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Address side effects of climacteric
Address side effects of climacteric period
Address side effects of menopause
C side
Central control side
Communicate side effects of menopause
Control sidestick
Delivery side
Discharge side
Downwind side
Isometric side-arm controllers
Lee side
Leeward side
Low pressure control
Low pressure controller
Low pressure cut-out switch
Low side pressure control
Low-pressure control
Low-side pressure control
Outlet side
Outside remote control mirror
Outside remote-control mirror
Pressure side
Remote control exterior mirror
Remote control outside rearview mirror
Remote control sideview mirror
Remote-control side mirror
Remote-control sideview mirror
Sheltered side
Side control
Side fork lift truck
Side forklift truck
Side load fork lift truck
Side loader
Side loader fork lift
Side loader forklift
Side loading truck
Side margin control
Side stick
Side stick controller
Side-lift truck
Side-loading truck
Sidelay control
Sideloader
Sidestick
Sidestick controller
Sidestick system
Suction pressure switch

Traduction de «Side control » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
low-pressure control [ low pressure control | low pressure controller | low-side pressure control | low side pressure control | suction pressure switch | low pressure cut-out switch ]

pressostat basse pression [ pressostat BP | pressostat d'aspiration ]


sidelay control | side margin control | side control

réglage latéral | guidage latéral


side stick [ sidestick | side stick controller | sidestick controller | control sidestick | sidestick system ]

manche latéral [ minimanche | mini-manche | mini-manette | mini-manche latéral ]


remote-control sideview mirror | remote control sideview mirror | outside remote control mirror | outside remote-control mirror | remote control outside rearview mirror | remote-control side mirror | remote control exterior mirror

rétroviseur extérieur à commande intérieure | rétroviseur extérieur téléréglable


central control side [ C side ]

côté commande centrale [ côté C | côté CC ]


side load fork lift truck | side forklift truck | side fork lift truck | side-lift truck | side loading truck | side-loading truck | side loader forklift | side loader fork lift | side loader | sideloader

chariot élévateur à fourche à prise latérale | chariot à prise latérale


delivery side | discharge side | outlet side | pressure side

côté refoulement | refoulement


downwind side | lee side | leeward side | sheltered side

côté sous le vent | face abritée | face sous le vent


isometric side-arm controllers

paire de contrôleurs isométriques latéraux


address side effects of climacteric | communicate side effects of menopause | address side effects of climacteric period | address side effects of menopause

traiter les effets secondaires de la ménopause
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
side-by-side vehicle’ or ‘SbS’ means a self-propelled, operator-controlled, non-articulated vehicle intended primarily to travel on unpaved surfaces on four or more wheels, having a minimum unladen mass, in running order, of 300 kg (including standard equipment, coolant, lubricants, fuel and tools but excluding optional accessories and the driver) and a maximum design speed of 25 km/h or more; such a vehicle is also designed to transport persons and/or goods, and/or to pull and push equipment, is steered by a control other than a handlebar, is designed ...[+++]

«véhicule côte à côte», un véhicule autopropulsé, contrôlé par l'opérateur et non articulé destiné essentiellement à circuler sur des surfaces sans revêtement sur quatre roues ou davantage, dont la masse à vide minimale en ordre de marche est de 300 kg (y compris l'équipement standard, le liquide de refroidissement, les lubrifiants, le carburant et les outils mais à l'exclusion des accessoires optionnels et du conducteur) et la vitesse maximale par construction est égale ou supérieure à 25 km/h; un tel véhicule est aussi conçu pour t ...[+++]


This basic parameter specifies the requirements for the air gap between Control-Command and Signalling Track-side and On-board subsystems and has to be taken into account in conjunction with the requirements for the interfaces between ERTMS/ETCS and GSM-R equipment, as specified in Section 4.2.6 (On-board Interfaces Internal to Control-Command and Signalling) and Section 4.2.7 (Track-side Interfaces Internal to Control-Command and Signalling).

Ce paramètre fondamental spécifie les exigences relatives à la transmission (air gap) entre les sous-systèmes de contrôle-commande et de signalisation «sol» et «bord». Il doit être pris en compte conjointement avec les exigences applicables aux interfaces entre les équipements ERTMS/ETCS et GSM-R, comme spécifié au point 4.2.6 (interfaces «bord» internes au sous-système «contrôle-commande et signalisation») et au point 4.2.7 (interfaces «sol» internes au sous-système «contrôle-commande et signalisation»).


Check that the Control-Command and Signalling Track-side subsystem equipment is compatible with the track-side environment

Vérifier la compatibilité des équipements du sous-système «sol» avec l’environnement au sol


Check that the Control-Command and Signalling Track-side subsystem operates correctly according to information at the interfaces with track-side signalling (e.g. appropriate generation of Eurobalise telegrams by a LEU or of message by RBC)

Vérifier le fonctionnement correct du sous-système de contrôle-commande et de signalisation «sol» conformément aux informations aux interfaces avec la signalisation «sol» (par exemple, la production appropriée de télégrammes Eurobalise par un LEU ou de messages par le RBC)


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the main control units such as the steering wheel or steering lever, the engine controls, the radio controls, and the controls for the acoustic signals and the warning and manoeuvring signals required under national or international navigational authority regulations, as appropriate, shall be arranged in such a way that the distance between the controls on the starboard side and those on the port side is not more than 3 m. The helmsman shall be able to operate the engines without letting go of the controls for the steering system and while still being abl ...[+++]

les équipements de commande les plus importants, tels que la roue du gouvernail ou le levier du gouvernail, la commande des moteurs, des installations de radiotéléphonie, des signaux acoustiques et des signaux de croisement visés par les règlements nationaux ou internationaux de la police de la navigation pour les bateaux faisant route doivent être aménagés de manière que la distance entre les commandes de tribord et de bâbord comporte 3 m au maximum. L’homme de barre doit pouvoir commander les moteurs sans lâcher la commande du gouvernail, tout en pouvant commander également les autres équipements tels que l’installation de radiotélépho ...[+++]


In view of the above-mentioned arguments, the Commission considers that although a DOC and a DPF belong, together with the other components (for instance, Lean NOx Trap, the purpose of which is to reduce the NOx in the exhaust gas) to a diesel passenger car’s or light duty truck’s after-treatment/diesel emission control system, the mere fact that they exist next to each other in the same exhaust line or influence each other’s development does not make them substitutes from the demand side and/or supply side viewpoint, as these are two ...[+++]

À la lumière des arguments qui précèdent, la Commission considère que, bien que le DOC et le DPF installé avec d’autres composants (p. ex. Lean NOx Trap qui a pour but la réduction de la teneur en oxyde d’azote des gaz d’échappement) fasse partie du système assurant le post-traitement et le contrôle des émissions des voitures particulières ou des véhicules utilitaires légers à moteur diesel, le simple fait que les deux produits coexistent dans le tuyau d’échappement et que leur développement s’influence mutuellement ne les rend pas po ...[+++]


New energy-efficient environmental technologies are being supported via an integrated approach that puts together demand-side measures (e.g. information and awareness raising, provision of energy advice, financial support, legal measures) and supply-side measures (e.g. training and education, standardisation and quality control, RD programmes, networking and co-operation).

L'aide aux nouvelles technologies d'amélioration de l'efficacité énergétique se fait par le biais d'une approche intégrée combinant des mesures portant à la fois sur la demande (information, sensibilisation, conseils en matière d'énergie, aide financière, mesures juridiques, p. ex.) et sur l'offre (enseignement et formation, normalisation et contrôle de la qualité, programmes RD, mise en réseau et coopération).


· To shorten the time required for border control formalities and, to that end, to reduce the duration of train stops at the Russian-Lithuanian and Lithuanian-Belarusian borders, or at least at one of these borders: (Currently there are four border controls, two at each side of the borders, which last 50 minutes at the Russian side and 40 min at the Lithuanian side, in all approx. 2h 45 min on a railway journey of around 22h from Kaliningrad to Moscow).

- Accélérer les contrôles à la frontière et réduire ainsi les temps d’arrêt du train à la frontière entre la Lituanie et la Russie et entre le Lituanie et le Belarus, ou au moins à l’une de ces frontières: (Actuellement, quatre contrôles aux frontières ont lieu, deux de chaque côté de la frontière; ils durent 50 minutes du côté russe et 40 minutes du côté lituanien, ce qui fait près de 2h45 au total sur une voyage de quelque 22 heures de Kaliningrad à Moscou).


· To shorten the time required for border control formalities and, to that end, to reduce the duration of train stops at the Russian-Lithuanian and Lithuanian-Belarusian borders, or at least at one of these borders: (Currently there are four border controls, two at each side of the borders, which last 50 minutes at the Russian side and 40 min at the Lithuanian side, in all approx. 2h 45 min on a railway journey of around 22h from Kaliningrad to Moscow).

- Accélérer les contrôles à la frontière et réduire ainsi les temps d’arrêt du train à la frontière entre la Lituanie et la Russie et entre le Lituanie et le Belarus, ou au moins à l’une de ces frontières: (Actuellement, quatre contrôles aux frontières ont lieu, deux de chaque côté de la frontière; ils durent 50 minutes du côté russe et 40 minutes du côté lituanien, ce qui fait près de 2h45 au total sur une voyage de quelque 22 heures de Kaliningrad à Moscou).


In the case of long vehicles (i.e. excluding cars and light vans), which have electronic control units and associated wiring harness predominantly towards the middle of the vehicle, a reference point (see paragraph 5.4 of this Annex) may be established based on either the right side surface or the left side surface of the vehicle.

Dans le cas des véhicules longs (à l'exception des voitures et des petits véhicules utilitaires), dont les boîtiers de commande électronique et les faisceaux de câblage correspondants sont placés de façon prédominante au milieu du véhicule, un point de référence (point 5.4 de la présente annexe) doit être défini soit du côté droit soit du côté gauche du véhicule.


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