Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Ca'canny
Ca'canny strike
Control freight-related financial documentation
Go-slow
Go-slow strike
Low-access memory
Manage freight-related financial documentation
Marine freight
Maritime freight
Ocean freight
Oversee freight-related financial documentation
Overseeing freight-related financial documentation
PV
Red muscle fiber
SO muscle fiber
ST muscle fiber
Sea freight
Slow access storage
Slow access store
Slow down a rock
Slow down a stone
Slow down strike
Slow freight
Slow freight service
Slow goods service
Slow memory
Slow mode
Slow moving items
Slow muscle fiber
Slow oxidative muscle fiber
Slow response
Slow storage
Slow time constant
Slow up a rock
Slow up a stone
Slow-down strike
Slow-moving inventory
Slow-moving items
Slow-moving stock
Slow-twitch muscle fiber
Slowdown
Slowdown strike
Slower memory
Type I muscle fiber

Traduction de «Slow freight » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
slow freight service | slow goods service | PV [Abbr.]

petite vitesse | P.V. [Abbr.]




slow response | slow time constant | slow mode

constante lente | réponse lente


slowdown strike | slow-down strike | slow down strike | slowdown | go-slow | go-slow strike | ca'canny strike | ca'canny

grève perlée | ralentissement de travail | ralentissement d'activité | ralentissement collectif du travail | ralentissement | grève de rendement


slow-moving inventory | slow-moving stock | slow moving items | slow-moving items

stock à rotation lente | articles difficiles à écouler | articles à rotation lente


slow up a rock [ slow up a stone | slow down a rock | slow down a stone ]

ralentir une pierre


slow storage [ slow memory | slow access storage | slow access store | low-access memory | slower memory ]

mémoire à accès lent [ mémoire lente ]


marine freight | maritime freight | ocean freight | sea freight

fret maritime


manage freight-related financial documentation | overseeing freight-related financial documentation | control freight-related financial documentation | oversee freight-related financial documentation

surveiller la documentation financière liée au fret


slow-twitch muscle fiber | ST muscle fiber | type I muscle fiber | red muscle fiber | slow muscle fiber | slow oxidative muscle fiber | SO muscle fiber

fibre musculaire à contraction lente | fibre à contraction lente | fibre lente | fibre rouge | fibre de type I | fibre I | fibre ST
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Market uptake is slow and further RTD is needed to overcome issues linked to business cases and user acceptability.ICT research should also help to achieve transport across transport modes , in particular in the case of freight transport where increased capacity management has a direct impact on fuel consumption.

La pénétration sur le marché est lente et des activités de recherche supplémentaire sont nécessaires. Ces recherches permettront de surmonter les obstacles liés aux modèles économiques et à l’acceptation de ces technologies par les utilisateurs.La recherche dans le domaine des TIC devrait également contribuer à l’intégration de différents modes de transport , notamment dans le cas du transport de marchandises, où une meilleure gestion de la capacité a un impact direct sur la consommation de carburant.


Do you dispute that figure—that unless you're willing to run a passenger train at the same slow speeds as freights, it's going to take the place of four or five freight trains?

Contestez-vous ce chiffre—et le fait que, à moins d'être prêt à faire circuler un train de voyageurs à la vitesse réduite des trains de marchandises, cela prendra la place de quatre ou cinq trains de marchandises?


(Return tabled) Question No. 130 Mr. Francis Scarpaleggia: With regard to rail safety in Canada: (a) for the period of 2006-2012, which railways were permitted to operate with a single operator; (b) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on main lines with or without an idling locomotive(s); (c) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on side lines with or without an idling locomotive(s); (d) with regard to the railways in (b) and (c), under what specific conditions could the trains be left unattended; (e) what legislative or regulatory framework governs local emergency preparedness plans i ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 130 M. Francis Scarpaleggia: En ce qui concerne la sécurité ferroviaire au Canada: a) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer ont été autorisés à fonctionner avec un seul exploitant; b) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes principales, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; c) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes secondaires, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; d) en ce qui concerne les chemins de fer en b) et en c), dans quelles conditions les t ...[+++]


Mixing high-speed train travel at 250 kilometres an hour, let's say, with relatively slow freight trains in Canada right now their speed is about 100 kilometres an hour is very complicated.

Le fait de faire côtoyer des trains à grande vitesse qui roulent à 250 km à l'heure, disons, avec des trains de marchandises relativement lents — au Canada, à l'heure actuelle, la vitesse de ces derniers est d'environ 100 km à l'heure — est très compliqué.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
minimise technical barriers to trade, such as the difference between the gauges used in the EU and its neighbouring regions which slows down freight and passenger transport flows.

réduire les obstacles techniques aux échanges, comme la différence entre l’écartement de voie utilisé dans l’UE et dans les régions voisines, qui ralentit la circulation des marchandises et le transport de voyageurs.


A maximum passenger train speed in excess of the current maximum of 100 miles per hour on existing heavy freight corridors is fraught with difficulties: in maintaining the track to the close tolerances required for passenger operations under those speeds, due to the heavy loads imposed by freight trains; in balancing the super-elevation of the curves required for the mix of both fast and slow trains; and in protecting against road and rail conflicts at crossings at grade and against the possibility of trespass.

Une vitesse maximale pour les trains de passagers excédant la limite actuelle de 100 milles à l'heure sur les corridors existants où circulent des trains de marchandises lourdes comporte de nombreuses difficultés: l'entretien de la voie qui permet de respecter les tolérances serrées requises pour les activités de transport de passagers à ces vitesses, en raison des charges lourdes imposées par les trains de marchandises; l'équilibrage du dévers des courbes nécessaires pour accommoder les trains rapides et lents; et la protection contre les incidents entre les trains et les voitures aux passages à niveau et contre les possibles intrusio ...[+++]


− (DE) Madam President, Commissioner, the displacement of freight from road to rail and internal waterways or short sea shipping is a slow burner in our transport debates and has been for decades.

− (DE) Madame la Présidente, Monsieur le Commissaire, le déplacement des marchandises du transport routier au transport ferroviaire et aux voies navigables internes ou au transport maritime à courte distance est un thème lent dans nos débats sur les transports depuis des décennies.


He, too, should have perceived the very idea of laying railway tracks from one village to another for freight transport as being as slow as it is unrealistic.

Il aurait dû lui aussi percevoir que l’idée même de placer des voies de chemin de fer entre chaque village pour le transport de fret est une idée lente et irréaliste.


He, too, should have perceived the very idea of laying railway tracks from one village to another for freight transport as being as slow as it is unrealistic.

Il aurait dû lui aussi percevoir que l’idée même de placer des voies de chemin de fer entre chaque village pour le transport de fret est une idée lente et irréaliste.


Equally, the opening of the railway freight market is too slow and new entrants share only 3 to 4% of the market.

De manière analogue, l'ouverture du marché du fret de chemin de fer est trop lente et les nouveaux arrivants sur le marché se partagent à peine 3 à 4% du marché.


w