Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Ballast tank
Double bottom ballast space
Double bottom ballast tank
Double-bottom tank
Fuel ballast tank
PL
Protective location of segregated ballast tanks
Q-tank
Quick-acting ballast tank
Segregated ballast tank
Segregated-ballast-tank oil tanker
Water ballast tank
Water-ballast tank

Traduction de «Segregated ballast tank » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
segregated ballast tank

citerne à ballast séparé | CBS [Abbr.]


segregated-ballast-tank oil tanker

pétrolier à ballast séparé


protective location of segregated ballast tanks | PL [Abbr.]

localisation défensive des citernes à ballast séparé | SBT/PL [Abbr.]


ballast tank [ double-bottom tank | water-ballast tank | water ballast tank ]

citerne de ballast [ caisse de ballast | water-ballast | ballast d'eau | ballast ]


double bottom ballast tank [ double bottom ballast space ]

double-fond de ballastage


quick-acting ballast tank [ Q-tank ]

ballast de plongée rapide [ Q-tank ]






fuel ballast tank

caisse de ballast pour combustible | ballast
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(i) segregated ballast tanks that meet the requirements of regulations 18.2 and 18.12 to 18.15 of Annex I to MARPOL, and

(i) d’une part, de citernes à ballast séparé qui sont conformes aux exigences des règles 18.2 et 18.12 à 18.15 de l’Annexe I de MARPOL,


(i) segregated ballast tanks that meet the requirements of regulations 18.2 and 18.12 to 18.15 of Annex I to MARPOL, or

(i) soit de citernes à ballast séparé qui sont conformes aux exigences des règles 18.2 et 18.12 à 18.15 de l’Annexe I de MARPOL,


Finally, as far as category 3 tankers are concerned, the fact that these include only tankers up to size limits of 20000 tons dead weight does not justify it to extend the timetable for their complete phase out to 2015. This holds in particular, given that category 3 includes tankers without segregated ballast tank in protective location and given that these ships, although smaller, can still cause severe pollution.

Enfin, s'agissant de la catégorie 3, le fait qu'elle ne comprenne que les pétroliers d'un port en lourd inférieur à 20.000 tonnes ne justifie pas un report de leur retrait définitif à 2015, d'autant que cette catégorie comprend des pétroliers non équipés de citernes à ballast séparé dans des localisations défensives et que, même s'ils sont de dimensions réduites, ils peuvent être à l'origine de pollutions importantes.


In particular, the most dangerous category 1 tankers (so called "pre-MARPOL" single-hull tankers) having no segregated ballast tank in protective location should be banned as soon as possible, i.e. before 2005.

En particulier, les pétroliers de la catégorie 1 (pétroliers à simple coque dits "pré-MARPOL"), les plus dangereux, non équipés de citernes à ballast séparé dans des localisations défensives, devraient être interdits dès que possible, c'est-à-dire avant 2005.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Category 1: so-called "pre-MARPOL" single hull oil tankers, being crude oil tankers of 20000 tons deadweight and above and oil product carriers of 30000 tons deadweight and above having no segregated ballast tanks in protective locations (SBT/PL).

Catégorie 1: les pétroliers à simple coque dits "pré-MARPOL", à savoir les transporteurs de pétrole brut d'une capacité égale ou supérieure à 20 000 tonnes de port en lourd et les transporteurs de produits pétroliers d'une capacité égale ou supérieure à 30 000 tonnes de port en lourd non équipés de citernes à ballast séparé dans des localisations défensives (SBT/PL).


Therefore the Regulation does not differentiate between double hull oil tankers and single hull oil tankers fitted with segregated ballast tanks with regard to the reduction of port and pilotage dues;

Par conséquent, le règlement ne fait pas de distinction entre les pétroliers à double coque et les pétroliers à simple coque équipés de citernes à ballast séparé pour ce qui concerne la réduction des redevances portuaires et de pilotage.


96/2040 - Belgium / 96/2047 -Portugal: Commission decides to send reasoned opinions to Belgium and Portugal for non-communication of measures implementing the Council Regulation on reduction of ports and pilotage dues for segregated ballast tanks.

96/2040 (Belgique) et 96/2047 (Portugal) La Commission a décidé d'adresser des avis motivés à la Belgique et au Portugal qui n'ont pas communiqué les mesures appliquant le réglement du Conseil sur la réduction des redevances portuaires pour certains pétroliers.


(d) 'segreagated ballast oil tanker' means an oil tanker provided with segregated ballast tanks and certified by the government of the flag State or by other bodies entitled to do so on its behalf as an oil tanker provided with segregated ballast tanks.

d) «pétrolier à ballast séparé»: un pétrolier équipé de citernes à ballast séparé et certifié par les autorités de l'État du pavillon, ou par d'autres organismes habilités à le faire en son nom, comme étant un pétrolier équipé de citernes à ballast séparé.


(a) implement within the Community IMO Resolution A.747(18) on the application of tonnage measurements of segregated ballast tanks in oil tankers, adopted by the Assembly of the Intenational Maritime Organization (IMO) on 4 November 1993, whose Annex is contained in Annex I to this Regulation, in order to encourage the use of oil tankers with segregated ballast tanks, including double hull oil tankers and oil tankers of an alternative design; or

a) appliquent dans la Communauté la résolution A.747(18) concernant le jaugeage des citernes à ballast séparé à bord des pétroliers adoptée le 4 novembre 1993 par l'assemblée de l'Organisation maritime internationale (OMI) et dont l'annexe figure à l'annexe I du présent règlement, afin de promouvoir l'utilisation de pétroliers équipés de citernes à ballast séparé, y compris celle de pétroliers à double coque ou d'une autre conception


Whereas Resolution A.722(17) adopted by the Assembly of IMO on 6 November 1991 and its successor, Resolution A.747(18) on the application of tonnage measurement of segregated ballast tanks in oil tankers, adopted by the Assembly of IMO on 4 November 1993, express a general desire to encourage the design of environmentally-friendly tankers and the use of segregated ballast tanks in oil tankers;

considérant que la résolution A.722(17) adoptée par l'assemblée de l'OMI le 6 novembre 1991, et celle qui lui a succédé, la résolution A.747(18) concernant le jaugeage des citernes à ballast séparé à bord des pétroliers, adoptée par l'assemblée de l'OMI le 4 novembre 1993, expriment le souhait général d'encourager la conception de pétroliers respectueux de l'environnement et l'utilisation de citernes à ballast séparé à bord des pétroliers;




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'Segregated ballast tank' ->

Date index: 2022-10-25
w