Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse ways to reduce travel time
Assess ways to reduce travel time
Clutch pedal total travel
Clutch pedal travel
Clutch-pedal travel
Curtain travel time
Cycle time
Investigate ways to reduce travel time
Journey time
Round trip time
Throughput time
Total cycle time
Total travel time
Travel time
Traveling time
Travelling time
Variable cycle time
Variable time

Traduction de «Total travel time » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
total travel time [ journey time ]

temps total de déplacement [ temps de transport ]


allowance for the total travelling time involved in the outward and return journeys

indemnisation de l'ensemble des jours de voyage pour l'aller et le retour


assess various actions that may improve journey efficiency | investigate ways to reduce travel time | analyse ways to reduce travel time | assess ways to reduce travel time

analyser les moyens de réduire le temps de trajet


(travel time) | curtain travel time

vitesse de translation des rideaux






clutch pedal travel | clutch-pedal travel | clutch pedal total travel

course de la pédale de débrayage | course de pédale d'embrayage | course de la pédale d'embrayage | course de la pédale | course de débrayage | course totale de la pédale d'embrayage


variable cycle time [ variable time | travel time ]

temps variable


cycle time [ round trip time | total cycle time ]

durée totale du cycle [ durée du cycle d'opération | durée du cycle ]


cycle time | throughput time | total cycle time

temps de cycle | temps de cycle total | durée du cycle | durée de cycle total
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(4.1) The Agency shall not make an order under subsection (1) or (2) in respect of a licensee found by the Agency to be the only person providing a domestic service between two points if, in the Agency’s opinion, there exists another domestic service that is not between the two points but is a reasonable alternative taking into consideration the conven­ience of access to the service, the number of stops, the number of seats offered, the frequency of service, the flight connections and the total travel time and, more specifically, in the case of cargo, the cargo capacity and cargo container types available.

(4.1) L’Office ne rend pas l’ordonnance prévue aux paragraphes (1) ou (2) à l’égard du licencié s’il conclut que celui-ci est la seule personne à offrir un service intérieur entre deux points et s’il estime qu’il existe un autre service intérieur, qui n’est pas offert entre ces deux points, mais qui est suffisant compte tenu de la commodité de l’accès au service, du nombre d’escales, de correspondances ou de places disponibles, de la fréquence des vols et de la durée totale du voyage et, plus précisément, dans le cas du transport de m ...[+++]


(4) The Agency may find that a licensee is the only person providing a domestic service between two points if every alternative domestic service between those points is, in the Agency’s opinion, unreasonable, taking into consideration the number of stops, the number of seats offered, the frequency of service, the flight connections and the total travel time and, more specifically, in the case of cargo, the cargo capacity and cargo container types available.

(4) L’Office peut conclure qu’un licencié est la seule personne à offrir un service intérieur entre deux points s’il estime que tous les autres services intérieurs offerts entre ces points sont insuffisants, compte tenu du nombre d’escales, de correspondances ou de places disponibles, de la fréquence des vols et de la durée totale du voyage et, plus précisément, dans le cas du transport de marchandises, de la capacité de transport et des types de conteneurs disponibles.


By the end of that—it was too painful for me to keep track—it was about seven hours of total travel time to arrive at this three-day event.

Au bout du compte, j'ai trouvé cela très pénible—j'ai voyagé pendant sept heures pour me rendre à ma destination.


So yes, Mr. Fontana, we are talking about A to B. That's the monopoly route, A to B. If you were looking at alternative domestic service to get from A to B by unreasonable methods other than the direct way, it says, “taking into consideration the number of stops, the number of seats offered, the frequency of service, the flight connections and the total travel time”.

Donc, oui, monsieur Fontana, nous parlons d'un service offert du point A au point B. C'est ce trajet qui constituerait un monopole, entre le point A et le point B. Si on examine les autres services intérieurs permettant de se rendre du point A au point B par des moyens déraisonnables, autrement que par la voie directe, le projet de loi dit qu'il faut tenir compte «du nombre des escales, des correspondances ou des places disponibles, de la fréquence des vols ou de la durée totale du voyage».


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
8 - Self reported unmet need for medical care – NAT + Care utilisation – NAT Total self-reported unmet need for medical care due to "financial barriers" or "waiting times" or "too far to travel", by income quintile.

8 – Besoins en soins médicaux non satisfaits déclarés par l'intéressé – NAT + recours aux soins – NAT Total des besoins en soins médicaux non satisfaits déclarés par l'intéressé en raison d'«obstacles financiers», de «délais d'attente» ou de «lieux de soins trop lointains», par quintile de revenu.


In other cases, the package travel contract may limit compensation to be paid by the organiser as long as that limitation does not apply to personal injury or damage caused intentionally or with negligence and does not amount to less than three times the total price of the package.

Dans les autres cas, le contrat de voyage à forfait peut limiter le dédommagement à verser par l'organisateur, pour autant que cette limitation ne s'applique pas aux préjudices corporels ni aux dommages causés intentionnellement ou par négligence et qu'elle ne représente pas moins de trois fois le prix total du forfait.


Intermodal transportation requires the connections, both physical and electronic, between modes to be fully integrated so that the most efficient mode or combination of modes is used and total travel times and costs are reduced.

Le transport intermodal suppose la pleine intégration des modes—une intégration physique, mais aussi une intégration des systèmes électroniques—de façon à obtenir des modes plus efficients ou une combinaison de modes plus efficiente, tout en réduisant la durée et les coûts des déplacements.


Carriers are required to transmit the following information: number and type of travel document used, nationality, name and date of birth of the passenger, border crossing point of entry into the EU, departure and arrival time of the transportation, total number of passengers carried.

Les transporteurs doivent notamment transmettre les informations suivantes: numéro et type du document de voyage utilisé, nationalité, nom et date de naissance du passager, point de passage frontalier utilisé pour pénétrer dans l'UE, heures de départ et d'arrivée du transport, nombre total de personnes transportées,


Carriers are required to transmit the following information: number and type of travel document used, nationality, name and date of birth of the passenger, border crossing point of entry into the EU, departure and arrival time of the transportation, total number of passengers carried.

Les transporteurs doivent notamment transmettre les informations suivantes: numéro et type du document de voyage utilisé, nationalité, nom et date de naissance du passager, point de passage frontalier utilisé pour pénétrer dans l'UE, heures de départ et d'arrivée du transport, nombre total de personnes transportées,


Carriers are required to transmit the following information: number and type of travel document used, nationality, name and date of birth of the passenger, border crossing point of entry into the EU, departure and arrival time of the transportation, total number of passengers carried.

Les transporteurs doivent notamment transmettre les informations suivantes: numéro et type du document de voyage utilisé, nationalité, nom et date de naissance du passager, point de passage frontalier utilisé pour pénétrer dans l'UE, heures de départ et d'arrivée du transport, nombre total de personnes transportées,




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'Total travel time' ->

Date index: 2022-08-07
w