Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Air security
Air transport security
Aviation security
Breach of information security
CDP
CEDP
CESDP
CSDP
Civil aviation security
Common European Defence Policy
Common European Security and Defence Policy
Common defence
Common defence policy
Common security and defence policy
Conduct securities trading
Cyber-safety
Cyber-security
Cybersafety
Cybersecurity
Digital safety
ESDP
Ensure security on sea vessels
Ensure security on ship
Ensure security on ships
European Security and Defence Policy
GSC Security Office
GSCSO
General Secretariat of the Council Security Office
Guarantee security on sea vessels
Information assurance
Information security
Information security incident
Infosec
Internet safety
Internet security
Manage securities trading
Medium secure unit
Monitor security in secure areas
NIS
Network and Internet security
Oversee surveillance in secure areas
Perform management of securities trading
Safety and Security
Safety and Security Directorate
Security Office
Security Office of the GSC
Supervise security at manned access gates
T2S
TARGET2 CUG
TARGET2 Closed User Group
TARGET2-Securities
Trade securities

Translation of "TARGET2-Securities " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
TARGET2-Securities | T2S [Abbr.]

TARGET2-Titres | T2S [Abbr.]


TARGET2 Closed User Group | TARGET2 CUG

cercle d'utilisateurs du gestionnaire de service réseau TARGET2


information security [ breach of information security | cybersafety | cyber-safety | cybersecurity | cyber-security | digital safety | information assurance | information security incident | infosec | Internet safety | Internet security | network and Internet security | NIS | [http ...]

sécurité des systèmes d’information [ assurance de l’information | cyber-securité | cybersécurité | infosec | sécurité internet | sécurité numérique | vulnérabilitité des systèmes d'information ]


General Secretariat of the Council Security Office | GSC Security Office | Safety and Security | Safety and Security Directorate | Security Office | Security Office of the GSC | GSCSO [Abbr.]

Bureau de sécurité | Bureau de sécurité du secrétariat général du Conseil | Direction sûreté et sécurité


monitor security in secure areas | oversee surveillance in secure areas | perform security monitoring activities in secure areas | supervise security at manned access gates

superviser la sécurité des portes d'accès


ensure security on sea vessels | ensure security on ship | ensure security on ships | guarantee security on sea vessels

assurer la sécurité à bord de navires


common security and defence policy [ CDP | CEDP | CESDP | common defence | common defence policy | Common European Defence Policy | Common European Security and Defence Policy | CSDP | ESDP | European Security and Defence Policy ]

politique de sécurité et de défense commune [ défense commune | PESD | politique commune de sécurité et de défense | politique de défense commune | politique européenne de sécurité et de défense | PSDC ]


conduct securities trading | trade securities | manage securities trading | perform management of securities trading

rer le négoce de valeurs mobilières


aviation security [ air security | air transport security | civil aviation security ]

sûreté de l'aviation [ sûreté aérienne | sûreté de l'aviation civile | sûreté du transport aérien ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Pursuant to Article 3(1) of Decision ECB/2013/1, ESCB and Eurosystem electronic applications, systems, platforms and services with medium or above medium criticality should only be accessed and used if a user has been authenticated by means of an electronic certificate issued and managed by a certification authority accepted by the ESCB in accordance with the ESCB/SSM certificate acceptance framework, or by the ESCB-PKI certification authority or by certification authorities accepted by the ESCB for TARGET2 and TARGET2 Securities for those two applications.

Selon l'article 3, paragraphe 1, de la décision BCE/2013/1, l'accès aux applications, systèmes, plates-formes et services électroniques du SEBC et de l'Eurosystème dont la criticité est moyenne ou élevée, ainsi que l'utilisation de ceux-ci, ne doivent être possibles que si l'utilisateur a été authentifié au moyen d'un certificat électronique émis et géré par une autorité de certification agréée par le SEBC conformément au cadre d'acceptation des certificats du SEBC/MSU, par l'autorité de certification de l'ICP-SEBC, ou par des autorités de certification que le SEBC a agréées pour les deux applications TARGET2 et TARGET2-Titres.


Without prejudice to the monitoring tasks of the ESCB and of the Eurosystem in relation to the TARGET2-Securities, a CSD shall be authorised and supervised by the competent authority of the Member State where it is established.

Sans préjudice des missions de surveillance du SEBC et de l'Eurosystème en rapport avec TARGET2-Titres, l'agrément et la surveillance d'un DCT sont effectués par l'autorité compétente de l'État membre où celui-ci est établi.


TARGET2-Securities (hereinafter ‘T2S’) aims to facilitate post-trading integration by offering core, neutral and borderless pan-European cash and securities settlement in central bank money so that central securities depositories (CSDs) can provide their customers with harmonised and commoditised delivery-versus-payment settlement services in an integrated technical environment with cross-border capabilities.

TARGET2-Titres (ci-après «T2S») a pour objectif de faciliter l’intégration postnégociation en proposant le règlement commun, neutre et paneuropéen d’espèces et d’opérations sur titres en monnaie banque centrale de telle sorte que les dépositaires centraux de titres (DCT) puissent offrir à leurs clients des services de règlement-livraison contre paiement harmonisés et standardisés dans un environnement technique intégré avec des capacités transfrontalières.


‘T2S Programme Board’ means the Eurosystem management body established pursuant to Decision ECB/2009/6 of 19 March 2009 on the establishment of the TARGET2-Securities Programme Board (3), which has the task of developing proposals for the Governing Council on key strategic issues and executing tasks of a purely technical nature in relation to T2S, or its successor;

«comité pour le programme T2S», l’organe de gestion de l’Eurosystème établi en vertu de la décision BCE/2009/6 du 19 mars 2009 relative à l’établissement du comité pour le programme TARGET2-Titres (3), qui a pour mission d’élaborer des propositions pour le conseil des gouverneurs sur des questions stratégiques essentielles et de remplir des missions de nature strictement technique relatives à T2S, ou son successeur;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Article 15 of Guideline ECB/2010/2 lays down the eligibility criteria for a Central Security Depository (CSD) to access TARGET2-Securities (T2S) services.

L’article 15 de l’orientation BCE/2010/2 définit les critères d’accès des dépositaires centraux de titres (DCT) aux services TARGET2-Titres (T2S).


Having regard to Guideline ECB/2010/2 of 21 April 2010 on TARGET2-Securities (2), and in particular Article 4(2)(d) and Article 15 thereof,

vu l’orientation BCE/2010/2 du 21 avril 2010 relative à TARGET2-Titres (2), et notamment son article 4, paragraphe 2, point d), et son article 15,


Concerning the Eurosystem’s TARGET2-Securities initiative, the Governing Council will in the coming weeks decide on the continuation of the T2S project.

En ce qui concerne l'initiative TARGET2-Securities de l'Eurosystème, le conseil des gouverneurs statuera au cours des prochaines semaines sur la poursuite du projet T2S.


12. while calling for progress in removing the other barriers identified in the Giovannini Group's report on Cross-Border Clearing and Settlement Arrangements in the European Union of November 2001, strongly reiterates the need to improve the post-trading infrastructure both with a view to price transparency, and competition as to the public interest of clearing and settlement security; welcomes the progress being made in implementing the Code of Conduct which will deliver those aims and which will also support Article 34 of MiFID, requiring stock exchanges to provide all their users with the option of designating the settlement system with which they wish to settle their transactions in the event of cross-border share transactions; inten ...[+++]

12. réaffirme vigoureusement, tout en demandant que des progrès soient accomplis dans l'élimination des autres obstacles décelés par le rapport Giovannini sur la compensation et les règlements transfrontaliers dans l'Union européenne de novembre 2001, la nécessité d'améliorer les infrastructures de post-marché dans la perspective tant de la transparence des prix que de la concurrence, mais aussi de l'intérêt public dans la compensation et la sécurité des règlements; se félicite des progrès réalisés dans l'application du code de conduite qui satisfera ces objectifs et qui appuiera également l'article 34 de la MiFID faisant obligation aux bourses de fournir à tous leurs utilisateurs la possibilité de désigner le système de règlement selon le ...[+++]


12. while calling for progress in removing the other barriers identified in the Giovannini Group's report on Cross-Border Clearing and Settlement Arrangements in the European Union of November 2001, strongly reiterates the need to improve the post-trading infrastructure both with a view to price transparency, and competition as to the public interest of clearing and settlement security; welcomes the progress being made in implementing the Code of Conduct which will deliver those aims and which will also support Article 34 of MiFID, requiring stock exchanges to provide all their users with the option of designating the settlement system with which they wish to settle their transactions in the event of cross-border share transactions; inten ...[+++]

12. réaffirme vigoureusement, tout en demandant que des progrès soient accomplis dans l'élimination des autres obstacles décelés par le rapport Giovannini sur la compensation et les règlements transfrontaliers dans l'Union européenne de novembre 2001, la nécessité d'améliorer les infrastructures de post-marché dans la perspective tant de la transparence des prix que de la concurrence, mais aussi de l'intérêt public dans la compensation et la sécurité des règlements; se félicite des progrès réalisés dans l'application du code de conduite qui satisfera ces objectifs et qui appuiera également l'article 34 de la MiFID faisant obligation aux bourses de fournir à tous leurs utilisateurs la possibilité de désigner le système de règlement selon le ...[+++]


11. while calling for progress in removing the other barriers identified in the Giovannini Group's report on Cross-Border Clearing and Settlement Arrangements in the European Union of November 2001, strongly reiterates the need to improve the post-trading infrastructure both with a view to price transparency and competition as to the public interest of clearing and settlement security; welcomes the progress being made in implementing the Code of Conduct which will deliver those aims and which will also support Article 34 of MiFID, requiring stock exchanges to provide all their users with the option of designating the settlement system in which they want to settle their transactions in the event of cross-border share transactions; intends ...[+++]

11. réaffirme vigoureusement, tout en demandant que des progrès soient accomplis dans l'élimination des autres obstacles décelés par le rapport Giovannini sur la compensation et les règlements transfrontaliers dans l'Union européenne de novembre 2001, la nécessité d'améliorer les infrastructures de post-marché dans la perspective tant de la transparence des prix que de la concurrence, mais aussi de l'intérêt public dans la compensation et la sécurité des règlements; se félicite des progrès réalisés dans l'application du code de conduite qui satisfera ces objectifs et qui appuiera également l'article 34 de la DMIF faisant obligation aux bourses de fournir à tous leurs utilisateurs la possibilité de désigner le système de règlement au sein d ...[+++]


w