation avec les conditions socioéconomiques [10].


Families and communities that attach great importance to education are likely to support their children at school more strongly.[14] Mothers are particularly influential on school performance.[15] The way women are educated, empowered and able to take decisions for their children in a particular community can strongly influence their children’s performance.

Les familles et les communautés qui attachent beaucoup d'importance à l'éducation tendent à soutenir davantage leurs enfants à l'école[14]. Les mères exercent une influence particulièrement marquée sur les résultats scolaires[15]. Le niveau d'éducation et d'autonomie des femmes ainsi que leur pouvoir de décision concernant leurs enfants dans une communauté donnée peuvent avoir une incidence sensible sur les résultats de leurs enfants.


[18] A seminal study on this issue is Coleman et al (1966), demonstrating that minority students in segregated schools perform below their potential.

[18] Une étude majeure à cet égard est celle de Coleman et al (1966), qui démontre que les élèves issus de minorités qui fréquentent des écoles ségréguées n'exploitent pas pleinement leur potentiel.


However, these changes require appropriate resources and support.The recruitment, preparation and professional development of school leaders is a crucial factor in improving school performance.

Ces changements requièrent toutefois des ressources et des soutiens appropriésLe recrutement, la préparation et l’évolution professionnelle des chefs d’établissements sont des facteurs essentiels pour améliorer les résultats scolaires.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Senator Neufeld: I do not know how long the program has been in place for funding for the performance measurement system for education to enable data collection on student and school performance.

Le sénateur Neufeld : J'ignore depuis combien de temps on finance le système de mesure du rendement en éducation, qui permet de recueillir des données sur le rendement des élèves et des écoles.


(Return tabled) Question No. 865 Ms. Kirsty Duncan: With respect to cuts in government funding to newcomer settlement organizations: (a) how does this policy reflect Canada’s commitment to cultural diversity; (b) what, if any, needs assessments of newcomers to Canada have been undertaken over the last five years, if none were undertaken, why not, and of those undertaken, (i) when were they undertaken, (ii) by whom, (iii) what were the results, (iv) what were the chief recommendations; (c) what was the detailed process undertaken to examine funding of newcomer settlement programs, which led to the government's cuts; (d) over the past five years, how much money did the government promise to invest in newcomer settlement ser ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 865 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la réduction des subventions gouvernementales aux organismes d’aide à l’établissement des nouveaux arrivants: a) en quoi cette politique correspond-elle à l’engagement du Canada en faveur de la diversité culturelle; b) a-t-on cherché depuis cinq ans à évaluer les besoins des nouveaux arrivants, si non, pourquoi pas, si oui, (i) quand ces évaluations ont-elles été menées, (ii) qui les a menées, (iii) quels résultats ont-elles donnés, (iv) sur quelles recommandations ont-elles débouché; c) comment s’y est-on pris au juste pour examiner le budget des programmes d’aide à l’établissement des nouveaux arrivants en vue de les réduire; d) depuis cinq ans, combien le go ...[+++]


Education systems with early ‘tracking’[14] of students exacerbate differences in educational attainment due to social background, and thereby lead to even more inequitable outcomes in student and school performance.[15] Tracking has been considered effective in some Member States, where whole schools are tailored to groups of students with similar needs and levels of achievement.

Les systèmes éducatifs comportant un «tracking»[14] précoce des étudiants accentuent les différences de niveau d’études liées à l’origine sociale, ce qui rend les résultats obtenus par les élèves et les écoles encore plus inéquitables[15]. Le tracking est jugé efficace par certains États membres, où des écoles entières sont adaptées à des groupes d'étudiants présentant des besoins et un niveau d’instruction similaires.


High-quality early childhood education produces long-term positive outcomes and cost-savings that include improved school performance, reduced special education placement, lower school dropout rates, and increased lifelong earning potential.

Une éducation de qualité supérieure pour les jeunes enfants produit des résultats positifs et des économies à long terme, notamment: l'amélioration des résultats scolaires, la réduction des placements dans des classes spéciales, des taux moins élevés de décrochage scolaire et un potentiel de revenu accru tout au long de leur vie. Cette éducation de qualité supérieure fait une différence pour les enfants, certes, mais elle compte aussi pour leur parents employés.


LEAPS: a project undertaken by the city of Dublin with the aim of helping young people in difficulty to improve their school performance by drawing their inspiration from sporting achievement; Euro 2004: some 70 European volunteers, supported by the Union, are in Portugal for this event to carry out tasks of communication and information; Olympic Champions of Education: 28 young people selected by the national coordinators of the Year on the basis of their school performance, will be invited to Athens for the Olympic Games.

LEAPS : projet mené par la ville de Dublin et qui vise à aider les jeunes en difficulté à améliorer leurs résultats scolaires via des exemples sportifs ; Euro 2004 : dans le cadre de la compétition en cours au Portugal, quelques 70 volontaires européens effectuent sur place des tâches de communication et d’information avec le soutien de l’Union ; Olympic Champions of Education : 28 jeunes, sélectionnés par les coordinateurs nationaux de l’Année sur base de leurs résultats scolaires, seront invités à Athènes lors des Jeux.


Their work consistently shows the three most important risk factors for whether children will, in fact, become smokers are these: Whether they are or have risk-taking personalities, whether in fact they exhibit rebellion against parents or authority figures, government or school, and whether in fact they drop out of school or have poor school performance.

Leurs recherches font apparaître les trois facteurs de risque les plus importants qui permettent de voir si ces jeunes vont, en fait, devenir des fumeurs. Ont-ils des dispositions à prendre des risques, se rebellent-ils contre les parents ou les symboles d'autorité, le gouvernement ou l'école, sont-ils des décrocheurs ou ont-ils de mauvais résultats scolaires.


w