Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absence from school
Alcoholic hallucinosis
Attendance at school
Brexit
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Class attendance
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Educational institution
Exit from the European Union
Jealousy
Leaving the EU
Market withdrawal
Opting out
Option to withdraw
Optional withdrawal
Paranoia
Product withdrawal
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Right of withdrawal from the EU
Right of withdrawal from the European Union
School
School absence
School attendance
School dropout
School dropping out
School withdrawal
Statement of withdrawal
Teaching institution
Truancy
Voluntary withdrawal
Withdrawal
Withdrawal from the EU
Withdrawal from the European Union
Withdrawal from the market
Withdrawal of a Member State from the EU
Withdrawal opting out
Withdrawal option
Withdrawal statement
Withdrawing EU Member State
Withdrawing EU country

Traduction de «School withdrawal » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
school dropout | school dropping out | school withdrawal

abandon en cours d'études


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


withdrawal from the EU [ Brexit | exit from the European Union | leaving the EU | right of withdrawal from the EU | right of withdrawal from the European Union | withdrawal from the European Union | withdrawal of a Member State from the EU | withdrawing EU country | withdrawing EU Member State ]

retrait de l’UE [ Brexit | droit de se retirer de l'UE | droit de se retirer de l'Union européenne | État membre de l’UE qui se retire de l’Union | pays de l’UE qui se retire de l’Union | retrait de l'Union européenne | retrait d’un État membre de l’UE | sortie de l'UE | sortie de l’Union européenne ]


opting out | optional withdrawal | voluntary withdrawal | withdrawal opting out | withdrawal option | option to withdraw

option de retrait | option de sortie | droit de retrait | retrait facultatif | désengagement


market withdrawal | product withdrawal | withdrawal | withdrawal from the market

retrait | retrait du marché


educational institution [ school | teaching institution ]

établissement d'enseignement [ école | établissement scolaire ]


school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

fréquentation scolaire [ absence scolaire | assiduité aux cours | fréquentation au cours | présence des élèves ]


Definition: The schizophrenic disorders are characterized in general by fundamental and characteristic distortions of thinking and perception, and affects that are inappropriate or blunted. Clear consciousness and intellectual capacity are usually maintained although certain cognitive deficits may evolve in the course of time. The most important psychopathological phenomena include thought echo; thought insertion or withdrawal; thought broadcasting; delusional perception and delusions of control; influence or passivity; hallucinatory voices commenting or discussing the p ...[+++]

Définition: Les troubles schizophréniques se caractérisent habituellement par des distorsions fondamentales et caractéristiques de la pensée et de la perception, ainsi que par des affects inappropriés ou émoussés. La clarté de l'état de conscience et les capacités intellectuelles sont habituellement préservées, bien que certains déficits des fonctions cognitives puissent apparaître au cours de l'évolution. Les phénomènes psychopathologiques les plus importants sont: l'écho de la pensée, les pensées imposées et le vol de la pensée, la divulgation de la pensée, la perception délirante, les idées délirantes de contrôle, d'influence ou de pa ...[+++]


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language development. Associated ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


statement of withdrawal | withdrawal statement

relevé de retrait
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Water and sanitation || Achieve universal access to safe drinking water Could include rural and urban dimensions, disadvantaged groups, public facilities such as hospitals, schools and refugee camps, and quality parameters || Achieve universal access to sanitation and hygiene Could include access to sanitation facilities and ending open defecation || Improve integrated water resource management Could include management plans for river basin, floods and droughts plans, disaster-related losses, storage capacity and participatory decision making || Improve water efficiency in all key sectors Could include river basins subject to water stress, su ...[+++]

Eau et services d’assainissement || Assurer l’accès universel à l’eau potable Pourrait inclure les dimensions rurales et urbaines, les groupes défavorisés, les infrastructures publiques comme les hôpitaux, les écoles et les camps de réfugiés, et des paramètres de qualité || Assurer l’accès universel à des services d’assainissement et d’hygiène Pourrait inclure l’accès aux installations d’assainissement et l’élimination de la pratique de la défécation en plein air || Améliorer la gestion intégrée des ressources en eau Pourrait inclure les plans de gestion pour les bassins hydrographiques, les plans de lutte contre les inondations et les s ...[+++]


10. Reiterates that notions of partitioning concerning Kosovo or any other country of the Western Balkans run counter to the spirit of European integration; calls for the dismantling of the parallel institutions maintained by the Serbian state in northern Kosovo, and in particular for the withdrawal of security services and judicial organs; underlines the importance of ensuring socio-economic development in the region; reiterates that economic support needs to be fully transparent, in particular the financing of schools and hospitals in no ...[+++]

10. réaffirme que l'idée de partition du Kosovo ou de tout autre pays des Balkans occidentaux est contraire à l'esprit de l'intégration européenne; demande que soient démantelées les institutions parallèles établies par l'État serbe dans le nord du Kosovo, et réclame en particulier le retrait des services de sécurité et des organes judiciaires; insiste sur l'importance de veiller au développement socio-économique de la région; rappelle que le soutien économique doit être pleinement transparent, en particulier en ce qui concerne le financement des écoles et des hôpitaux dans le nord du Kosovo; souligne que les autorités tant serbes qu ...[+++]


- the presence or the withdrawal of food and drink vending machines in the case of certain schools (France and the UK),

- la présence ou le retrait de distributeurs automatiques payants de boissons et d'aliments dans certains établissements scolaires (France, Royaume-Uni),


24. Believes it appropriate, within the framework of that new crisis management system, for there to be an increase in aid for withdrawals distributed free of charge to welfare organisations, since at present this does not compensate for the high transport and packaging costs involved, and for the promotion of fruit and vegetable consumption in schools;

24. juge opportun, dans le cadre de ce nouveau système de gestion des crises, d'augmenter les aides lorsque les produits retirés sont ensuite distribués gratuitement à des organismes de bienfaisance, car actuellement ces aides ne compensent pas les coûts de transport et de conditionnement élevés, et lorsqu'ils entrent dans le cadre d'une campagne d'encouragement à la consommation de fruits et de légumes dans les écoles;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
6. Calls on the Turkish government to respect the right of petition of the students and their parents, to release the petitioners and withdraw the legal action against them, to allow the schoolchildren and students who signed the petition to return to their schools and to recognise their right to be educated in their mother tongue;

6. demande au gouvernement turc de respecter le droit de pétition des étudiants et des parents, de libérer les pétitionnaires et d'arrêter les poursuites judiciaires engagées contre eux, de permettre la réintégration des élèves et étudiants pétitionnaires dans leurs écoles et de reconnaître le droit d’enseignement dans la langue maternelle des pétitionnaires;


24. Stresses the importance of paying special attention to the education of girls and believes that a start could be made to tackling unequal opportunities for girls by recruiting and training local female teachers, eliminating the male bias in curricula and related materials, free school meals, accelerated withdrawal fees for girl students, encouraging parents to participate in school management and locating schools closer to the communities which they serve;

24. estime qu'il s'agit d'accorder une attention particulière à l'éducation des filles et que l'on pourrait commencer à remédier à l'inégalité des chances dont elles sont victimes en recrutant et formant des enseignantes au niveau local, en éliminant les préjugés sexistes dans les programmes et les manuels scolaires, en fournissant des repas gratuits à l'école, en accélérant la suppression des frais de scolarité pour les étudiantes et écolières, en encourageant les parents à participer à la gestion de l'école et en construisant les établissements scolaires plus près des communautés qu'ils sont censés servir;


[5] The main issues addressed are the following: definition of the target group that will benefit from the future Community instrument (scope), information, documentation, freedom of movement, material reception conditions (housing, food, clothing, daily expense allowance), health care, schooling for minors, employment, reduction or withdrawal of reception, persons with special needs and actions to improve the efficiency of the reception system.

Les principales questions abordées sont les suivantes: définition du groupe cible qui bénéficiera du futur instrument communautaire (champ d'application), information, documents, liberté de circulation, conditions matérielles d'accueil (logement, nourriture, habillement, allocation journalière), soins médicaux, scolarisation des mineurs, emploi, limitation ou retrait du bénéfice des conditions d'accueil, personnes ayant des besoins particuliers et mesures visant à rendre plus efficace le système d'accueil.


[5] The main issues addressed are the following: definition of the target group that will benefit from the future Community instrument (scope), information, documentation, freedom of movement, material reception conditions (housing, food, clothing, daily expense allowance), health care, schooling for minors, employment, reduction or withdrawal of reception, persons with special needs and actions to improve the efficiency of the reception system.

Les principales questions abordées sont les suivantes: définition du groupe cible qui bénéficiera du futur instrument communautaire (champ d'application), information, documents, liberté de circulation, conditions matérielles d'accueil (logement, nourriture, habillement, allocation journalière), soins médicaux, scolarisation des mineurs, emploi, limitation ou retrait du bénéfice des conditions d'accueil, personnes ayant des besoins particuliers et mesures visant à rendre plus efficace le système d'accueil.


Consequently, waiving section 93 means withdrawing protection for the denominational status of schools and withdrawing the right to religious education in the schools.

Donc, renoncer à l'article 93 signifie retirer la protection de la confessionnalité aux écoles et retirer le droit à l'enseignement religieux dans les écoles.


The installation of language-based school boards throughout the province can proceed without such an amendment. On the other hand, the withdrawal of the protection afforded by section 93 would result in the withdrawal of the denominational status of our schools, of religious instruction and of pastoral services.

Par contre, le retrait des protections constitutionnelles confessionnelles de la province de Québec aurait pour effet d'entraîner la perte du statut confessionnel des écoles, des programmes d'enseignement religieux et des services de pastorale.


w