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Coordinate sub-contract labour
Manage sub-contract labour
Manage sub-contract labourers
Managing sub-contract labourers
Military occupation
Occupation forces
Occupational hazard
Occupational health
Occupational hygiene
Occupational safety
Occupational sub-group
Occupational subgroup
SUB
Safety at the workplace
Sub-O
Sub-Saharan Africa
Sub-classification
Sub-occupation
Territorial occupation
Worker safety

Traduction de «Sub-occupation » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
sub-occupation [ Sub-O | sub-classification ]

sous-groupe professionnel [ SGP | sous-classification ]


A rare benign retinal vascular disease characterised by solitary or multiple, unilateral or bilateral, intra-retinal tumour(s), usually located in the peripheral infero-temporal quadrant, and often associated with sub and intraretinal exudates, epire

masses télangiectasiques périphériques


occupational safety [ occupational hazard | safety at the workplace | worker safety ]

sécurité du travail [ risque professionnel | sécurité du travailleur | sécurité sur le lieu de travail ]


coordinate sub-contract labour | manage sub-contract labourers | manage sub-contract labour | managing sub-contract labourers

gérer des sous-traitants


occupational health [ occupational hygiene | Occupational hygiene(ECLAS) ]

santé au travail [ hygiène du travail ]


Sub-committees and Working Groups Reporting to Advisory Committee on Environmental and Occupational Health

Sous-comités et groupes de travail relevant du Comité de l'hygiène du milieu et du travail


occupational subgroup [ occupational sub-group ]

sous-groupe professionnel [ sous-groupe de professions ]


military occupation [ occupation forces | territorial occupation ]

occupation militaire [ forces d'occupation | occupation territoriale ]




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
For the purpose of carrying out the technical assessment of public oversight systems of third countries and to the international cooperation between Member States and third countries in this area, the CEAOB should establish a sub-group chaired by the member appointed by the European Supervisory Authority (European Securities and Markets Authority — ESMA) and should request the assistance from ESMA, the European Supervisory Authority (European Banking Authority — EBA) or the European Supervisory Authority (European Insurance and Occupational Pensions Authority — EIOPA) insofar as its request is related to the international cooperation bet ...[+++]

Aux fins de la mise en œuvre de l'évaluation technique des systèmes de supervision publique de pays tiers et de la coopération internationale entre les États membres et les pays tiers dans ce domaine, le CEAOB devrait mettre en place un sous-groupe présidé par le membre désigné par l'Autorité européenne de surveillance (l'Autorité européenne des marchés financiers — AEMF) et demander l'assistance de l'AEMF, de l'Autorité européenne de surveillance (Autorité bancaire européenne — ABE) ou de l'Autorité européenne de surveillance (Autorité européenne des assurances et des pensions professionnelles — AEAPP) , dans la mesure où sa demande a t ...[+++]


For (sub)categories L1e and L3e the mass of the driver is assumed to be 75 kg, subdivided into 65 kg occupant mass at the R-point of the rider’s seating position and 10 kg luggage mass in accordance with ISO standard 2416-1992.

Pour les (sous-) catégories L1e et L3e, la masse du conducteur est évaluée à 75 kg, à savoir 65 kg de masse de l’occupant au point R de la place assise du conducteur et 10 kg de masse de bagages, conformément à la norme ISO 2416-1992.


106. Considers that the new Community strategy for occupational health and safety at work 2013 - 2020 should focus on using the potentials of REACH for improving workers' protection from chemical hazards, a renewed effort for preventing work-related illnesses and improving workers' quality of life at work, strengthening the monitoring and enforcement responsibilities of labour inspectorates and workers' participation in designing, monitoring and implementing prevention policies, improving the recognition of occupational diseases and addressing flexibility, insecurity, sub-contracting etc. as obstacles to proper risk prevention;

106. considère que la nouvelle stratégie communautaire en matière de santé et de sécurité au travail 2013–2020 devrait mettre l'accent sur l'utilisation des possibilités offertes par REACH d'améliorer la protection des travailleurs contre les risques chimiques, sur un nouvel effort visant à prévenir les maladies liées au travail et à améliorer la qualité de vie des travailleurs au travail, sur le renforcement du contrôle et des compétences de l'inspection du travail et la participation des travailleurs à la conception, à la mise en œuvre et au suivi des politiques de prévention, sur l'amélioration de la reconnaissance des maladies profes ...[+++]


107. Considers that the new Community strategy for occupational health and safety at work 2013 - 2020 should focus on using the potentials of REACH for improving workers’ protection from chemical hazards, a renewed effort for preventing work-related illnesses and improving workers’ quality of life at work, strengthening the monitoring and enforcement responsibilities of labour inspectorates and workers’ participation in designing, monitoring and implementing prevention policies, improving the recognition of occupational diseases and addressing flexibility, insecurity, sub-contracting etc. as obstacles to proper risk prevention;

107. considère que la nouvelle stratégie communautaire en matière de santé et de sécurité au travail 2013–2020 devrait mettre l'accent sur l'utilisation des possibilités offertes par REACH d'améliorer la protection des travailleurs contre les risques chimiques, sur un nouvel effort visant à prévenir les maladies liées au travail et à améliorer la qualité de vie des travailleurs au travail, sur le renforcement du contrôle et des compétences de l'inspection du travail et la participation des travailleurs à la conception, à la mise en œuvre et au suivi des politiques de prévention, sur l'amélioration de la reconnaissance des maladies profes ...[+++]


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24. Considers that the new Community strategy for occupational health and safety at work 2013 - 2020 must break with the approach of the preceding strategy (2007 - 2012), which viewed occupational health primarily as a variable of the productivity and competitiveness of businesses; points out that the new strategy should focus on using the potentials of REACH for improving workers’ protection from chemical hazards, a renewed effort for preventing work-related illnesses and improving workers’ quality of life at work, strengthening the monitoring and enforcement responsibilities of labour inspectorates and workers' participation in design ...[+++]

24. estime que la nouvelle stratégie 2013-2020 de l'Union sur la santé et la sécurité au travail doit rompre avec l'approche de la stratégie précédente (2007-2012), qui envisageait la santé au travail avant tout comme une variable de la productivité et de la compétitivité des entreprises; souligne que la nouvelle stratégie devrait être axée sur l'utilisation des possibilités ouvertes par REACH pour améliorer la protection des travailleurs contre les risques chimiques, sur des efforts renouvelés en matière de prévention des maladies liées au travail et d'amélioration de la qualité de vie des travailleurs sur leur lieu de travail, sur le renforcement des pouvoirs de contrôle et d'exécution des inspecteurs du travail et de la ...[+++]


1. The Joint Committee shall be composed of the Chairperson and the Chairpersons of the European Insurance and Occupational Pensions Authority and the European Banking Authority, and, where applicable, the Chairperson of a Sub-Committee established under Article 43.

1. Le comité mixte se compose du président, ainsi que des présidents de l’Autorité européenne des assurances et des pensions professionnelles et de l’Autorité bancaire européenne et, le cas échéant, du président d’un sous-comité institué en vertu de l’article 43.


1. The Joint Committee shall be composed of the Chairperson and the Chairpersons of the European Insurance and Occupational Pensions Authority and the European Securities and Markets Authority, and, where applicable, the Chairperson of a Sub-Committee established under Article 43.

1. Le comité mixte se compose du président, ainsi que des présidents de l’Autorité européenne des assurances et des pensions professionnelles et de l’Autorité européenne des marchés financiers et, le cas échéant, du président d’un sous-comité institué en vertu de l’article 43.


Owing to the significance of category 3 findings with regard to their potential influence on the safety of the aircraft and its occupants, the following sub-classes have been identified:

Étant donné l'importance des constatations de catégorie 3 du fait de leur influence potentielle sur la sécurité de l'aéronef et de ses occupants, on distingue les sous-classes suivantes:


Owing to the significance of category 3 findings with regard to their potential influence on the safety of the aircraft and its occupants, the following sub-classes have been identified:

Étant donné l'importance des constatations de catégorie 3 du fait de leur influence potentielle sur la sécurité de l'aéronef et de ses occupants, on distingue les sous-classes suivantes:


1. be familiar with the occupational regulations governing road transport for hire or reward, industrial vehicle rental and sub-contracting, and in particular the rules governing the official organisation of the occupation, admission to the occupation, authorisations for intra- and extra-Community road transport operations, inspections and sanctions;

1) connaître les réglementations professionnelles pour les transports routiers pour compte de tiers, pour la location des véhicules industriels, pour la sous-traitance, notamment les règles relatives à l'organisation officielle de la profession, à son accès, aux autorisations pour les transports routiers intracommunautaires et extracommunautaires et au contrôle et aux sanctions;




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'Sub-occupation' ->

Date index: 2022-05-29
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