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Lane change assist system
Lane change assistance
Lane change assistance system
Lane change assistant system
Lane change avoidance system
Lane-change warning
Lane-change warning system
Lateral collision avoidance
Merge crash avoidance system
Sign warning of lane changes

Traduction de «Sign warning lane changes » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
lane change assistance system [ lane change assistance | lane change assist system | lane change assistant system | lane-change warning system ]

aide au changement de voie [ aide au changement de file ]


sign warning of lane changes

panneau d'indication de changement de voie


lane change avoidance system | lane-change warning | lateral collision avoidance | merge crash avoidance system

prévention des collisions latérales
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
- In the case of Lateral Support (lane departure warning and lane change assistant) 1.500 accidents could be saved in 2010 given a penetration rate of only 0.6%, while a penetration rate of 7% in 2020 would lead to 14.000 fewer accidents.

- Dans le cas des systèmes d’assistance latérale (avertissement de franchissement de ligne et assistance au changement de voie), 1500 accidents pourraient être évités en 2010 si le taux de pénétration de ces systèmes était seulement de 0, 6 %. Un taux de pénétration de 7 % en 2020 permettrait d’éviter 14 000 accidents.


59. Calls on the Commission to ensure that roadwork sites are made safer through guidelines for designing and equipping sites, which should be standardised, as far as possible, at the European level, so that motorists are not faced with new, unfamiliar circumstances in each country; calls for guidelines, which should include proper signing, removal of original road markings, use of protective fencing and barriers, marking lane routing with warning beacons or bend signs and markings, avoiding very narrow bends and ensuring safety at n ...[+++]

59. invite la Commission à garantir que la sécurité sur les chantiers routiers sera améliorée par le biais d'orientations sur leur conception et leur équipement qu'il conviendrait de normaliser, dans la mesure du possible, à l'échelle de l'Union, de sorte que les conducteurs ne soient pas confrontés à des situations nouvelles et inhabituelles dans chaque pays; appelle de ses vœux des orientations qui porteraient sur la bonne signa ...[+++]


59. Calls on the Commission to ensure that roadwork sites are made safer through guidelines for designing and equipping sites, which should be standardised, as far as possible, at the European level, so that motorists are not faced with new, unfamiliar circumstances in each country; calls for guidelines, which should include proper signing, removal of original road markings, use of protective fencing and barriers, marking lane routing with warning beacons or bend signs and markings, avoiding very narrow bends and ensuring safety at n ...[+++]

59. invite la Commission à garantir que la sécurité sur les chantiers routiers sera améliorée par le biais d'orientations sur leur conception et leur équipement qu'il conviendrait de normaliser, dans la mesure du possible, à l'échelle de l'Union, de sorte que les conducteurs ne soient pas confrontés à des situations nouvelles et inhabituelles dans chaque pays; appelle de ses vœux des orientations qui porteraient sur la bonne signa ...[+++]


59. Calls on the Commission to ensure that roadwork sites are made safer through guidelines for designing and equipping sites, which should be standardised, as far as possible, at the European level, so that motorists are not faced with new, unfamiliar circumstances in each country; calls for guidelines, which should include proper signing, removal of original road markings, use of protective fencing and barriers, marking lane routing with warning beacons or bend signs and markings, avoiding very narrow bends and ensuring safety at n ...[+++]

59. invite la Commission à garantir que la sécurité sur les chantiers routiers sera améliorée par le biais d'orientations sur leur conception et leur équipement qu'il conviendrait de normaliser, dans la mesure du possible, à l'échelle de l'Union, de sorte que les conducteurs ne soient pas confrontés à des situations nouvelles et inhabituelles dans chaque pays; appelle de ses voeux des orientations qui porteraient sur la bonne sign ...[+++]


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As the President of the ECB stated in November 2008 in the 5th ECB Central Banking Conference: “(.) there were warning signs, even back in 2006, that global markets were “priced for perfection” and that even a small change in conditions could severely disrupt financial markets (.) We knew that a storm was brewing but, admittedly, we did not know exactly where.

Ainsi que le déclarait le président de la BCE, en novembre 2008, lors de la cinquième Conférence des banques centrales de la BCE: "[...] il y avait des signes alarmants, même dès 2006, que les marchés mondiaux étaient à leur plus haut (priced for perfection) et que le moindre changement dans les conditions pourrait gravement les perturber.


In particular, the Commission should be empowered to establish the specific procedures, tests and requirements for the type-approval of motor vehicles, components and separate technical units; to define more precisely the characteristics a tyre must fulfil to be defined as ‘special use tyre’, ‘off-road professional tyre’, ‘reinforced tyre’, ‘extra load tyre’, ‘snow tyre’, ‘T-type temporary-use spare tyre’ or ‘traction tyre’; to set out specific safety requirements for vehicles intended for the transport of dangerous goods by road within or between Member States; to exempt certain vehicles or classes of vehicles of categories M, M, N and N from the obligation to install advanced emergency braking systems and/or ...[+++]departure warning systems; to amend the limit values on rolling resistance and rolling noise for tyres as a result of changes in test procedures without lowering the level of protection of the environment; to establish rules on the procedure for the determination of noise levels of tyres; to shorten the sell-off period for tyres not complying with the requirements set out in this Regulation and its implementing measures; and to amend Annex IV to include the Regulations of the United Nations Economic Commission for Europe (UNECE Regulations) which are mandatory under Council Decision 97/836/EC of 27 November 1997 with a view to accession by the European Community to the Agreement of the United Nations Economic Commission for Europe concerning the adoption of uniform technical prescriptions for wheeled vehicles, equipment and parts which can be fitted to and/or be used on wheeled vehicles and the conditions for reciprocal recognition of approvals granted on the basis of these prescriptions .

En particulier, la Commission devrait être habilitée à établir les procédures, essais et prescriptions spécifiques pour l’homologation des véhicules à moteur, de leurs composants et de leurs entités techniques distinctes; à définir plus précisément les caractéristiques qu’un pneumatique doit posséder pour être qualifié de «pneumatique à usage spécial», «pneumatique professionnel tout-terrain», «pneumatique renforcé», pneumatique «extra load», «pneumatique neige», «pneumatique de secours à usage temporaire de type T», ou «pneumatique traction»; à établir des exigences de sécurité spécifiques pour les véhicules conçus pour le transport routier de produits dangereux dans les États ...[+++]


In particular, the Commission should be empowered to establish the specific procedures, tests and requirements for the type-approval of motor vehicles, components and separate technical units; to define more precisely the characteristics a tyre must fulfil to be defined as ‘special use tyre’, ‘off-road professional tyre’, ‘reinforced tyre’, ‘extra load tyre’, ‘snow tyre’, ‘T-type temporary-use spare tyre’ or ‘traction tyre’; to set out specific safety requirements for vehicles intended for the transport of dangerous goods by road within or between Member States; to exempt certain vehicles or classes of vehicles of categories M2, M3, N2 and N3 from the obligation to install advanced emergency braking systems and/or ...[+++]departure warning systems; to amend the limit values on rolling resistance and rolling noise for tyres as a result of changes in test procedures without lowering the level of protection of the environment; to establish rules on the procedure for the determination of noise levels of tyres; to shorten the sell-off period for tyres not complying with the requirements set out in this Regulation and its implementing measures; and to amend Annex IV to include the Regulations of the United Nations Economic Commission for Europe (UNECE Regulations) which are mandatory under Council Decision 97/836/EC of 27 November 1997 with a view to accession by the European Community to the Agreement of the United Nations Economic Commission for Europe concerning the adoption of uniform technical prescriptions for wheeled vehicles, equipment and parts which can be fitted to and/or be used on wheeled vehicles and the conditions for reciprocal recognition of approvals granted on the basis of these prescriptions (5).

En particulier, la Commission devrait être habilitée à établir les procédures, essais et prescriptions spécifiques pour l’homologation des véhicules à moteur, de leurs composants et de leurs entités techniques distinctes; à définir plus précisément les caractéristiques qu’un pneumatique doit posséder pour être qualifié de «pneumatique à usage spécial», «pneumatique professionnel tout-terrain», «pneumatique renforcé», pneumatique «extra load», «pneumatique neige», «pneumatique de secours à usage temporaire de type T», ou «pneumatique traction»; à établir des exigences de sécurité spécifiques pour les véhicules conçus pour le transport routier de produits dangereux dans les États ...[+++]


- In the case of Lateral Support (lane departure warning and lane change assistant) 1.500 accidents could be saved in 2010 given a penetration rate of only 0.6%, while a penetration rate of 7% in 2020 would lead to 14.000 fewer accidents.

- Dans le cas des systèmes d’assistance latérale (avertissement de franchissement de ligne et assistance au changement de voie), 1500 accidents pourraient être évités en 2010 si le taux de pénétration de ces systèmes était seulement de 0, 6 %. Un taux de pénétration de 7 % en 2020 permettrait d’éviter 14 000 accidents.


Climate change is making the Arctic more accessible to human activities now, such as exploitation of natural resources and increased shipping, but the Arctic also has an important role to play as an early-warning sign for potentially catastrophic global climate change.

Le changement climatique rend maintenant la région arctique plus accessible aux activités humaines, telles que l’exploitation des ressources naturelles et une navigation accrue, mais la région arctique a également un rôle important à jouer en tant que signe d’alerte précoce d’un changement climatique potentiellement catastrophique au niveau planétaire.


Over the past decade, the scientific community, through the IPCC (Intergovernmental Panel on Climate Change), which first sounded the alarm, has amply confirmed the pertinence of its warning, and the first visible signs of climate change have emerged.

Au cours de la décennie écoulée, la communauté scientifique, par l'intermédiaire du GIEC (Groupe d'experts intergouvernemental sur l'évolution du climat) qui, le premier, avait sonné l'alarme, a largement confirmé la pertinence de sa mise en garde initiale et les premières manifestations visibles du changement climatique sont apparues.




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'Sign warning lane changes' ->

Date index: 2022-01-14
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