Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Avoidant disorder of childhood or adolescence
Early childhood social cognition
Early social cognition
Social cognition in the early years

Translation of "Social cognition in the early years " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
early social cognition [ early childhood social cognition | social cognition in the early years ]

cognition sociale chez le jeune enfant [ cognition sociale dans la petite enfance | cognition sociale du jeune enfant ]


Definition: In this disorder there is a wariness of strangers and social apprehension or anxiety when encountering new, strange, or socially threatening situations. This category should be used only where such fears arise during the early years, and are both unusual in degree and accompanied by problems in social functioning. | Avoidant disorder of childhood or adolescence

Définition: Trouble caractérisé par une attitude de réserve vis-à-vis des étrangers et par une crainte ou une peur concernant les situations sociales nouvelles, inhabituelles, ou inquiétantes. Cette catégorie ne doit être utilisée que lorsque de telles craintes apparaissent dans la petite enfance, sont à l'évidence excessives et s'accompagnent d'une perturbation du fonctionnement social. | Evitement de l'enfance et de l'adolescence


Definition: Should be diagnosed when fear of separation constitutes the focus of the anxiety and when such anxiety first arose during the early years of childhood. It is differentiated from normal separation anxiety when it is of a degree (severity) that is statistically unusual (including an abnormal persistence beyond the usual age period), and when it is associated with significant problems in social functioning.

Définition: Trouble dans lequel l'anxiété est focalisée sur une crainte concernant la séparation, survenant pour la première fois au cours des premières années de l'enfance. Il se distingue de l'angoisse de séparation normale par son intensité, à l'évidence excessive, ou par sa persistance au-delà de la petite enfance, et par son association à une perturbation significative du fonctionnement social.


A History of the Patented Medicines Prices Review Board: The Early Years

A History of the Patented Medicines Prices Review Board: The Early Years


The Canadian Centre for Management Development: The Early Years

Le Centre canadien de gestion : les premières années


Declaration of the Social Partners for the European Year of People with Disabilities - Promoting equal opportunities and access to employment for people with disabilities

Déclaration des partenaires sociaux pour l'année européenne des personnes handicapées - Promouvoir l'égalité des chances et l'accès à l'emploi des personnes handicapées


Definition: A group of disorders characterized by an early onset (usually in the first five years of life), lack of persistence in activities that require cognitive involvement, and a tendency to move from one activity to another without completing any one, together with disorganized, ill-regulated, and excessive activity. Several other abnormalities may be associated. Hyperkinetic children are often reckless and impulsive, prone to accidents, and ...[+++]

Définition: Groupe de troubles caractérisés par un début précoce (habituellement au cours des cinq premières années de la vie), un manque de persévérance dans les activités qui exigent une participation cognitive et une tendance à passer d'une activité à l'autre sans en finir aucune, associés à une activité globale désorganisée, incoordonnée et excessive. Les troubles peuvent s'accompagner d'autres anomalies. Les enfants hyperkinétiques sont souvent imprudents et impulsifs, sujets aux accidents, et ont souvent des problèmes avec la di ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Acquiring non-cognitive skills (such as perseverance, motivation, ability to interact with others) in early years is essential for all future learning and successful social engagement, so the content of the ECEC curriculum should extend beyond cognitive learning, and encompass socialisation and a range of non-cognitive aspects.

L’acquisition, dès la prime enfance, d’aptitudes autres que cognitives (telles que la persévérance, la motivation et la capacité d’interaction avec les autres) est indispensable à l’apprentissage futur et à la bonne intégration sociale.


If solid foundations are laid in the early years, later learning is more effective and is more likely to continue life-long, lessening the risk of early school leaving, increasing the equity of educational outcomes and reducing the costs for society in terms of lost talent and of public spending on social, health and even justice systems.[1]

L’acquisition de bases solides dès la petite enfance rend l’apprentissage ultérieur plus efficace et plus susceptible de se poursuivre tout au long de la vie et, partant, réduit le risque de décrochage scolaire, augmente l’équité de la scolarité et allège la charge supportée par la société du fait des talents gâchés et des dépenses dans les systèmes sociaux, de santé, et même judiciaires[1].


According to Dr. Fraser Mustard, physician and noted social science researcher, the early years of childhood development are vitally important, not only for things like vision but for things like IQ, mathematics, emotional behaviour, and health.

D'après le Dr Fraser Mustard, médecin et sommité dans le domaine des sciences sociales, le développement de la petite enfance est à la base non seulement du développement de la vision, par exemple, mais également du développement du quotient intellectuel, de la compréhension des mathématiques, du comportement émotionnel et de la santé.


A deviation from this time profile has also been decided in Commission Regulation (EU) No 1210/2011 to determine a volume of allowances to be auctioned early, prior to 2013, with corresponding reductions in the 2013 and 2014 auction volumes, with the foremost objective to ensure a smooth transition from the second to the third trading period, taking due account of the hedging needs for compliance in the early years of the third tradin ...[+++]

Le règlement (UE) no 1210/2011 de la Commission prévoit une dérogation à ce calendrier et détermine un volume de quotas à mettre aux enchères plus tôt, avant 2013, avec des réductions correspondantes des volumes à mettre aux enchères en 2013 et en 2014, l’objectif principal étant d’assurer une transition sans heurts entre la deuxième et la troisième période d’échanges, en tenant dûment compte des nécessités de couverture aux fins du respect des obligations au cours des premières années de la troisième période d’échanges.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
promoting developmentally appropriate programmes and curricula, which fosters the acquisition of both cognitive and non-cognitive skills, whilst recognising the importance of play, which is also crucial to learning in the early years.

promouvoir des programmes et des cursus appropriés à chaque stade du développement de l'enfant, qui stimulent l'acquisition de compétences aussi bien cognitives que non cognitives, tout en reconnaissant l'importance du jeu, autre élément essentiel de l'apprentissage durant les premières années.


In the landmark study, Reversing the Real Brain Drain: Early Years, the hon. Margaret Norrie McCain and J. Fraser Mustard found that the evidence from the neurosciences was clear that the early years of development, from conception to age six, particularly for the first three years, set the foundations for competence and coping skills that affected learning, behaviour and health throughout a person's life, and that, in view of that evidence, the period of early childhood development was equal ...[+++]

Dans l'étude qui fait époque, intitulée Reversing the Real Brain Drain: Early Years, l'honorable Margaret Norrie McCain et J. Fraser Mustard ont conclu que les neurosciences fournissaient des preuves claires à l'effet que les premières années du développement de l'enfant, de la conception à l'âge de six ans, en particulier pendant les trois premières années, jetaient les bases des compétences et des capacités d'adaptation ayant une incidence sur l'apprentissage, le comportement et la santé tou ...[+++]


supporting parents in their role as the main educators of their children during the early years, and encouraging ECEC services to work in close partnership with parents, families and communities, in order to increase awareness of the opportunities offered by ECEC and of the importance of learning from an early age.

soutenir les parents dans leur rôle d'éducateur principal de leurs enfants durant les premières années et encourager les services d'éducation et d'accueil de la petite enfance à travailler en partenariat étroit avec les parents, les familles et les communautés, afin de mieux faire connaître les possibilités offertes par ces services et l'importance d'un apprentissage entamé dès la petite enfance.


The early years programs and reading to your children become so important, making sure that when our children enter the formal education system they're ready to learn and have the precursory skills, whether they be cognitive, social, or developmental, so they can learn from their teachers.

Les programmes visant la petite enfance et la lecture que l'on fait avec ses enfants sont d'une très grande importance, car grâce à eux, les enfants qui commencent l'école sont prêts à apprendre et possèdent les aptitudes préalables nécessaires, que ce soit sur le plan cognitif, social ou organique, les aptitudes qui leur permettent d'apprendre en milieu structuré.


The detail of the drawings in these early years corresponds with long-term cognitive abilities.

Le détail des dessins réalisés par des enfants en bas âge correspond aux capacités cognitives à long terme.


This means we cannot afford to turn a blind eye to the early years that pave the way for the child's future development physically, emotionally and cognitively.

Nous ne pouvons donc pas rester indifférents devant les premières années de l'enfant qui sont si capitales pour son développement physique, psychologique et cognitif.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'Social cognition in the early years' ->

Date index: 2021-10-27
w