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Continuous shift work
Continuous three-shift working
Ground shift system
Hydropneumatic gear shift system
Rotating shift work
Three pillar concept
Three pillar system
Three shift working
Three shifts
Three-pillar system
Three-shift rotating system
Three-shift system
Three-shift working
Work on the three shifts

Translation of "Three-shift system " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
three-shift system | three shifts

travail en trois-huit | trois-huit | système trois-huit


continuous shift work | continuous three-shift working | rotating shift work

travail continu | travail continu en équipes successives


three-shift rotating system

système de la triple équipe rotative


three pillar system | three-pillar system | three pillar concept

système des trois piliers






work on the three shifts

faire les trois huit [ faire les quarts ]




ground shift system | air/ground sensing system | air/ground logic

système de référence air-sol


hydropneumatic gear shift system

commande hydropneumatique de passage des rapports | commande hydropneumatique HPS
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Under the new system, he could be making $330 a week on EI and three shifts of work at $15 an hour.

Le nouveau système lui permettrait de toucher 330 $ en prestations d'assurance-emploi par semaine et de travailler trois quarts de travail à 15 $ de l'heure.


It is about a radical shift in governance from an old-fashioned, government-based view of rural development policy, where the main relation we know is basically a relationship between the ministry of agriculture and the farmer towards a new system on which rural policy is based, which is a multi-level governance system having at least three key dimensions.

C'est une évolution radicale du mode de gouvernance, qui écarte la version rétrograde et étatiste de la politique de développement rural — où, nous le savons, il y a d'abord et avant tout la relation entre le ministère de l'Agriculture et l'agriculteur lui-même — au profit d'un nouveau système où la politique rurale s'articule autour d'un mode de gouvernance multiniveaux qui compte au moins trois dimensions clés.


41. Stresses that, as the EU pursues the goal of energy security and energy independence, emphasis needs to be shifted towards a model of energy interdependence between the Member States by ensuring the swift completion of the EU internal energy market and the EU smart and supergrid infrastructure linking North, South, East and West, in order to make the best use the comparative advantages of each Member State, as well as by using the full potential of decentralised and micro-scale energy production and smart energy infrastructures in all Member States; highlights the importance of ensuring that policy and regulatory developments in the Member States are fully in line with the three liberalisation packages, eliminate remaining infrastructu ...[+++]

41. souligne que, puisque l'Union européenne poursuit l'objectif de la sécurité énergétique et de l'indépendance énergétique, il y a lieu de tourner l'attention vers un modèle d'interdépendance énergétique entre les États membres en assurant l'achèvement rapide du marché intérieur de l'énergie de l'Union et des infrastructures intelligentes et du super-réseau de l'Union reliant le Nord, le Sud, l'Est et l'Ouest, afin d'utiliser au mieux les avantages comparatifs de chaque État membre et d'exploiter pleinement le potentiel de la production d'énergie décentralisée et à petite échelle et des infrastructures énergétiques intelligentes dans tous les États membres; souligne qu'il importe de faire en sorte que les développements politiques et rég ...[+++]


40. Stresses that, as the EU pursues the goal of energy security and energy independence, emphasis needs to be shifted towards a model of energy interdependence between the Member States by ensuring the swift completion of the EU internal energy market and the EU smart and supergrid infrastructure linking North, South, East and West, in order to make the best use the comparative advantages of each Member State, as well as by using the full potential of decentralised and micro-scale energy production and smart energy infrastructures in all Member States; highlights the importance of ensuring that policy and regulatory developments in the Member States are fully in line with the three liberalisation packages, eliminate remaining infrastructu ...[+++]

40. souligne que, puisque l'Union européenne poursuit l'objectif de la sécurité énergétique et de l'indépendance énergétique, il y a lieu de tourner l'attention vers un modèle d'interdépendance énergétique entre les États membres en assurant l'achèvement rapide du marché intérieur de l'énergie de l'Union et des infrastructures intelligentes et du super-réseau de l'Union reliant le Nord, le Sud, l'Est et l'Ouest, afin d'utiliser au mieux les avantages comparatifs de chaque État membre et d'exploiter pleinement le potentiel de la production d'énergie décentralisée et à petite échelle et des infrastructures énergétiques intelligentes dans tous les États membres; souligne qu'il importe de faire en sorte que les développements politiques et rég ...[+++]


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K. whereas the share of aid to the developing world going to agriculture and rural development has fallen dramatically over the past three decades; whereas investment in sustainable food systems in developing countries has declined due to a shift in priorities for export-oriented production, further weakening local capacities to produce and distribute sufficient food at fair prices; whereas many developing countries are not realising their food production potential; whereas a serious obstacle to increased agricultural output in developing countries is that small farmers often lack access to microcredit for investment, sometimes owing ...[+++]

K. considérant que la part de l'aide affectée à l'agriculture et au développement rural dans les pays en développement a considérablement chuté ces trente dernières années; considérant que les investissements dans des systèmes alimentaires durables dans les pays en développement ont reculé du fait d'un basculement des priorités en faveur d'une production axée sur les exportations, ce qui a affaibli davantage les capacités locales permettant de produire et de distribuer des denrées alimentaires en quantité suffisante et à des prix équitables; considérant que de nombreux pays en développement ne valorisent pas leur potentiel de producti ...[+++]


K. whereas the share of aid to the developing world going to agriculture and rural development has fallen dramatically over the past three decades; whereas investment in sustainable food systems in developing countries has declined due to a shift in priorities for export-oriented production, further weakening local capacities to produce and distribute sufficient food at fair prices; whereas many developing countries are not realising their food production potential; whereas a serious obstacle to increased agricultural output in developing countries is that small farmers often lack access to microcredit for investment, sometimes owing ...[+++]

K. considérant que la part de l'aide affectée à l'agriculture et au développement rural dans les pays en développement a considérablement chuté ces trente dernières années; considérant que les investissements dans des systèmes alimentaires durables dans les pays en développement ont reculé du fait d'un basculement des priorités en faveur d'une production axée sur les exportations, ce qui a affaibli davantage les capacités locales permettant de produire et de distribuer des denrées alimentaires en quantité suffisante et à des prix équitables; considérant que de nombreux pays en développement ne valorisent pas leur potentiel de productio ...[+++]


16. Welcomes the breakthrough which has been made in international financial institutions’ governance reform recognising the developing countries’ rising strength; underlines that a shift of at least five percent of voting power at the International Monetary Fund (IMF) and three percent at the World Bank from over-represented countries to under-represented countries can only be seen as a first step in the right direction; supports the proposal of the leaders of Brazil, Russia and India for a seven percent shift in IMF quotas in favour of developing countries; welcomes the commitment of the G20 to protect the voting share of the poorest in the IMF; appeals to the Presidency and the Commission to endorse the analysis and the reform propos ...[+++]

16. se félicite de l'avancée réalisée en ce qui concerne la gouvernance des établissements financiers internationaux à travers la reconnaissance de la force grandissante des pays en développement; souligne qu'un rééquilibrage d'au moins 5% de la puissance de vote au Fonds monétaire international et de 3% à la Banque mondiale entre pays surreprésentés et pays sous-représentés ne peut être perçu que comme une première étape dans la bonne voie; appuie la proposition des dirigeants du Brésil, de Russie et d'Inde relative à un transfert de 7% des quotas du FMI en faveur des pays en développement; se félicite de l'engagement pris par le G20 en ce qui concerne la protection des droits de vote des plus pauvres au sein du FMI; demande au Conseil ...[+++]


The Committee was informed that the Vehicle and Cargo Inspection System (VACIS) equipment used to scan trucks at the Windsor-Detroit border is only staffed one shift out of three, and that truckers communicate with others approaching the border as to whether they are likely to be required to undergo a VACIS search, or are better to wait until the equipment is shut down.

On a indiqué au Comité que l’équipement du Système d'inspection des véhicules et du fret (VACIS) utilisé pour filtrer les camions au passage Windsor-Détroit n’est doté en personnel que pour un quart de travail sur trois, et que les camionneurs communiquent avec d’autres qui approchent de la frontière pour leur indiquer si une fouille VACIS est probable ou s’ils devraient attendre une fermeture de l’équipement.


The fourth element of Bill C-55 is one that would shift the present system that allows for a review by the National Parole Board after three years, and then two years thereafter.

Le quatrième changement qu'opère le projet de loi C-55 concerne l'examen des dossiers par la Commission nationale des libérations conditionnelles, qui se fait actuellement après un premier délai de trois ans, et encore deux ans plus tard.


According to three members of the Department of Economics at the Université du Québec à Montréal this new shift from unemployment insurance to the welfare system will cost Quebec an additional $280 million.

Selon trois membres du Département des sciences économiques de l'Université du Québec à Montréal, ce nouveau transfert de l'assurance-chômage à l'aide sociale imposera au Québec une facture supplémentaire de 280 millions.




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'Three-shift system' ->

Date index: 2021-01-26
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