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BSROC
Belgian Space Remote Operations Center
Belgian Space Remote Operations Centre
Build relationships with various types of carrier
Carrier spacing
Carrier-frequency separation
Carrier-frequency spacing
Carrier-operated
Cellular carrier
Cellular operator
Cellular phone carrier
Cellular service provider
Cellular telephone carrier
Cellular telephone company
Cellular telephone operator
Develop relationships with various types of carrier
Foster relationships with various types of carrier
Mobile telephone carrier
Mobile telephone company
Mobile telephone operator
Operating air carrier
Operating carrier
SCC
Separation between the carrier frequencies
Space Control Center
Space Defense Operations Center
Spaced-carrier operation
That decision has been conveyed.
Translation

Traduction de «Spaced-carrier operation » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
spaced-carrier operation

exploitation à porteuses distinctes


spaced-carrier operation

exploitation à porteuses distinctes


spaced-carrier operation

exploitation à porteuses distinctes


carrier spacing | carrier-frequency separation | carrier-frequency spacing | separation between the carrier frequencies

écartement des porteuses


develop relationships with various types of carrier | establish links with carriers operating in different areas of transportation | build relationships with various types of carrier | foster relationships with various types of carrier

favoriser les relations avec divers types de transporteurs


operating air carrier | operating carrier

transporteur aérien effectif | transporteur effectif


Belgian Space Remote Operations Centre [ BSROC | Belgian Space Remote Operations Center ]

Centre belge d'opérations télécommandées


Space Control Center [ SCC | Space Defense Operations Center ]

Space Control Center [ SCC | Space Defense Operations Center ]




cellular telephone carrier | cellular phone carrier | mobile telephone carrier | cellular carrier | cellular telephone company | mobile telephone company | cellular telephone operator | mobile telephone operator | cellular operator | cellular service provider

entreprise de téléphonie cellulaire | entreprise de téléphonie mobile | compagnie de téléphonie cellulaire | société de téléphonie cellulaire | exploitant cellulaire | opérateur de téléphonie mobile | opérateur cellulaire | opérateur mobile | fournisseur de service cellulaire
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
where offset carrier operation within a 25 kHz channel spacing is utilised.

lorsque l’exploitation avec porteuse décalée dans un espacement entre canaux de 25 kHz est utilisée.


46 (1) An air carrier may utilize any space on an aircraft used for an ITC for the purposes of the transportation of the carrier’s own goods and personnel and another air carrier’s personnel or for any of those purposes with, if that space is chartered, the prior written concurrence of the tour operator.

46 (1) Le transporteur aérien peut utiliser l’espace d’un aéronef affecté à un VAFO pour le transport de ses propres marchandises, de son propre personnel ou du personnel d’autres transporteurs aériens, ou des trois, sous réserve du consentement écrit préalable du voyagiste lorsque cet espace est affrété.


(2) Where a sufferance warehouse is restricted by the terms and conditions of its licence to the receipt of goods arriving by motor vehicles used for commercial purposes, the licensee may lease space to any carrier who has requested space for his exclusive use in the operation of a separate sufferance warehouse.

(2) Lorsque l’agrément limite l’utilisation de l’entrepôt d’attente à la réception de marchandises transportées dans des véhicules automobiles utilisés à des fins commerciales, l’exploitant peut louer un espace dans l’entrepôt à tout transitaire qui demande un tel espace pour son usage exclusif en vue de s’en servir comme entrepôt d’attente séparé.


an obligation on members of a consortium not to assign or charter space to other vessel-operating carriers in the relevant market or markets except with the prior consent of the other members of the consortium.

l’obligation faite aux membres du consortium de s’abstenir d’allouer ou d’affréter de l’espace à d’autres transporteurs exploitants de navires sur le ou les marchés en cause, sauf autorisation préalable des autres membres du consortium.


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2. In addition to 8,33 kHz channel spacing capability, the equipment referred to in paragraph 1 shall be able to tune to 25 kHz spaced channels and to operate in an environment which uses offset-carrier frequencies.

2. Outre la capacité de fonctionner avec un espacement entre canaux de 8,33 kHz, l’équipement visé au paragraphe 1 peut être syntonisé sur des canaux espacés de 25 kHz et peut fonctionner dans un environnement qui utilise les fréquences avec décalage de porteuse.


2. In addition to 8,33 kHz channel spacing capability, the equipment referred to in paragraph 1 shall be able to tune to 25 kHz spaced channels and to operate in an environment which uses offset-carrier frequencies.

2. Outre la capacité de fonctionner avec un espacement entre canaux de 8,33 kHz, l’équipement visé au paragraphe 1 peut être syntonisé sur des canaux espacés de 25 kHz et peut fonctionner dans un environnement qui utilise les fréquences avec décalage de porteuse.


That decision has been conveyed. [Translation] Mr. Robert Carrier (Alfred-Pellan, BQ): Mr. Speaker, Bombardier has enough space to develop its operations in Quebec.

[Français] M. Robert Carrier (Alfred-Pellan, BQ): Monsieur le président, Bombardier a assez de place pour se développer au Québec.


Items affecting a single organization are the following: $550 million to Agriculture and Agri-Food Canada for contributions for agricultural risk management under the Farm Income Protection Act; $225.3 million to the Canada Customs and Revenue Agency to address operational workload pressures and pursue revenue generation initiatives; $221.9 million to Transport Canada to provide assistance to air carriers for losses incurred due to the temporary closure of Canadian air space, and additional payments to VIA Rail in support of an expanded capital investment program; $152.5 million to National Defence for additional costs associated with ...[+++]

Voici les postes concernant une seule organisation: 550 millions de dollars à Agriculture et Agroalimentaire Canada au titre de contributions pour la gestion du risque en agriculture en vertu de la Loi sur la protection du revenu agricole; 225,3 millions de dollars à l'Agence des douanes et du revenu du Canada pour pallier les tensions liées à la charge de travail et pour poursuivre des initiatives ayant comme objectif la production de recettes; 221,9 millions de dollars à Transports Canada pour aider les transporteurs aériens pour les pertes subies à cause de la fermeture temporaire de l'espace aérien canadien, et des paiements supplémentaires à VIA Rail à l'appui d'un programme élargi d'immobilisations; 152,5 millions de dollars au min ...[+++]


(b) an obligation on members of the consortium not to assign or charter space to other vessel-operating carriers on the trade or trades in question except with the prior consent of the other members of the consortium.

b) l'obligation faite aux membres du consortium de s'abstenir d'allouer ou d'affréter de l'espace à d'autres transporteurs exploitants de navires sur le trafic ou les trafics en question, sauf autorisation préalable des autres membres du consortium.


My question is whether the government is willing to accept one national airline whose major shareholder and creditor is an American airline, which could easily treat it as a partly-owned subsidiary. In effect, when it comes time to allocate hangar space or landing rights or whatever, the influence of that major shareholder could penalize the Canadian carrier to the advantage of the American carrier's other operations.

J'ai demandé si le gouvernement était prêt à accepter une ligne aérienne nationale dont le principal actionnaire et créancier serait une compagnie aérienne américaine qui pourrait facilement la traiter comme une filiale de moins de 100 p. 100. Dans la pratique, quand le moment sera venu d'allouer les droits d'atterrissage, de la place dans les hangars ou quoi que ce soit d'autre, l'influence de ce principal actionnaire pourrait pénaliser le transporteur canadien en faveur des autres opérations du transporteur américain.


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