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Assess danger in risk areas
Assessment of risks and threats
CUTA
Check danger in risk areas
Coordinating Unit for Threat Analysis
Coordination Unit for Threat Analysis
Coordination Unit for Threat Assessment
Determine potential threat in risk areas
EDP security threat assessment
Electronic data processing security threat assessment
Identify danger in risk areas
Methods for assessment of risks and threats
Methods for handling security-related information
Special Threat Assessment Group
Techniques for assessment of risks and threats
Threat Assessment Group
Threat assessment
Threat assessments

Translation of "Threat Assessment Group " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Special Threat Assessment Group

Groupe spécial de l'évaluation de la menace


Threat Assessment Group

Groupe de l'évaluation des menaces


methods for handling security-related information | techniques for assessment of risks and threats | assessment of risks and threats | methods for assessment of risks and threats

évaluation des risques et des menaces


Coordinating Unit for Threat Analysis | Coordination Unit for Threat Analysis | Coordination Unit for Threat Assessment | CUTA [Abbr.] | OCAM/OCAD [Abbr.]

Organe de coordination pour l'analyse de la menace | OCAM [Abbr.]


EDP security threat assessment [ electronic data processing security threat assessment ]

évaluation des risques d'atteinte à la sécurité de l'informatique






determine potential threat in risk areas | identify danger in risk areas | assess danger in risk areas | check danger in risk areas

évaluer des dangers dans des zones à risque
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Available threat assessments show that criminal groups are becoming increasingly poly-criminal and cross-border in their activities.

Les évaluations de la menace disponibles montrent que les groupes criminels diversifient de plus en plus leurs activités («polycriminalité»), et que ces dernières revêtent un caractère de plus en plus transfrontalier.


[11] According to Europol’s EU Organized Crime Threat Assessment 2011, organised crime groups derived more than 1.5 billion euros from payment card fraud in 2009.

[11] Selon le rapport d’évaluation 2011 de la menace que représente la criminalité organisée dans l’UE rédigé par Europol, les groupes criminels organisés ont tiré plus de 1,5 milliard d’EUR de la fraude aux cartes de paiement.


Available threat assessments show that criminal groups are becoming increasingly poly-criminal and cross-border in their activities.

Les évaluations de la menace disponibles montrent que les groupes criminels diversifient de plus en plus leurs activités («polycriminalité») et que ces dernières revêtent un caractère de plus en plus transfrontière.


46. Takes the view that the criminal activities and barbaric violence by terrorist jihadists groups engaged in and associated with the so-called Islamic State (IS) represent a major threat to the wider Middle East and North Africa (MENA) region, to Europe, and potentially to global peace and stability; supports the global coalition against IS and its efforts to combat IS militarily; welcomes the contributions of EU Member States in this context and encourages closer and efficient global cooperation and dialogue in order to reach a comm ...[+++]

46. estime que les activités criminelles et la violence barbare perpétrées par les groupes terroristes djihadistes du soi-disant État islamique (EI) et ceux qui lui sont associés représentent une menace majeure pour la région élargie du Moyen-Orient et de l'Afrique du Nord, pour l'Europe, voire pour la paix et la stabilité mondiales; soutient la coalition mondiale contre l'EI et ses efforts pour lutter militairement contre cette organisation; salue les contributions des États membres de l'Union dans ce contexte et promeut le renforcement et l'efficacité de la coopération et du dialogue à l'échelle mondiale en vue de parvenir à une anal ...[+++]


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44. Takes the view that the criminal activities and barbaric violence by terrorist jihadists groups engaged in and associated with the so-called Islamic State (IS) represent a major threat to the wider Middle East and North Africa (MENA) region, to Europe, and potentially to global peace and stability; supports the global coalition against IS and its efforts to combat IS militarily; welcomes the contributions of EU Member States in this context and encourages closer and efficient global cooperation and dialogue in order to reach a comm ...[+++]

44. estime que les activités criminelles et la violence barbare perpétrées par les groupes terroristes djihadistes du soi-disant État islamique (EI) et ceux qui lui sont associés représentent une menace majeure pour la région élargie du Moyen-Orient et de l'Afrique du Nord, pour l'Europe, voire pour la paix et la stabilité mondiales; soutient la coalition mondiale contre l'EI et ses efforts pour lutter militairement contre cette organisation; salue les contributions des États membres de l'Union dans ce contexte et promeut le renforcement et l'efficacité de la coopération et du dialogue à l'échelle mondiale en vue de parvenir à une anal ...[+++]


Available threat assessments show that criminal groups are becoming increasingly poly-criminal and cross-border in their activities.

Les évaluations de la menace disponibles montrent que les groupes criminels diversifient de plus en plus leurs activités («polycriminalité») et que ces dernières revêtent un caractère de plus en plus transfrontière.


The EU Serious and Organised Crime Threat Assessment (SOCTA), conducted by Europol in 2013, shows that criminal groups are using arms trafficking as a source of income: 39 crime groups were reported by 18 different countries as carrying out trafficking in firearms either as a main activity (25 groups) or as an additional activity (14 groups).

L'analyse des menaces générées par la grande criminalité organisée conduite par Europol (SOCTA) de 2013 montre que les groupes criminels utilisent le trafic d'armes comme source de revenus: 39 groupes criminels ont été signalés par 18 pays différents comme dirigeant un trafic d'armes à feu soit en tant qu'activité principale (25 groupes), soit en tant qu'activité complémentaire (14 groupes)


8. Calls nevertheless on the Vice-President/High Representative, the Council and the Commission to strengthen the coordination mechanisms between the competent committees, working groups, services and agencies in the area of Freedom, Security and Justice, and the EEAS, including missions and operations under the CSDP, taking advantage in particular of the new capabilities of the EU Situation Centre in order to provide common strategic analyses, threat assessments and timely information to all actors involved;

8. demande toutefois à la vice-présidente/haute représentante, au Conseil et à la Commission de renforcer les mécanismes de coordination entre, d'une part, les commissions, les groupes de travail, les services et les organismes compétents dans le domaine de la liberté, de la sécurité et de la justice et, d'autre part, le SEAE, y compris les missions et les opérations menées dans le cadre de la PSDC, en tirant profit notamment des nouvelles capacités du Centre de situation de l'Union européenne, afin de fournir des analyses stratégique ...[+++]


Threat assessments undertaken in the EU identify significant activity on the part of terrorist groups throughout the region.

Les évaluations de risques effectuées par l'UE révèlent que les groupes terroristes sont très actifs dans la région.


As is pointed out in the above-mentioned Commission paper on fighting terrorism, there are good arguments to improve the coordination of counter-terrorism activities inside the EU institutions (following the good example of the EU compendium of threat assessments written by TWG and COTER, or common meetings of these two working parties) and to reinforce the role of the Terrorism Working Group in preparing EU policy-making.

Comme le mentionne le document précité de la Commission relatif à la lutte contre le terrorisme, il serait souhaitable d'améliorer la coordination des activités antiterroristes au sein même des institutions européennes (en suivant l'exemple de la rédaction conjointe du recueil d'évaluations de la menace terroriste par les groupes COTER et TWG ou encore les réunions mixtes de ces deux groupes de travail du Conseil) et de renforcer le rôle du groupe de travail Terrorisme dans l'élaboration des politiques européennes.


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