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Base-runoff recession curve
Bell curve
Bell-shaped curve
Blackening curve
Characteristic curve
Curve train resistance
Density curve
Discharge curve
Discharge rating curve
Discharge-rating curve
Gaussian curve
Gradation curve
Ground-water depletion curve
Ground-water recession curve
Groundwater depletion curve
Groundwater recession curve
Groundwater-depletion curve
Groundwater-recession curve
H and D curve
H-D curve
Hurter and Driffield curve
Hurter-Driffield curve
Normal distribution curve
Normal frequency curve
Normal probability curve
Probabilité curve
Rating curve
Sensitometric curve
Specific train resistance due to curves
Stage-discharge curve
Station rating curve
Tangent at a point on a curve
Tangent at a point to a curve
Tangent line at a point on a curve
Tangent line at a point to a curve
Training curve

Traduction de «Training curve » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


curve train resistance | specific train resistance due to curves

résistance en courbes | résistance spécifique due aux courbes


characteristic curve | d/log e curve | density curve | gradation curve | H and D curve | Hurter and Driffield curve | sensitometric curve

courbe caracteristique | courbe de gradation | courbe de Hurter et Driffield | courbe de noircissement | courbe sensitometrique | densitogramme


groundwater depletion curve [ groundwater-depletion curve | groundwater recession curve | ground-water recession curve | groundwater-recession curve | ground-water depletion curve | base-runoff recession curve ]

courbe de tarissement [ courbe de tarissement d'une nappe ]


characteristic curve [ Hurter and Driffield curve | Hurter-Driffield curve | H-D curve | H and D curve | blackening curve ]

courbe caractéristique [ courbe de noircissement | courbe de Hurter et Driffield | courbe Hurter-Driffield | diagramme de Hurter-Driffield | diagramme H-D ]


normal distribution curve | bell curve | bell-shaped curve | Gaussian curve | normal probability curve

courbe de distribution normale | courbe en cloche | courbe normale


tangent at a point on a curve | tangent at a point to a curve | tangent line at a point on a curve | tangent line at a point to a curve

tangente à une courbe dans un point


normal distribution curve | normal frequency curve | probabilité curve | Gaussian curve

courbe de distribution normale | courbe de Gauss | courbe en cloche


rating curve | discharge rating curve | station rating curve | discharge curve

courbe des débits jaugés


discharge-rating curve | rating curve | discharge curve | stage-discharge curve

courbe d'étalonnage | courbe hauteur-débit | courbe de tarage | courbe de jaugeage
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(Return tabled) Question No. 130 Mr. Francis Scarpaleggia: With regard to rail safety in Canada: (a) for the period of 2006-2012, which railways were permitted to operate with a single operator; (b) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on main lines with or without an idling locomotive(s); (c) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on side lines with or without an idling locomotive(s ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 130 M. Francis Scarpaleggia: En ce qui concerne la sécurité ferroviaire au Canada: a) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer ont été autorisés à fonctionner avec un seul exploitant; b) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes principales, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; c) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance p ...[+++]


The net power and the maximum 30 minutes power for electric drive trains indicated by the manufacturer for the type of drive train shall be accepted if it does not differ by more than ± 2 per cent for maximum power and more than ± 4 per cent at the other measurement points on the curve with a tolerance of ± 2 per cent for engine or motor speed, or within the engine or motor speed range (X1 min–1 + 2 per cent) to (X2 min–1 – 2 per cent) (X1 In case of a dual-fuel engine, the net power indicated by the manufacturer shall be the one mea ...[+++]

La puissance nette et la puissance maximale sur 30 min pour les groupes motopropulseurs électriques indiquées par le constructeur pour le type de groupe motopropulseur considéré sont retenues si elles ne s’écartent pas de plus de ± 2 % quant à la valeur maximale et de plus de ± 4 % aux autres points de mesure, avec une tolérance de ± 2 % sur le régime du moteur, ou dans la plage de régimes du moteur (X1 min–1 + 2 %) à (X2 min–1 – 2 %) (X1 Dans le cas d’un moteur bicarburant, la puissance nette indiquée par le constructeur doit correspondre à la puissance mesurée en mode bicarburant.


This Regulation applies to the representation of the curve as a function of engine or motor speed of the power at full load indicated by the manufacturer for internal combustion engines or electric drive trains and the maximum 30 minutes power of electric drive trains intended for the propulsion of motor vehicles of categories M and N (1).

Le présent règlement s’applique à la définition de la courbe, en fonction du régime du moteur, de la puissance à pleine charge indiquée par le constructeur pour les moteurs à combustion interne ou les groupes motopropulseurs électriques et de la puissance maximale sur 30 min des groupes motopropulseurs électriques destinés à la propulsion des véhicules à moteur des catégories M et N (1).


A maximum passenger train speed in excess of the current maximum of 100 miles per hour on existing heavy freight corridors is fraught with difficulties: in maintaining the track to the close tolerances required for passenger operations under those speeds, due to the heavy loads imposed by freight trains; in balancing the super-elevation of the curves required for the mix of both fast and slow trains; and in protecting against road and rail conflicts at crossings at grade and against the possibility of trespass.

Une vitesse maximale pour les trains de passagers excédant la limite actuelle de 100 milles à l'heure sur les corridors existants où circulent des trains de marchandises lourdes comporte de nombreuses difficultés: l'entretien de la voie qui permet de respecter les tolérances serrées requises pour les activités de transport de passagers à ces vitesses, en raison des charges lourdes imposées par les trains de marchandises; l'équilibrage du dévers des courbes nécessaires pour accommoder les trains rapides et lents; et la protection con ...[+++]


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On tracks where trains complying with the High-Speed Rolling Stock TSI move only at low speed (stations and passing tracks, depot and stabling tracks), the minimum horizontal design radius shall not be less than 150 m. Track horizontal alignments comprising reverse curves without straight track between them shall be designed with a radius greater than 190 m.

Sur les voies où seules des évolutions à faible vitesse des trains conformes à la STI «matériel roulant» pour les lignes à grande vitesse sont prévues (voies des gares et voies d'évitement, voies de dépôt, de garage et de stationnement), le rayon de conception minimal de tracé en plan des voies ne doit pas être inférieur à 150 mètres. Les tracés en plan de voies comportant des contre-courbes sans alignement intermédiaire entre les courbes doivent être conçus avec un rayon supérieur à 190 mètres.


On tracks where trains complying with the High-Speed Rolling Stock TSI move only at low speed (stations and passing tracks, depot and stabling tracks), the minimum horizontal design radius shall not be less than 150 m. Track horizontal alignments comprising reverse curves without straight track between them shall be designed with a radius greater than 190 m.

Sur les voies où seules des évolutions à faible vitesse des trains conformes à la STI «matériel roulant» pour les lignes à grande vitesse sont prévues (voies des gares et voies d'évitement, voies de dépôt, de garage et de stationnement), le rayon de conception minimal de tracé en plan des voies ne doit pas être inférieur à 150 mètres. Les tracés en plan de voies comportant des contre-courbes sans alignement intermédiaire entre les courbes doivent être conçus avec un rayon supérieur à 190 mètres.


It is putting greater pressure on it, and that is one of the reasons why we've run 17 training sessions so far this fiscal year, just really to bring more people up to speed and help them move up that learning curve more rapidly, which is primarily, it seems, an experience learning curve.

Cela entraîne des pressions plus fortes sur la fonction, et c'est une des raisons pour lesquelles nous avons donné 17 séances de formation depuis le début de l'exercice financier, simplement pour permettre à un plus grand nombre d'employés de mettre leurs connaissances à niveau et les aider à progresser plus rapidement, et ce, principalement, il semble, en acquérant de l'expérience.


In future, the TGV will also have a new braking system and will benefit from research carried out into tilting carriages, which enable trains to maintain a high speed while negotiating curves (as is the case at present with the Italian "Pendolino" train).

Le TGV bénéficiera également dans l'avenir d'un nouveau système de freinage et du résultat des recherches conduites sur la technique des "voitures pendulaires" qui s'inclinent dans les courbes permettant ainsi au train d'être maintenu en vitesse élevée, comme ceci est actuellement le cas du train italien "Pendolino".


The NATO training mission in Afghanistan was always a slow build and it was behind the power curve.

Il a fallu du temps pour que la mission d'instruction de l'OTAN en Afghanistan décolle et, depuis, elle évolue au second régime.


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