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Check sales area for security reasons
GMES Security Board
GSMC
Galileo Security Monitoring Centre
JCMA
Joint COMSEC monitoring activity
Joint communications security monitoring activity
Monitor
Monitor and maintain security in parking areas
Monitor parking area to maintain security
Monitor parking areas to maintain security
Monitor sales area for reasons of security
Monitor sales area for security reasons
Monitor security in secure areas
Monitoring parking areas to maintain security
Monitoring sales area for security reasons
Monitoring software
Monitoring software package
On-line package
Oversee surveillance in secure areas
Security Board
Security monitoring software
Security-orientated software
Security-oriented software
Supervise security at manned access gates
Transaction monitor
Transaction processing monitor
Transactional monitor
Transactional software

Translation of "Security monitoring software " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
security monitoring software

logiciel de surveillance de sécurité


monitor and maintain security in parking areas | monitoring parking areas to maintain security | monitor parking area to maintain security | monitor parking areas to maintain security

contrôler des zones de stationnement pour maintenir la sécurité


check sales area for security reasons | monitor sales area for reasons of security | monitor sales area for security reasons | monitoring sales area for security reasons

surveiller un espace de vente pour des raisons de sécurité


monitor security in secure areas | oversee surveillance in secure areas | perform security monitoring activities in secure areas | supervise security at manned access gates

superviser la sécurité des portes d'accès


security-orientated software | security-oriented software

logiciel orienté vers la sécurité


monitoring software [ on-line package | monitoring software package | monitor ]

logiciel de surveillance [ logiciel de contrôle | logiciel en ligne ]


joint COMSEC monitoring activity [ JCMA | joint communications security monitoring activity ]

activité de surveillance SECOM interarmées [ activité de surveillance de la sécurité des communications interarmées ]


Galileo Security Monitoring Centre | GSMC [Abbr.]

Centre de surveillance de la sécurité Galileo | CSSG [Abbr.]


GMES Security Board | Security Board | Security Board of the Global Monitoring for Environment and Security programme

Conseil pour la sécurité | Conseil pour la sécurité du GMES


transaction monitor | transactional monitor | transaction processing monitor | transactional software

moniteur transactionnel | moniteur de transactions | logiciel transactionnel
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The European Parliament, the Council and the Commission acknowledge the issues regarding the export of certain information and communication technologies (ICT) that can be used in connection with human rights violations as well as to undermine the EU’s security, particularly for technologies used for mass-surveillance, monitoring, tracking, tracing and censoring, as well as for software vulnerabilities.

Le Parlement européen, le Conseil et la Commission sont conscients des problèmes posés par l’exportation de certaines technologies de l’information et de la communication (TIC), qui peuvent être utilisées dans le cadre de violations des droits de l’homme, ainsi que pour porter atteinte à la sécurité de l’Union européenne, notamment pour ce qui est des technologies utilisées pour la surveillance de masse, le repérage, la localisation, le traçage et la censure, ainsi que des vulnérabilités logicielles.


The European Parliament, the Council and the Commission acknowledge the issues regarding the export of certain information and communication technologies (ICT) that can be used in connection with human rights violations as well as to undermine the EU's security, particularly for technologies used for mass-surveillance, monitoring, tracking, tracing and censoring, as well as for software vulnerabilities.

Le Parlement européen, le Conseil et la Commission sont conscients des problèmes posés par l'exportation de certaines technologies de l'information et de la communication (TIC), qui peuvent être utilisées dans le cadre de violations des droits de l'homme, ainsi que pour porter atteinte à la sécurité de l'Union; il s'agit notamment des technologies utilisées pour la surveillance de masse, le repérage, la localisation, le traçage et la censure, ainsi que des vulnérabilités logicielles.


The European Parliament, the Council and the Commission acknowledge the issues regarding the export of certain information and communication technologies (ICT) that can be used in connection with human rights violations as well as to undermine the EU's security, particularly for technologies used for mass-surveillance, monitoring, tracking, tracing and censoring, as well as for software vulnerabilities.

Le Parlement européen, le Conseil et la Commission sont conscients des problèmes posés par l'exportation de certaines technologies de l'information et de la communication (TIC), qui peuvent être utilisées dans le cadre de violations des droits de l'homme, ainsi que pour porter atteinte à la sécurité de l'Union; il s'agit notamment des technologies utilisées pour la surveillance de masse, le repérage, la localisation, le traçage et la censure, ainsi que des vulnérabilités logicielles.


The European Parliament, the Council and the Commission acknowledge the issues regarding the export of certain information and communication technologies (ICT) that can be used in connection with human rights violations as well as to undermine the EU's security, particularly for technologies used for mass-surveillance, monitoring, tracking, tracing and censoring, as well as for software vulnerabilities.

Le Parlement européen, le Conseil et la Commission sont conscients des problèmes posés par l'exportation de certaines technologies de l'information et de la communication (TIC), qui peuvent être utilisées dans le cadre de violations des droits de l'homme, ainsi que pour porter atteinte à la sécurité de l'UE, notamment pour ce qui est des technologies utilisées pour la surveillance de masse, le repérage, la localisation, le traçage et la censure, ainsi que des vulnérabilités logicielles.


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The European Parliament, the Council and the Commission acknowledge the issues regarding the export of certain information and communication technologies (ICT) that can be used in connection with human rights violations as well as to undermine the EU’s security, particularly for technologies used for mass-surveillance, monitoring, tracking, tracing and censoring, as well as for software vulnerabilities.

Le Parlement européen, le Conseil et la Commission sont conscients des problèmes posés par l’exportation de certaines technologies de l’information et de la communication (TIC), qui peuvent être utilisées dans le cadre de violations des droits de l’homme, ainsi que pour porter atteinte à la sécurité de l’Union européenne, notamment pour ce qui est des technologies utilisées pour la surveillance de masse, le repérage, la localisation, le traçage et la censure, ainsi que des vulnérabilités logicielles.


Accounts for persons authorised to access SIS II software from CS-SIS shall be monitored by the Local Security Officer for the Central SIS II. Use of those accounts, including time and user identity shall be registered.

Les comptes des personnes autorisées à accéder aux logiciels du SIS II à partir du CS-SIS sont contrôlés par le responsable local de la sécurité pour le SIS II central.


Accounts for persons authorised to access VIS software from the central VIS shall be monitored by the Local Security Officer for the central VIS.

Les comptes des personnes autorisées à accéder aux logiciels VIS à partir du VIS central sont contrôlés par le responsable local de la sécurité pour le VIS central.


Accounts for persons authorised to access SIS II software from CS-SIS shall be monitored by the Local Security Officer for the Central SIS II. Use of those accounts, including time and user identity shall be registered.

Les comptes des personnes autorisées à accéder aux logiciels du SIS II à partir du CS-SIS sont contrôlés par le responsable local de la sécurité pour le SIS II central.


Accounts for persons authorised to access VIS software from the central VIS shall be monitored by the Local Security Officer for the central VIS.

Les comptes des personnes autorisées à accéder aux logiciels VIS à partir du VIS central sont contrôlés par le responsable local de la sécurité pour le VIS central.


Manufacturers and service providers to build, where appropriate, security, privacy and confidentiality requirements into their product- and service design and deployment of network infrastructure, applications and software, implement and monitor security solutions;

les fabricants et les fournisseurs de services à tenir compte, le cas échéant, des exigences en matière de sécurité, de respect de la vie privée et de confidentialité dans la conception de leurs produits et services, le déploiement d'infrastructures, d'applications et de logiciels de réseaux, ainsi qu'à mettre en œuvre et à contrôler des solutions de sécurité;


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