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Canton chow woontoons
Canton style chow won tons
Cantonese chow won tons
Cantonese fried won tons
Cantonese style chow won tons
Cantonese style chow woon hoons
Cantonese style fried won tons
Cantonese style fried woon hoons
Cargo carrying capacity
Cargo deadweight
D.W.C.C.
D.w.c.c.c.
DW
DWTC
Deadweight cargo capacity
Deadweight cargo carrying capacity
Deadweight carrying capacity
Deadweight ton
Deadweight ton cargo capacity
Gross ton
Net capacity
Ton burden
Ton burthen
Tons deadweight
Useful deadweight

Translation of "Tons deadweight " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


deadweight ton | ton burden | ton burthen

tonne de port en lourd | tonne de portée




Guidelines for Acceptance of Non-Duplicated Rudder Actuators for Tankers, Chemical Tankers and Gas Carriers of 10,000 Tons Gross Tonnage and Above but Less than 100,000 Tonnes deadweight

Directives pour l'approbation des actionneurs de gouvernail non installés en double à bord des navires-citernes, navires-citernes pour produits chimiques et transporteurs de gaz d'une jauge brute égale ou supérieure à 10 000 tonneaux mais d'un port en lourd inférieur à 100 000 tonnes


deadweight ton cargo capacity | DWTC

tonne de port en lourd utile




deadweight cargo capacity | D.W.C.C. | deadweight carrying capacity | cargo deadweight | useful deadweight | deadweight cargo carrying capacity | D.w.c.c.c.

port en lourd utile


cargo deadweight [ DW | useful deadweight | deadweight cargo capacity | net capacity | deadweight cargo carrying capacity | cargo carrying capacity ]

poids mort de cargaison [ portée en lourd utile | port en lourd utile ]


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raviolis chinois frits à la cantonaise


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(c) where a ship in excess of 63,999 tons deadweight is to be piloted in District No. 1;

c) de plus de 63 999 t de port en lourd, dans la circonscription n 1;


(d) where a ship in excess of 74,999 tons deadweight is to be piloted in District No. 2; or

d) de plus de 74 999 t de port en lourd, dans la circonscription n 2;


Category 1: so-called "pre-MARPOL" single hull oil tankers, being crude oil tankers of 20000 tons deadweight and above and oil product carriers of 30000 tons deadweight and above having no segregated ballast tanks in protective locations (SBT/PL).

Catégorie 1: les pétroliers à simple coque dits "pré-MARPOL", à savoir les transporteurs de pétrole brut d'une capacité égale ou supérieure à 20 000 tonnes de port en lourd et les transporteurs de produits pétroliers d'une capacité égale ou supérieure à 30 000 tonnes de port en lourd non équipés de citernes à ballast séparé dans des localisations défensives (SBT/PL).


Category 3 corresponds to single hull oil tankers below the size limits of categories 1 and 2 but above 5000 tons deadweight.

La catégorie 3 comprend les pétroliers à simple coque de taille inférieure aux limites des catégories 1 et 2, mais d'une capacité supérieure à 5 000 tonnes de port en lourd.


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7". category (2) oil tanker" shall mean an oil tanker of 20000 tons deadweight and above carrying crude oil, fuel oil, heavy diesel oil or lubricating oil as cargo, and of 30000 tons deadweight and above carrying oil other than the above, which complies with the requirements for new oil tankers as defined in Regulation 1(26) of Annex I of MARPOL 73/78;

7) "pétrolier de la catégorie 2", un pétrolier d'un port en lourd égal ou supérieur à 20000 tonnes transportant du pétrole brut, du fuel-oil, de l'huile diesel lourde ou de l'huile de graissage en tant que cargaison, et un pétrolier d'un port en lourd égal ou supérieur à 30000 tonnes transportant des hydrocarbures autres que ceux mentionnés ci-dessus, qui satisfait aux prescriptions applicables aux pétroliers neufs et définies dans la règle 1(26) de l'annexe I de MARPOL 73/78;


6". category (1) oil tanker" shall mean an oil tanker of 20000 tons deadweight and above carrying crude oil, fuel oil, heavy diesel oil or lubricating oil as cargo, and of 30000 tons deadweight and above carrying oil other than the above, which does not comply with the requirements for new oil tankers as defined in Regulation 1(26) of Annex I of MARPOL 73/78;

6) "pétrolier de la catégorie 1", un pétrolier d'un port en lourd égal ou supérieur à 20000 tonnes transportant du pétrole brut, du fuel-oil, de l'huile diesel lourde ou de l'huile de graissage en tant que cargaison, et un pétrolier d'un port en lourd égal ou supérieur à 30000 tonnes transportant des hydrocarbures autres que ceux mentionnés ci-dessus, qui ne satisfait pas aux prescriptions applicables aux pétroliers neufs et définies dans la règle 1(26) de l'annexe I de MARPOL 73/78;


8". category (3) oil tanker" shall mean an oil tanker of 5000 tons deadweight and above but less than that specified in definitions 6 and 7;

8) "pétrolier de la catégorie 3", un pétrolier d'un port en lourd égal ou supérieur à 5000 tonnes, mais inférieur aux chiffres spécifiés dans les définitions 6 et 7;


1. This Regulation shall apply to oil tankers of 5000 tons deadweight and above:

1. Le présent règlement s'applique aux pétroliers d'un port en lourd égal ou supérieur à 5000 tonnes:


As far as one can judge from the complicated nature of the formula, the result would be a price of about one-third the cost of the ship, which meant in general terms a figure of about $60 to $70 per ton deadweight. But the terms were to be generous: 12.5% cash and the balance over 20 years.

Si l'on en juge d'après la formule compliquée qui fut mise au point, l'acheteur devait payer environ le tiers du coût du navire, ce qui signifiait en général de 60 à 70 $ la tonne de port en lourd, mais les conditions devaient être généreuses, soit 12,5 p. 100 de comptant et le reste sur 20 ans.


(d) inland waterways on which traffic is limited to vessels of less than 250 metric tons deadweight;

d) des voies navigables dont la circulation est limitée aux bateaux d'un port en lourd inférieur à 250 tonnes,


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