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Analyse implementation of safety procedures
Assess implementation of safety procedures
Evaluate implementation of safety procedures
International Aviation Safety Assessment Programme
OSART
Operational Safety Analysis Review Team
Operational Safety Assessment Review Team
Operational Safety Review Team
PRA
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Pre-market safety assessment
Premarket safety assessment
Probabilistic risk analysis
Probabilistic risk assessment
Probabilistic safety analysis
Probabilistic safety assessment
Probabilistic safety study
Risk assessment for window cleaning
Risks assessment for window cleaning
Safety Assessment of Foreign Aircraft
Safety assessment for window cleaning
Single safety assessment
Window cleaning risk assessment

Translation of "Single safety assessment " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
single safety assessment

évaluation d'innocuité unique


probabilistic risk analysis | probabilistic risk assessment | probabilistic safety analysis | probabilistic safety assessment | probabilistic safety study | PRA [Abbr.] | PSA [Abbr.]

analyse probabiliste de sûreté | analyse probabiliste du risque | étude probabiliste de sûreté | étude probabiliste du risque | évaluation probabiliste de la sûreté | évaluation probabiliste des risques | évaluation probabiliste du risque | APS [Abbr.] | EPS [Abbr.]


risks assessment for window cleaning | safety assessment for window cleaning | risk assessment for window cleaning | window cleaning risk assessment

évaluation des risques dans le lavage de vitres


Operational Safety Analysis Review Team | Operational Safety Assessment Review Team | Operational Safety Review Team | OSART [Abbr.]

équipe d'examen de la sûreté d'exploitation | OSART [Abbr.]


pre-market safety assessment [ premarket safety assessment ]

évaluation d'innocuité préalable à la mise en marché


International Aviation Safety Assessment Programme

programme d'évaluation de la sécurité de l'aviation internationale


Safety Assessment of Foreign Aircraft

«Évaluation de la sécurité des aéronefs étrangers»


probabilistic safety analysis | PSA | probabilistic safety assessment | PSA

étude probabiliste de la sûreté | EPS


create health, safety and environment assessments | make a health, safety and environment assessment | make health, safety and environment assessments | produce health, safety and environment assessments

réaliser des évaluations de la santé, de la sécurité et de l'environnement


analyse implementation of safety procedures | assess implementation of safety procedures | conduct evaluations of safety procedure implementation | evaluate implementation of safety procedures

évaluer la mise en œuvre des procédures de sécurité
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This marked the beginning a of a formal single EU-wide safety assessment process for foreign airlines that wish to fly to the EU.

C'est ainsi qu'a débuté la procédure formelle unique d’évaluation de la sécurité à l'échelle de l'UE pour les compagnies aériennes étrangères qui souhaitent desservir l’UE.


It would be ideal to have a single window into which the municipality could conduct that assessment, and it is my understanding that within the Preparedness and Recovery Directorate of Public Safety Canada there exists a unit responsible for continuity of government that might act as such a window.

Idéalement, il y aurait un guichet unique par l'entremise duquel la municipalité pourrait effectuer cette évaluation. Je crois comprendre que, au sein de la Direction générale de la préparation et du rétablissement des activités de Sécurité publique Canada, il existe un service qui est responsable de la continuité des opérations gouvernementales et qui pourrait jouer ce rôle de guichet unique.


(Return tabled) Question No. 130 Mr. Francis Scarpaleggia: With regard to rail safety in Canada: (a) for the period of 2006-2012, which railways were permitted to operate with a single operator; (b) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on main lines with or without an idling locomotive(s); (c) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on side lines with or without an idling locomotive(s ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 130 M. Francis Scarpaleggia: En ce qui concerne la sécurité ferroviaire au Canada: a) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer ont été autorisés à fonctionner avec un seul exploitant; b) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes principales, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; c) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes secondaires, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; d) en ce qui concerne les chemins de fer en b) et en c), dans quelles conditions les t ...[+++]


A key aspect of the draft legislation lies in the introduction of a single common authorisation procedure for food additives, flavourings and enzymes, with a safety assessment carried out by the European Food Safety Authority for all of these, which are certainly being used increasingly in the food industry.

Un aspect-clé du projet de cette législation réside dans l'introduction d'une procédure commune, unique, pour l'autorisation des additifs, arômes et enzymes alimentaires, avec une évaluation de sécurité effectué par l'Autorité européenne de sécurité des aliments pour tous ces arômes, enzymes et additifs qui sont, bien sûr, de plus en plus utilisés dans l'industrie agroalimentaire.


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A key aspect of the draft legislation lies in the introduction of a single common authorisation procedure for food additives, flavourings and enzymes, with a safety assessment carried out by the European Food Safety Authority for all of these, which are certainly being used increasingly in the food industry.

Un aspect-clé du projet de cette législation réside dans l'introduction d'une procédure commune, unique, pour l'autorisation des additifs, arômes et enzymes alimentaires, avec une évaluation de sécurité effectué par l'Autorité européenne de sécurité des aliments pour tous ces arômes, enzymes et additifs qui sont, bien sûr, de plus en plus utilisés dans l'industrie agroalimentaire.


3. Calls on Member States and the Commission to deploy adequate resources for efficient market surveillance activities; emphasises that failing market surveillance systems could generate a distortion of competition, jeopardise consumers‘ safety and undermine citizens’ trust in the internal market; points out the importance of securing the external borders of the single market, in particular the major sea ports, and calls on the Commission and the Member States to take measures against illegal products from third countries; suggests ...[+++]

3. invite les États membres et la Commission à affecter des ressources suffisantes pour que les activités de surveillance du marché puissent être efficaces; souligne que des systèmes de surveillance du marché défaillants pourraient générer une distorsion de concurrence, compromettre la sécurité des consommateurs et ébranler la confiance des citoyens envers le marché intérieur; signale l'importance de sécuriser les frontières extérieures du marché intérieur, notamment les principaux ports maritimes, et invite la Commission à prendre ...[+++]


3. Calls on Member States and the Commission to deploy adequate resources for efficient market surveillance activities; emphasises that failing market surveillance systems could generate a distortion of competition, jeopardise consumers’ safety and undermine citizens’ trust in the internal market; points out the importance of securing the external borders of the single market, in particular the major sea ports, and calls on the Commission and the Member States to take measures against illegal products from third countries; suggests ...[+++]

3. invite les États membres et la Commission à affecter des ressources suffisantes pour que les activités de surveillance du marché puissent être efficaces; souligne que des systèmes de surveillance du marché défaillants pourraient générer une distorsion de concurrence, compromettre la sécurité des consommateurs et ébranler la confiance des citoyens envers le marché intérieur; signale l'importance de sécuriser les frontières extérieures du marché intérieur, notamment les principaux ports maritimes, et invite la Commission à prendre ...[+++]


Why would we say we're not interested in that, but put it in the hands of a single individual, a judge, who, I'm reminded, may well be someone who has never taken a single course in psychology, let alone have the ability to make assessments about somebody's capacity or suitability for rehabilitation, public safety, or whatever?

Pourquoi faudrait-il dire qu'elle ne nous intéresse pas? Pourquoi faut-il confier le sort du délinquant à un juge, qui du reste, n'a peut-être jamais suivi le moindre cours de psychologie et n'est peut-être pas en mesure d'évaluer le cas du contrevenant quant à ses perspectives de réadaptation, du risque qu'il présente pour la sécurité publique, etc.?


This authorisation, valid throughout the EU, is granted subject to a single risk assessment process under the responsibility of the European Food Safety Authority and a single risk management process involving the Commission and the Member States through a regulatory committee procedure.

L'autorisation, valable dans l'ensemble de l'Union européenne, est accordée sur la base d'une évaluation unique des risques effectuée sous la responsabilité de l'Autorité européenne de sécurité des aliments (EFSA) et d'une procédure unique de gestion des risques faisant intervenir la Commission et les États membres par l'intermédiaire d'un comité de réglementation.


Firstly, it is proposed that national supervision of ship safety should be stepped up and secondly, that the Commission’s supervision of the organisations responsible for assessing safety conditions on board ships should be reinforced. Thirdly, following a transition period, we want single-hulled tankers to be completely banned from travelling through EU waters.

Elles demandent premièrement qu'on renforce le contrôle de la sécurité des navires au niveau national ; deuxièmement, qu'on renforce le contrôle de la Commission sur les organisations chargées d'évaluer les conditions de sécurité à bord ; troisièmement, qu'on interdise, après une période de transition, le trafic de pétroliers à simple coque dans les eaux de l'UE.


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