Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Air Services
Air Services Branch
Aviation Group
Canadian Air Transportation Administration
Transport Canada Aviation
Transport Canada Aviation Group

Translation of "Transport Canada Aviation Group " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Transport Canada Aviation Group

Groupe aviation de Transports Canada


Transport Canada Aviation Group Aircraft Fire Sub-Committee

Sous-comité sur la prévention des incendies dans les cabines des aéronefs du Groupe aviation de Transports Canada


Transport Canada Aviation [ Aviation Group | Canadian Air Transportation Administration | Air Services | Air Services Branch ]

Transports Canada Aviation [ Groupe Aviation | Administration canadienne des transports aériens | Services de l'air | Services aériens ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Action: continue to develop differentiated EU transport cooperation and policy and industrial dialogues with main trading partners and regional groupings, including by concluding agreements; continue to develop external relations in the field of aviation building on the forthcoming EU-US aviation agreement; promote the EU’s major transport industrial projects; further develop cooperation; review on a case-by-case basis the EU’s ...[+++]

( Action: continuer à développer, en matière de transports, des coopérations et politiques de l’UE différenciées, ainsi que des dialogues industriels avec les principaux partenaires commerciaux et groupements régionaux, notamment par la conclusion d’accords; continuer à développer les relations extérieures dans le domaine du transport aérien en s’appuyant sur l’accord en préparation entre l’Union européenne et les États-Unis; promouvoir les grands projets industriels de l’UE en matière de transports; poursuivre le développement de ...[+++]


Here are the government's own words from the report Transportation in Canada 1996, specifically acknowledging that there have been major reductions in spending on transport, and aviation in particular:

Voici un extrait tiré du rapport Les transports au Canada 1996, qui reconnaît expressément que d'importantes réductions ont été opérées dans les dépenses de transport, et dans l'aviation en particulier:


Officials from the minister's own department previously promised MPs on this committee that 30% of Transport Canada aviation inspections would be direct operational inspections, i.e., on-site aircraft and operational inspections, RAM checks, unannounced inspections, etc.

Des représentants de ce ministère avaient promis aux membres de ce comité que 30 % des inspections d'aviation de Transports Canada seraient des inspections opérationnelles directes, c'est-à-dire des inspections sur place des aéronefs et d'opérations, des contrôles aléatoires, des inspections-surprises, etc.


I was attacking the integrity of the bureaucracy in the government, which in May 2010 promised us, at the transport committee, that it would go through the process of hiring some 98 Transport Canada aviation operational inspectors who were missing at that time.

Je m'en prenais à l'intégrité de la bureaucratie du gouvernement qui nous avait promis en mai 2010, au Comité des transports, qu'on allait recruter à Transports Canada 98 inspecteurs des opérations aériennes qui manquaient à l'époque.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Under normal circumstances, a reliance on assessing and evaluating management systems, rather than actual aviation operations, means that Transport Canada aviation inspectors do not see these incidents.

En temps normal, lorsque les inspecteurs d’aviation de Transports Canadapendent de l'évaluation des systèmes de gestion, plutôt que de l’évaluation des opérations de l'aviation comme telles, ils ne sont pas témoins de ces incidents.


Our discussion paper, “Implementation of the Transport Canada Aviation Safety Management System: What's Not Right and Why Change is Necessary”, has been distributed widely at Transport Canada and to many other stakeholders, including members of Parliament.

Nous avons publié un document de travail, intitulé « Mise en oeuvre du Système de gestion de la sécurité de l'aviation de Transports Canada: Ce qui ne va pas et pourquoi un changement est nécessaire ». Ce document a été largement diffusé au sein de Transports Canada et à de nombreux autres intervenants, notamment des députés fédéraux.


The EU-Canada Air Transport Agreement, signed on 17-18 December 2009 and which will finally establish a full Open Aviation Area between the EU and Canada, will be the subject of a separate recommendation.

L'accord sur le transport aérien entre l'Union européenne et le Canada, signé les 17 et 18 décembre, et qui réalise enfin l'ouverture de l'espace aérien entre l'Union européenne et le Canada, fera l'objet d'une recommandation distincte.


Recommendation on the draft Council decision on the conclusion of an Agreement on civil aviation safety between the European Community and Canada [06645/1/2010 - 2009/0156(NLE)] - Committee on Transport and Tourism.

Recommandation sur le projet de décision du Conseil relative à la conclusion d'un accord sur la sécurité de l'aviation civile entre la Communauté européenne et le Canada [06645/1/2010 - 2009/0156(NLE)] - Commission des transports et du tourisme.


– having regard to the Framework Agreement for commercial and economic cooperation between the European Communities and Canada and other subsequent bilateral agreements with Canada, in particular the Agreement on customs cooperation and mutual assistance in customs matters , the Agreement on sanitary measures to protect public and animal health in respect of trade in live animals and animal products , the Agreement on trade in wines and spirit drinks , the Agreement on civil aviation safety and the Agreement on air transport ...[+++]

– vu l'accord-cadre de coopération commerciale et économique entre les Communautés européennes et le Canada et d'autres accords ultérieurs avec le Canada, notamment l'accord sur la coopération douanière et l'assistance mutuelle en matière douanière , l'accord relatif aux mesures sanitaires de protection de la santé publique et animale applicables au commerce d'animaux vivants et de produits animaux , l'accord relatif au commerce des vins et des boissons spiritueuses , l'accord sur la sécurité de l'aviation civile et l'accord sur le transport ...[+++]


The negotiating mandate sets the objective of establishing an open aviation area between the European Union and Canada. This would create a single market for air transport between the European Union and Canada where investment could flow freely and where European and Canadian airlines would be able to provide air services without any restriction, including in the domestic markets of both parties.

Le mandat de négociation fixe comme objectif l’établissement d’un espace aérien sans frontières entre l’Union européenne et le Canada, ce qui donnerait naissance à un marché unique du transport aérien entre l’Union européenne et le Canada, à l’intérieur duquel les investissements pourraient circuler librement et où les transporteurs aériens européens et canadiens seraient en mesure de fournir des services aériens sans aucune restriction, y compris sur le marché intérieur des deux parties.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'Transport Canada Aviation Group' ->

Date index: 2024-04-07
w