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Central Educational Consultative Committee
Compensatory education
Education adviser
Education consultant
Education counsellor
Education for highly gifted children
Education for special needs
Educational adviser
Educational consultant
Educational counsellor
Headteacher of special educational needs school
High school special education teacher
High school special needs teacher
SNE
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Special education
Special education consultant
Special education teacher's diploma
Special educational needs head teacher
Special educational needs headmaster
Special educational needs headteacher
Special educational needs teacher
Special educational needs teacher in high school
Special educational needs teacher secondary school
Special needs education
Special needs educator
Special teaching
Special-education consultant
Special-education counsellor
Special-needs education
Teacher in special education needs
Teacher of special educational needs
Teaching consultant

Traduction de «Special-education consultant » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
special-education consultant [ special-education counsellor ]

conseiller en enfance en difficulté [ conseillère en enfance en difficulté ]


special education consultant

conseiller en éducation spécialisée


special needs educator | teacher of special educational needs | special educational needs teacher | teacher in special education needs

enseignant spécialisé | enseignant spécialisé/enseignante spécialisée | enseignante spécialisée


headteacher of special educational needs school | special educational needs headteacher | special educational needs head teacher | special educational needs headmaster

directrice d'établissement d'enseignement spécialisé | directeur d'établissement d'enseignement spécialisé | directeur d'établissement d'enseignement spécialisé/directrice d'établissement d'enseignement spécialisé


educational consultant [ teaching consultant | education consultant | educational counsellor | education counsellor | education adviser | educational adviser ]

conseiller pédagogique [ conseillère pédagogique | animateur pédagogique | animatrice pédagogique | conseiller d'éducation | conseillère d'éducation | conseiller en enseignement | conseillère en enseignement | conseiller en éducation | conseillère en éducation ]


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

éducation spéciale [ école de sourds-muets | école pour enfants handicapés | école pour enfants sourds | éducation compensatoire | éducation pour surdoués | éducation spécialisée | enseignement spécial ]


high school special education teacher | special educational needs teacher in high school | high school special needs teacher | special educational needs teacher secondary school

enseignant spécialisé du second degré | enseignante spécialisée du second degré | professeur spécialisé de l’enseignement général | professeur spécialisé de l’enseignement général/professeure spécialisée de l’enseignement général


education for special needs | special education | special needs education | SNE [Abbr.]

besoins éducatifs spéciaux | éducation répondant à des besoins spéciaux | enseignement spécialisé


Central Educational Consultative Committee

Commission centrale de concertation en matiere d'enseignement


special education teacher's diploma

diplôme d'éducation spécialisée
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
3.3 The responses to the school consultation emphasised the importance of early learning opportunities and of inclusive school systems that integrate students from all backgrounds into mainstream education, while giving additional support for disadvantaged students and those with special needs.

3.3 Les répondants à la consultation sur l'école ont souligné l'importance de pouvoir apprendre dès son plus jeune âge et de disposer de systèmes scolaires ouverts qui intègrent les enfants de tous milieux dans l'enseignement général tout en apportant une aide supplémentaire aux élèves défavorisés et à ceux qui ont des besoins particuliers.


(Return tabled) Question No. 334 Hon. Irwin Cotler: With regard to bijuralism and harmonization: (a) what measures are in place to ensure legislative bijuralism across all departments; (b) since the adoption of the “Policy on Legislative Bijuralism”, how has the Department of Justice (i) ensured that all legal counsel in the Department are made aware of the requirements of legislative bijuralism in order for them to be able to take it into account when advising client departments on legislative reforms, (ii) enhanced the capacity of the Legislative Services Branch to draft bijural legislative texts, (iii) undertook, in drafting both versions of every bill and proposed regulation that touches on provincial or territorial private law, to tak ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 334 L'hon. Irwin Cotler: En ce qui concerne le bijuridisme et l’harmonisation: a) quelles sont les mesures en place pour assurer le bijuridisme législatif dans tous les ministères; b) depuis l’adoption de la « Politique sur le bijuridisme législatif », comment le ministère de la Justice s’y est-il pris (i) pour s’assurer que tous les avocats du Ministère sont au courant des exigences du bijuridisme législatif afin d’en tenir compte lorsqu’ils conseillent des ministères clients sur des réformes législatives, (ii) pour améliorer la capacité de la Direction des services législatifs à rédiger des textes législatifs bijuridiques, (iii) pour veiller à ce que la rédaction des deux versions de chaque projet de l ...[+++]


11. Welcomes the fact that the Government of Vietnam has issued a call for public input into its first constitutional reform since 1992 and that the deadline has now been extended until September 2013, but regrets that the public consultation has led to sanctions and pressure against those who legitimately express their opinions; hopes that the new Constitution addresses the issues of civil and political rights and religious freedoms as a priority; welcomes in this respect the opening of a dialogue with human rights organisations; expresses its hope that this can lead to important reforms on labour, ...[+++]

11. se félicite de ce que le gouvernement du Viêt Nam ait appelé la population à contribuer à sa première réforme constitutionnelle depuis 1992 et de ce que le délai ait désormais été prorogé jusqu'en septembre 2013 mais regrette que la consultation publique ait entraîné des sanctions et des pressions contre ceux qui exprimaient légitimement leur opinion; espère que la nouvelle constitution fera des questions de droits civils et politiques et des libertés religieuses une priorité; se félicite, à cet égard, de l'ouverture d'un dialogue avec des organisations de défense des droits de l'homme; espère que cela pourra aboutir à des réforme ...[+++]


(Return tabled) Question No. 456 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the current pandemic of new influenza A (H1N1): (a) what specific healthcare professional stakeholder groups have been consulted since the beginning of the H1N1 pandemic, what was the consultation process, and what concerns were raised; (b) what concerns from the consultation process have been addressed, what concerns are remaining, and by what date will they be addressed; (c) what, if any, additional funding was requested to address identified challenges; (d) do identified stakeholder groups report there are sufficient human resources and supplies to meet the need du ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 456 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la pandémie actuelle de la nouvelle grippe A (H1N1): a) quels groupes d’intervenants de la santé a-t-on consultés, dans le cadre de quel processus les a-t-on consultés et quels problèmes ont-ils soulevés; b) parmi les problèmes soulevés, auxquels a-t-on paré, lesquels subsistent et quand va-t-on parer à ceux-ci; c) a-t-on demandé des fonds supplémentaires pour parer aux problèmes soulevés et, si oui, combien; d) les groupes d’intervenants de la santé ont-ils déclaré qu’il y avait assez de ressources humaines et de fournitures pour faire face à une deuxième v ...[+++]


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(Return tabled) Question No. 156 Hon. Maria Minna: With regard to pay equity and the initiatives proposed by the government that include education, specialized mediation assistance, and compliance monitoring: (a) what educational materials on pay equity have been produced; (b) which federal departments, agencies, and crown corporations were such educational materials sent to; (c) what site visits have taken place to further inform the employers, chief compensation executive, compensation analysts, and employee representatives of their statutory obligations; (d) has pay equity training for conciliation or mediation officers taken place ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 156 L'hon. Maria Minna: En ce qui concerne l'équité salariale et les projets du gouvernement dans ce domaine incluant les activités de sensibilisation, le service de médiation spécialisé, le suivi de la conformité: a) quel matériel didactique a-t-on produit sur l'équité salariale; b) à quels ministères, organismes et sociétés d'État de l'administration fédérale ces documents ont-ils été envoyés; c) quels endroits a-t-on visités pour sensibiliser davantage les employeurs, chefs de rémunération, analystes de la rémunération, et représentants des employés à leurs obligations légales; d) a-t-on dispensé une formation sur l'équité salariale aux agents de conciliation ou de médiation et le cas échéant, combi ...[+++]


24. Urges the Commission to work with Member States to encourage the integration of people with disabilities, from an early age, in mainstream education, wherever possible, whilst still acknowledging in some cases that special schools are necessary as well as parents' right to choose where they want to send their children to school, and to encourage access for people with disabilities to all levels of education and training and the new technologies, in accordance with their skills and wishes; calls on the Commission to undertake research and consultation in conjun ...[+++]

24. invite instamment la Commission à œuvrer avec les États membres pour favoriser, dès leur plus jeune âge, l'intégration des handicapés au système éducatif ordinaire, lorsque cela est possible, tout en reconnaissant la nécessité, dans certains cas, d'écoles spéciales, ainsi que le droit des parents à choisir où ils veulent envoyer leurs enfants à l'école, et pour promouvoir l'accès des handicapés à tous les niveaux d'éducation et de formation ainsi qu'aux nouvelles technologies, selon leurs compétences et leurs désirs; demande à la Commission d'entreprendre des recherches et de mener une consultation en collaboration avec les États me ...[+++]


10. Calls on the Commission to take more active steps, together with the Member States, to increase the level of participation by older workers in working life by improving working conditions and giving special attention to the challenges and opportunities of new technologies and the information society; takes the view that this should be achieved in consultation with the social partners and by making use of a coordinated package of instruments such as access to permanent education and retraining, experiments with flexible working an ...[+++]

10. demande à la Commission d'intervenir plus activement de concert avec les États membres afin de renforcer la participation des travailleurs âgés grâce à l'amélioration des conditions de travail, en accordant une attention particulière aux défis et aux possibilités qu'offrent les technologies nouvelles et la société de l'information; est d'avis que cela doit être fait en concertation avec les partenaires sociaux et en recourant à un ensemble coordonné d'instruments, tels l'accès à l'éducation permanente et au recyclage, des expériences en matière de flexibilité du travail et l'introduction de formes de travail à temps partiel pour les ...[+++]


88. Calls on the Commission and the candidate countries to improve the implementation of consumer policy and, in particular, to institute effective consultation mechanisms, to resolve the problem of support to consumer NGOs and to encourage efforts for education in schools and information of the population regarding consumer rights and obligations; also, the Commission and the candidate countries should, while and after transposing the acquis communautaire, pay special attention to issues concerning Community-wide regulation of food ...[+++]

88. demande à la Commission et aux pays candidats d'améliorer la mise en œuvre de la politique des consommateurs et, en particulier, d'instaurer des mécanismes de consultation efficaces, de résoudre le problème de l'aide aux ONG de consommateurs et d'encourager les efforts d'éducation dans les écoles et d'information de la population concernant les droits et les obligations des consommateurs; par ailleurs, pendant et après la transposition de l'acquis communautaire, la Commission et les pays candidats devraient accorder une attention particulière aux problèmes relatifs à la réglementation à l'échelle communautaire de la sécurité aliment ...[+++]


Mr. Don Glover, Consultant, Student Services Division, Department of Education, Government of Nova Scotia: The guiding principles of our policy in terms of working with children at risk and children with special needs speak to an appropriate education, speak to an inclusive education, speak to collaboration and consultation with parents, and of tenets of the convention.

M. Don Glover, consultant, Division des services aux étudiants, ministère de l'Éducation, gouvernement de la Nouvelle- Écosse : Les principes directeurs de notre politique en ce qui a trait au travail avec les enfants à risque et les enfants ayant des besoins spéciaux concernent une bonne éducation, une éducation inclusive, la collaboration et la consultation des parents et les éléments de la Convention.


Dr. Tony Bates is President and CEO of Tony Bates Associates Ltd. He is a private consultant specializing in e- learning and higher education.

M. Tony Bates est le chef de la direction de Tony Bates Associates Ltd. Il est consultant privé en apprentissage en ligne et en enseignement supérieur.


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